Marketing keyboard_arrow_right Marketing keyboard_arrow_rightJAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

Obrázek příspěvku: JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

personaccess_time05.červenec 2019chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye517 shlédnutí

Dnešní doba je bezesporu dobou internetu. Kavárny s wifi se staly běžnou věcí a my díky zdokonalujícím se technologiím máme tu možnost být online 24/7. To způsobilo, že se nemálo institucí jako je školství,  média atd., musely tomuto trendu přizpůsobit, aby takzvaně udržely krok s dobou. Není tomu jinak ani v případě marketingu, kde sociální sítě mohou být rozhodujícím faktorem mezi vaším úspěchem a neúspěchem. V tomto článku se tedy zaměříme na pár aspektů, které je třeba vzít v potaz při budování brand image na sociálních sítích, které v dnešní době jsou nedílnou součástí našeho soukromého i pracovního života.

Vybrat správnou platformu

Může se to jevit jako zcela banální krok, ale vybrat v nepřeberném množství sociálních sítí tu pravou, není tak jednoduché. Mezi ty největší se řadí bezpochyby Facebook, Instagram, Twitter ale i Snapchat či Pinterest. Ačkoliv mají leccos společného, každá z těchto sítí přináší rozdílné možnosti a strategie jak zaujmout zákazníka. Zatímco Facebook vám umožňuje budovat díky komentářům silné pouto se svými klienty, Instagram se dá výborně využít pro product placement a díky vhodně zvoleným hashtagům tak můžete dosáhnout i ke klientům, kteří by na vás nikdy neměli šanci narazit. Snapchat zase přináší určitou real-time exkluzivitu, jelikož nahrané fotky či videa po 24h mizí, což vytváří u vašich followerů chuť vás sledovat pravidelně, aby jim nic neuniklo. Je tedy velice důležité, abyste pochopili, jaké jsou přednosti té či oné sociální sítě a podle toho posléze budovali vaší marketingovou strategii.

Cílová skupina

Neméně důležité je si ujasnit, na jaké publikum se chcete zaměřit. Budou vaše příspěvky mířeny pouze na domácí zákazníky, či máte ambice expandovat i do zahraničí? Bude váš feed v češtině, v angličtině nebo vytvoříte pro každý jazyk svůj vlastní profil. Dalším faktorem je i věk vašeho publika. Mladá generace je velkým informačním konzumentem a proto bude vyžadovat velkou kvantitu příspěvků a to i několikrát denně.

Content

Jak už bylo řečeno výše, každá platforma přináší rozdílné možnosti a tudíž se bude lišit i váš obsah. Zatímco na Instagramu jde především o fotky a tudíž o vizuální stránku, na Twitteru jde spíše o trefnost a smysluplnost vašich příspěvků, jelikož jste limitováni počtem slov. Na Facebooku se pak zase můžete více rozepsat a samozřejmě sdílet fotky ale i vytvářet události, na které můžete zvát vaše sledující. Zamyslete se taky nad různorodostí vašich příspěvků. Deset tweetů denně o slevě na oblečení rozhodně začne vaše followery nudit. Neopomíjejte ani délku textů. To se týká především Facebooku. Žijeme v uspěchané době a tudíž post se sáhodlouhým textem může snadno odradit vaše zákazníky od přečtení. Volte tedy stručná a jasná sdělení. Co se týče například klíčových slov na Instagramu, snažte se na začátku vyhýbat originálním hashtagům typu #taktotojeopravduneuveritelnanabidka, jelikož si tím snižujete pravděpodobnost na vybudování si potřebné fanouškovské základny. Avšak pokud již máte velký počet followerů, tak vám nikdo v psaní podobných hashtagů bránit nebude.

Čas publikace

I když jsme si na začátku řekli, že v dnešní době jsme online 24/7, je nutné zdůraznit, že i vaši followeři musí někdy spát a že i oni čas od času vypnout a jdou se bavit s rodinou či kamarády. Je tedy potřeba zvážit čas, kdy se rozhodnete publikovat vaše posty. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že lehce po půlnoci můj facebook usíná a přestává se na něm cokoliv dít. To samé by se dalo říct o pátku a sobotě. Vyvaroval bych se tedy publikacím na konci týdne a spíše bych se zaměřil na pondělí, úterý a středu. Co se času týče, řekl bych, že nejvíce lidí je online mezí 18 až 22 hodinou ale nebál bych se ani publikovat v dopoledních hodinách – myslím, že každý z nás zná ten moment v práci či škole, kdy se strašně nudí a tak zkontroluje, co je “nového ve světě”. Pro lepší přehled o tom, kdy publikovat na sociálních sítí, Microsoft vypracoval podrobnou tabulku, kterou naleznete zde.

