Marketing keyboard_arrow_right Marketing keyboard_arrow_rightMŮŽE MARKETING ZMĚNIT KULTURU ..

Obrázek příspěvku: MŮŽE MARKETING ZMĚNIT KULTURU SPOLEČNOSTI?

MŮŽE MARKETING ZMĚNIT KULTURU SPOLEČNOSTI?

personaccess_time05.červenec 2019chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye248 shlédnutí

V moderní konzumní společnosti se mnoho věcí řídí diktátem trhu a jeho jazyk nás  tak často může ovlivňovat i v běžném životě. Je pravda, že marketing může ovlivnit naši společenskou kulturu? A jak velké má prostředí trhu vliv na nás samotné?

Marketing má v dnešní době nepochybně veliký vliv jak na jednotlivce, tak i na celou společnost a způsob, jakým komunikujeme. Určitě se proto vyplatí zamyslet se nad tím, do jaké míry jsme jím ovlivněni i my sami. Pro dobrý příklad významného vlivu trhu na naše kulturní prostředí nemusíme chodit daleko. Mnoho firem cílí na konkrétní část společnosti a podle toho také upravují způsob, jakým komunikují. Stačí se podívat na známou americkou firmu Apple a styl, jakým propaguje své produkty po celém světě. Pro firmu Apple je především důležitý jednoduchý design a kvalita. Pro jejich marketing je pak hlavní způsob, jakým zmíněné hodnoty prezentují na trhu a představují zákazníkům. Dnes již není pochyb o tom, že se z jejich produktů stal také sociální symbol či identifikátor statusu či určité subkultury.

Kolik mladých podnikatelů či vysokoškolských studentů například vysedává s MacBookem po kavárnách a průběžně sledují na svých iPhonech dění na Instagramu? V České republice je tento fakt ještě umocněn tím, že díky poměrně vyšší pořizovací částce na Apple produkty nedosáhne každý. Vlastnit iPhone dnes s sebou vskutku přináší také určitou společenskou prestiž. Marketing se stává kulturou a zákazník si již nepořizuje produkt jen pro jeho reálné kvality jako je dobrý výkon nebo výdrž, ale také pro přidanou hodnotu, kterou jeho vlastnictvím získá. Je osloven vábením značky, která ho láká a slibuje mu trochu té exkluzivity, na které ona sama staví svou image.

Stejným stylem marketing také ovlivňuje například kulturu vzhledu, kde je jeho vliv na první pohled dobře patrný. Že mnoho kosmetických značek cílí historicky převážně na ženskou část populace není nic nového. Ženy kosmetiku hojněji nakupují a statisticky o sebe pečují více než opačné pohlaví. V posledních letech se ale stále více firem zaměřuje na péči o muže. Podle Katheryne Sloane, ředitelky vývoje u SGK, se trh na tuto skutečnost dlouhé roky nezaměřoval. To se ovšem v dnešní době rychle mění. S tím vznikají ve společnosti nové termíny jako „metrosexuál“ nebo „lumbersexuál“, jimiž je v dnešní době titulována část mužské populace, která se o sebe pečlivě stará a pěstuje si určitou image. Součástí marketingu značek pak není jen samotný prodej všemožných prostředků a produktů jako jsou kvalitních košile nebo holicí strojky, ale také prezentace a propagace životního stylu, který se díky jejich propagaci stává trendy.

Závěrem je dobré zmínit, že podobných případů, kdy marketing ovlivňuje kulturu je bezpočet. Všichni jsme vystaveni reklamě každý den od okamžiku, kdy ráno prolétneme noviny, během cesty do práce či školy, až do chvíle, kdy koukáme před spaním na televizi. Po celou tuto dobu se nás snaží oslovit celá řada firem a prodat nám právě ten svůj kousek kultury, který se rozhodla prezentovat. A my si v reakci na to necháváme narůstat vousy či vlasy, šetříme na počítač, kterým bychom se mohli blýsknou před okolím a napjatě sledujeme, co bude další sezónu trendy.

