Operační systémy a Aplikace keyboard_arrow_right Operační systémy keyboard_arrow_rightInstalace jako přežitek počítačů

Obrázek příspěvku: Instalace jako přežitek počítačů

Instalace jako přežitek počítačů

personaccess_time13.květen 2019chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye211 shlédnutí

Každý známe nějakou instalaci počítačového programu. Nemám na mysli jakékoli zpřístupnění souboru v systému, kdy se ukazuje že se program instaluje, ale instalační proces, kdy jsou rozmísťovány soubory po celém systému. Například na Windows. Uživatel si stáhne instalátor, většinou buďto jako MSI balíček nebo jako samostatný program, který poté otevře. Tento program zapíše do registrů příslušné klíče se záznamy pro budoucí odinstalování programu včetně případných autorunů, asociací přípon pro otevírání v tomto programu a spoustu dalšího. Poté se rozkopíruje do programové složky ( těš se na ten bordel pokud nezvolíš Program Files ) a případně ještě vytvoří své zástupce ve Startu a na ploše. Skvělé. Není zde žádné jednotné interface, vývojáři si své instalátory píší sami.

Stejně tak to má i Linux. Zde je více balíčkových systémů, každý ale také svoje data roztahá po systému. Už zde ale je složka /opt , kde mohou být data jedné aplikace pěkně pohromadě. Toto naplňuje přesně možnost číslo jedna, o které se chystám nyní psát.

Nejlépe to dělá Apple ve svém systému Mac OS X. Instalaci ze systému úplně vyřadil. Celou aplikaci ( program se zdroji jako obrázky nebo zvuky a další soubory ) jsou zkomprimovány do jednoho balíčku. Po stažení uživatel přesune celý baliček do složky Applications ( většinou je vše v jednom balíčku který po otevření zobrazí ikonu samotného programu a ikonu Applications, takže uživatel jen samotný program jednoduše přetáhne na Applications ) a tím je v podstatě nainstalovaný. Po spuštění odkudkoli program přistupuje do standardizované složky s konfiguračními soubory, kde si ukládá veškeré nastavení a další hodnoty, které si chce pamatovat. Samotný program pak může být samozřejmě při spuštění zakliknutý že se má spouštět při startu, samotný balíček s aplikací pak také můžete kamkoli přesunout.

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Co je SocialWeb? ..vytváření privátních webových sítí.

personRedakceremove_red_eye425bookmarkSocialWeb

SocialWeb není úplně vhodný pro jednotlivce, jejichž zájem je vytvořit si portfólio a nebo jednoduchou webovou prezentaci a to hned z několika důvodů: 1. Firemní a nebo osobní webová prezentace se dá lépe postavit například přes WordPress a nebo X online nástrojům ..

Díky klávesnici SwiftKey budete psát efektivněji

personRedakceremove_red_eye387bookmarkApple recenze

Klávesnice je velice důležitá funkce v každém dotykovém telefonu. Jediné, co se od nich očekává, je pohodlné, rychlé a bezchybné psaní. Jenže sto lidí, sto chutí a spousta uživatelů si na vestavěnou klávesnici v Apple zařízeních stěžovalo. V iOS 8 vývojáři přidali ..

Podstata internetu a internetového marketingu

personRedakceremove_red_eye29bookmarkMarketing

Mnoho definic uvádí, že internet je globální počítačová síť, kterou využívá několik milionu účastníků. Internet poskytuje nejrůznější služby, ale hlavní činností je poskytnutí přístupu k hypertextovým dokumentům, elektronické poště a také je jeho cílem ..

Jak vydělávat na internetu se systémem SocialWeb

personRedakceremove_red_eye567bookmarkVydělávání

Před týdnem jsem se přidal do několika Facebook skupin na téma Práce online, vydělávání z domu a tak podobně. Od té doby se mi na Facebooku zobrazuje mnoho nabídek na téma jak vydělávat z domu a vlastně ani u jedné z nich jsem si skutečně nedokázal představit, že bych takhle ..

Úvod do grafických návrhu webových stránek

personRedakceremove_red_eye24bookmarkWebové stránky

V sekci grafických rad se Vás budeme snažit navést na správnou cestu při výběru kvalitní grafiky, abyste se netrápili při výběru profesionálního grafika či grafické firmy, ale hlavně abyste se zbytečně nesetkali se špatnou grafickou prezentací Vašeho podnikání.V dnešní ..

Digitální domy to je moderní bydlení

personRedakceremove_red_eye38languagefinancevbezpeci.cz

Chytré domácnosti, digitální domy, digitální domácnosti – to jsou všechno zajímavé pojmy, o kterých se nyní hodně hovoří. Pod pojmem digitální dům si většina z nás představí dům, ve kterém na vás všechno hovoří a bliká a vy nemusíte hnout ani prstem. Možnosti, ..

Výběr televizoru

personSimona Chvátilováremove_red_eye0languagejaktoudelam.cz

Náš účinkující Bohuslav Komín seznámil s výběrem televizorů na trhu. Vysvětlil rozdíly a ne/výhody jednotlivých typů – LCD a plasma. Zmínil také způsoby instalace, tedy zavěšení a na stojanu. Dále nás upozornil na různé velikosti od obřích až po malé přenosné, ..

HWMag - Multi-GPU zítřka: Triple SLI a CrossFireX

personRedakceremove_red_eye7languagegametek.cz

Pokud nepočítáme zkrachovalé 3dfx, jehož Scan Line Interleave bylo první multi-GPU technologií pro hráče, v novodobé historii to byla nVidia, která tuto koncepci jako první oživila. Od svého uvedení SLI urazilo velký kus cesty, přesto však základní princip zůstal stále stejný ..

Historie procesorů – 1. díl

personRedakceremove_red_eye7languagenavodynapc.cz

Histori procesorů je opravdu zajímavá. Doufáme, že vás tento článek bude zajímat. Pro přečtení klikněte na zobrazit více.Pokud bychom měli začít mikroprocesory, úplně prvním byl mikroprocesor 4004, který vydala v roce 1971 firma Intel. Jednalo se o 4bitový procesor, obsazený ..

Historie počítačových her – 1. díl

personRedakceremove_red_eye2languagegametek.cz

Rozhodl jsem se pro napsání asi tak zhruba třech článků na toto téma, které si myslím bude aspoň někoho z vás zajímat. My si dnes řekneme něco o konci 40 let a o padesátých, šedesátých letech minulého století. Takže jdeme na to. Nebudeme si říkat nic o hrách, které ..