Webové stránky keyboard_arrow_right Komponenty keyboard_arrow_rightPsychologie barev

Obrázek příspěvku: Psychologie barev

Psychologie barev

personaccess_time22.březen 2020chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye95 shlédnutí

Již je známo, že barvy nejen u webdesignu musí mít určité psychologické účinky. Čím více jej totiž návštěvník webových stránek citově založený, tím je účinek barev silnější. Je ale fakt, že extravertní lidé preferují teplé barvy (žlutá či červená), kdežto introverti se zaměřují spíše na studené barvy (zelená či modrá). Pokud se tedy pouštíte do tvorby webové stránky, musíte si uvědomit, že tvorba webdesignu se zakládá i na volbě barev. Volba barevnosti má zásadní vliv na vnímání stránky. Jak ale zajistit její poutavost a oblíbenost?

Tvorba webdesignu založena na barvách

V této části si uvedeme jednotlivé barvy, jejich viditelnost, poutavost a oblíbenost. Také si zdůrazníme asociaci jednotlivých barev.

Bílá – viditelnost vysoká, poutavost nízká, oblíbenost nízká, asociace: čistota a nevinnost;

Žlutá – viditelnost vysoká, poutavost vysoká, oblíbenost nízká, asociace: povzbuzuje a upozorňuje;

Růžová – viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost u žen vysoká, asociace: ženskost, zranitelnost, něha;

Oranžová – viditelnost vysoká, poutavost vysoká, oblíbenost nízká, asociace: zdravá, slavnostní;

Červená – viditelnost vysoká, poutavost vysoká, oblíbenost vysoká, asociace: vzrušující, varující, energická a prudká;

Světle zelená – viditelnost vysoká, poutavost vysoká, oblíbenost vysoká, asociace: přirozená a přírodní;

Tmavě zelená – viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost nízká, asociace: uklidňující, chránící, omezující, chladná;

Světle modrá – viditelnost vysoká, poutavost vysoká, oblíbenost vysoká, asociace: přívětivá, vzdušná;

Tmavě modrá - viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost vysoká, asociace: klidná, vážná, vůdčí;

Hnědá – viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost vysoká, asociace: solidní, vážná a střízlivá;

Šedá – viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost vysoká, asociace: smutná, netečná a nečistá;

Černá – viditelnost nízká, poutavost nízká, oblíbenost vysoká, asociace: bohatství a citlivost;

Cílem tohoto představení je, abychom určitým zvoleným barevným schématem dosáhli požadovaného dojmu. Musíme sladit design s obsahem a také zaměřením stránek. Barvami podbarvíme pocity a také jimi můžeme zvýraznit emoce návštěvníka. Tvorba webdesignu může zahrnovat teplé barvy pro zdůraznění a studené barvy ke zmenšení důrazu.

Výběr barev ale nepřehánějte, maximálně volte pět barev a jejich lehké odstíny. Internetová stránka tak bude působit vzdušněji.

Material barvy

V současné době jsou populární odstíny barev, tzv MATERIAL pokud chcete, můžete se na odstíny těchto barev podívat zde:

https://material.io/resources/color/#!/

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Powerbanka Xiaomi NDY -02-AD – spolehlivý společník na cesty

personRedakceremove_red_eye435bookmarkApple recenze

Ať už vyrážíte z domu na kratší, či na delší dobu, jistě budete chtít, aby byl váš telefon přístupný, kdokoliv se vám mohl dovolat a vy byli online. Všichni víme, že iPhone, či iPod nevydrží na jedno nabití věčně a občas se stane, že vám nevydrží ani celý den. Pro ..

Kritéria pro kvalitní webovou stránku

personRedakceremove_red_eye65bookmarkWebové stránky

Asi každý obyčejný uživatel internetu si těžko představí, jak doopravdy pracuje kvalitní webová stránka. Nemá tušení, jaká je správná struktura, jak pracují odkazy a co je na internetové stránce nejpodstatnější. První, co uživatel uvidí, tedy co hodnotí, je vzhled ..

Úvod do grafických návrhu webových stránek

personRedakceremove_red_eye66bookmarkWebové stránky

V sekci grafických rad se Vás budeme snažit navést na správnou cestu při výběru kvalitní grafiky, abyste se netrápili při výběru profesionálního grafika či grafické firmy, ale hlavně abyste se zbytečně nesetkali se špatnou grafickou prezentací Vašeho podnikání.V dnešní ..

Jak tisknout s barevným profilem?

personRedakceremove_red_eye37languagenavodynapc.cz

Manipulování s barvenými profily je důležitá část práce náročnějšího fotografa. Existuje bezpočet knih pojednávající o správě barev, o různých barevných profilech atd. Pokud pracujete ale výhradně s formátem *.jpg, v sRGB, v 8 bitech a fotky posíláte do komerčního ..

Řešíme fasádu

personRedakceremove_red_eye44languagereceptar24.cz

Opravili jste svoji chalupu či chatu a řešíte co s fasádou? Tak právě pro Vás budou následující řádky. Snad Vám ve Vašem rozhodnutí budou nápomocny. Každý ví, žefasáda utváří charakter domu, je výtvarným prvkem, ale také rovněž musí mít určité technické vlastnosti ..

ZAKLÁDÁNÍ ZAHRADY

personSimona Chvátilováremove_red_eye123languagereceptarprimanapadu.cz

Zahradu si můžete navrhnout sami, nebo můžete využít služeb zahradního architekta. Jeho servis sice něco stojí, ale pokud s touto činností nemáte mnoho zkušeností, vyhnete se díky němu řadě začátečnických chyb. Navíc, hezká zahrada nemusí být nutně drahá. Často je to ..

Fasádní nátěry

personRedakceremove_red_eye19languagereceptar24.cz

Fasádní barvy jsou většinou dodávány již připravené k přímému užití jako jednoslož­kové hmoty na stejné bázi, jako je druh aplikované omítky, podkladu fasádního ná­těru. Slouží k ochraně omítek, betonových fasád a podkladních omítek. Volba barvy a struktury omítky: ..

Význam barev u vchodových dveří

personRedakceremove_red_eye27languagereceptar24.cz

Věděli jste, že mnoho kultur spojuje poměrně složitě význam barev na vchodových dveřích? Různé symboliky i náboženství považují vstupní vchodové dveře za „ ústa „ naších domovů, vstupní bod, který přitahuje energii, štěstí, životní příležitostí. Je zajímavé ..