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Co není e-mail marketing?

personRedakceremove_red_eye12bookmarkEmailing

Chcete-li využívat tzv. e-mail marketing, měli byste vědět, co e-mail marketing rozhodně NENÍ. Na Wikipedii se dozvíte, že „e-mail marketing je cílené rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně stanovený seznam emailových adres. Majitelé emailových adres musí ..

Internetový marketing

personAdminremove_red_eye289bookmarkMarketing

Většina lidí si představí v případě internetového marketingu propagaci svých výrobků a služeb přes celosvětovou síť Internet. Tato síť, ale skrývá mnohem více možností. Přes Internet lze prodávat své výrobky a služby, Internet může být prostředkem komunikace mezi ..

TYPY MARKETINGU, KTERÝM BYCHOM MĚLI VĚNOVAT POZORNOST

personZdenek Slavikremove_red_eye400bookmarkMarketing

S nástupem nových technologií se svět vyvíjí a mění rapidním tempem a s ním i prostředí marketingu. Marketingové teamy tak musí neustále upravovat, měnit a vylepšovat své strategie, aby obstály před konkurencí. Existují typy marketingu, které vám pomohou zlepšovat obraz ..

Podstata internetu a internetového marketingu

personRedakceremove_red_eye29bookmarkMarketing

Mnoho definic uvádí, že internet je globální počítačová síť, kterou využívá několik milionu účastníků. Internet poskytuje nejrůznější služby, ale hlavní činností je poskytnutí přístupu k hypertextovým dokumentům, elektronické poště a také je jeho cílem ..

DIGITÁLNÍ SCHOPNOSTI, KTERÉ NA TRHU POTŘEBUJE KAŻDY

personZdenek Slavikremove_red_eye288bookmarkMarketing

Trh se s nástupem moderních technologií rychle vyvíjí a každý, kdo v tomto novém prostředí chce uspět, musí držet krok s dobou. Není žádnou novinkou, že se velká část trhu již přesunula do online prostředí. A tato migrace dosud pokračuje. To znamená, že se stále ..

Zákaz konkurence po skončení výkonu funkce

personRadka Eliáškováremove_red_eye136languageefektivnepodnikat.cz

ABSTRAKTV obchodním světě lze na konkurenci pohlédnou dvěma způsoby. Podnikateli může být motorem, který ho nutí se zlepšovat a vyvíjet. Na druhou stranu boj s ní bývá velmi těžký a pokud je podnikatel neúspěšný, bude trhem odsouzen k nezdarům. V případě, že hrozí ..

Jak nastavit BIOS

personRedakceremove_red_eye11languagenavodynapc.cz

BIOS Asusu rozhodně nepatří mezi vzhledově standartní BIOSyNěkteré položky skrývají podmenu s mnoha funkcemi, některé je nemají. Ty jednoduché (většinou ze spodní poloviny seznamu) si probereme hned, ty složitější si necháme na konec.Power Management Setup - zde se nastavuje ..

Příkazový řádek 6

personRedakceremove_red_eye7languagenavodynapc.cz

Dnes tu máme další lekci a podíváme se na to jak si příkazový řádek upravit ke své spokojenosti. Třeba jak změnit velikost nebo barvu písma. Ukážeme si jak změnit třeba i barvu pozadí příkazového řádku a mnoho dalších věcí, které se vám určitě mohou hodit. Tak jdeme ..

Rothschildové - z malého bankéře vlivná rodina

personRadka Eliáškováremove_red_eye1languagejaktoudelam.cz

Bill Gates, Carlos Slim Helú nebo Waren Buffet – podle časopisu Forbes jsou tihle muži první tři nejbohatší lidé na planetě, ale je tomu skutečně tak? Rozhodě ne! Existuje určitá rodina (není však jediná) jejichž bohatství je tak velké, že jej jen ztěžka můžeme počítat ..

Historie počítačových her – 2. díl

personRedakceremove_red_eye3languagegametek.cz

Tak jsme už u dalšího dílu tohoto tématu. Dnes si řekneme něco o sedmdesátých letech minulého století. V minulém článku jsem sliboval 70. ale i 80. léta, ale nakonec jsem se rozhodl jen pro sedmdásátá léta. 80. létům bude věnován speciální díl. Takže jdeme na to.70. létaV ..