Do sociálních sítí je rozhodně dobré investovat váš čas, jelikož mají široký dosah, rychlou působnost a co víc, nemusíte do nich investovat tolik peněz. Umožní vám rychle vejít do povědomí vašich zákazníků, udržet si jejich zájem, získat si jejich důvěru atd. Důležité je být kreativní a vytvářet pravidelně kvalitní a srozumitelný obsah, který budou moci vaši followeři sdílet a lajkovat.

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Rozdíly internetového marketingu od klasického

personRedakceremove_red_eye137bookmarkMarketing

V klasickém marketingu je cena prostoru mnohem vyšší než u internetového marketingu. U obou typů marketingu se pracuje různým způsobem s vizuálními efekty, hudbou a také slovem. Na internetu je nezbytný větší rozsah informací, které jsou pak vhodně strukturovány využitím ..

Budování vztahů se zákazníky

personRedakceremove_red_eye199bookmarkMarketing

Neoddělitelnou součástí internetového marketingu je marketing v sociálních sítích a médiích. Sociální technologie mají poslání budování vztahů mezi uživateli sociální sítě, ale dokáže budovat i vztahy mezi uživateli a společnostmi. Vlastníte-li společnost a chcete si ..

TYPY MARKETINGU, KTERÝM BYCHOM MĚLI VĚNOVAT POZORNOST

personZdenek Slavikremove_red_eye608bookmarkMarketing

S nástupem nových technologií se svět vyvíjí a mění rapidním tempem a s ním i prostředí marketingu. Marketingové teamy tak musí neustále upravovat, měnit a vylepšovat své strategie, aby obstály před konkurencí. Existují typy marketingu, které vám pomohou zlepšovat obraz ..

Internetový marketing

personAdminremove_red_eye459bookmarkMarketing

Většina lidí si představí v případě internetového marketingu propagaci svých výrobků a služeb přes celosvětovou síť Internet. Tato síť, ale skrývá mnohem více možností. Přes Internet lze prodávat své výrobky a služby, Internet může být prostředkem komunikace mezi ..

E-mail marketing internetových obchodů

personRedakceremove_red_eye134bookmarkEmailing

V zahraničí je zcela běžné, že Vám jeden internetový obchod rozešle během měsíce deset až patnáct e-mailových nabídek. V České republice by ihned zákazník někoho takového zařadil do spamlistu. Co si ale myslet o dnešních českých internetových obchodnicích, kteří ..

Playstation 4

personRedakceremove_red_eye180languagegametek.cz

Recenze Nová generace konzolí, to je období zvláštní, specifické. Musím se přiznat, že příchod Xboxu 360 a Playstation 3, jsem před těmi lety sledoval celkem z klidného zázemí a chladnou hlavou. Ponořen do hraní "must play" titulů na Playstation 2, po mém přerodu z PC scény ..

Na co si dát pozor při výběru AKU nářadí?

personRadka Eliáškováremove_red_eye132languagereceptarprimanapadu.cz

AKU nářadí, tedy nářadí, které je namísto elektrické sítě napájeno bezdrátovým akumulátorem, dnes na trhu již nestojí opodál, ale stává se svébytným segmentem, který zcela oprávněně dokáže konkurovat i běžnému elektronářadí. Spousta lidí si ale při výběru ..

Obecné zásady bezpečnosti práce v pozemním stavitelství

personRedakceremove_red_eye120languagereceptar24.cz

Pozemní stavitelstvíPoznámka: Tento text se opírá o předpis, který v současnosti neplatí! (viz nově: NV 591/2006 Sb.) - Avšak ho stále považuji za velmi dobrý. (v případě rozporu níže uvedeného textu s texty v kapitolách ____, platí texty v již zmíněných kapitolách). ..

Stavební pozemek - co dělat před nákupem.

personSimona Chvátilováremove_red_eye135languagereceptarprimanapadu.cz

Nákupu parcely bychom měli věnovat značnou pozornost, jedná se totiž o zásadní rozhodnutí. Vždy bychom si měli obstarat co možná nejvíce pokladů a informací. Základními kritérii výběru jsou: makrolokalita, mikrolokalita, napojení na inženýrské sítě a komunikace, tvar ..

Franchisové systémy v přehledu-Kochlöffel

personRedakceremove_red_eye158languageefektivnepodnikat.cz

Také „Master-Franchising“ je jednou z forem franchisingu.Tímto získává tzv. Master-franchisant, jinak také Master, od franchisora licenci pro výstavbu (a následně i provoz) franchisové sítě systému v konkrétní zemi nebo regionu. Franchisoři kteří nabízí Mater-licenci ..