Webové stránky keyboard_arrow_right Blogy keyboard_arrow_rightBlogování v roce 2019: je blogování ..

Obrázek příspěvku: Blogování v roce 2019: je blogování mrtvé?

Blogování v roce 2019: je blogování mrtvé?

personaccess_time13.květen 2019chat_bubble_outline0 komentářůremove_red_eye7408 shlédnutí

V poslední době se na internetu objevily různé zprávy a diskuze o tom, že blogování už není to, co bývalo a že klasické blogy stále častěji končí. Důvodem je pokles zájmu čtenářů. Je ale blogování opravdu mrtvé?

Podle mého názoru je třeba rozlišit blogy osobní, které jejich autoři píší ve svém volném čase, jako koníček, a blogy profesionální. A u těch profesionálních je ještě třeba specifikovat, zda se jedná o blog, jehož majitel se blogováním přímo živí a nebo o blog tzv. firemní, který má sloužit jako podpora jeho jiného podnikání. Pojďme se tedy podívat, jak to s jednotlivými kategoriemi je.

Osobní blogy
Tady bohužel musím dát šířícím se zprávám za pravdu. Boom blogování, který u nás byl před 2 -3 lety, je už opravdu minulostí. Blogy, které bývaly populární, buď jejich majitelé opustili (nejčastěji proto, že se změnila jejich životní situace  a na blog už neměli tolik času) nebo došlo k velmi vysokému úbytku čtenářů. Časy, kdy čtenáři nedočkavě čekali na nový článek a dychtivě komentovali, jsou patrně pryč. Není to ale proto, že by nechtěli slyšet či vidět, co má jejich oblíbený autor na srdci.

Je to spíš vývojem doby a sociálních médií, kdy málokdo už čte obsáhlé články, ale spíše je dnes na Facebooku, Instagramu a jiných sítích. A až když na těchto sítích objeví něco zajímavého – například odkaz na článek, který ho opravdu zaujme – klikne na něj a přečte si ho na blogu.

Je to také tím, že čím dál tím více lidí sleduje tyto sítě na svém chytrém telefonu, který tolik nenahrává nějakému čtení dlouhých článků nebo načítání velkého množství fotografií.

Pokud máte osobní blog a chcete zůstat na blízku svým čtenářům, musíte  jít na sociální sítě, zejména Facebook, pokud tam již nejste, a soustředit svou činnost tam – nejen sdílet samotný nový článek (a udělat to několikrát, ne jen jednou), ale i na sociální síti komunikovat s vašimi čtenáři, diskutovat, rozvíjet dále své články, sdílet zajímavé související odkazy apod. Kterou sociální síť zvolit? Záleží na tom, kterou vaši čtenáři pravděpodobně využívají!

A druhá věc, kterou vřele doporučuji, je začít sbírat emailové adresy vašich čtenářů – pokud jim totiž napíšete email, že vyšel nový článek, pravděpodobněji se půjdou podívat. Předpokládat, že sami přijdou (protože přeci článek vydáváte pravidelně každou středu), je hodně pošetilé.

Profesionální blogy
I tyto blogy postihuje stejný fenomén, jako v případě blogů osobních. Lidé jsou více na Facebooku, než aby chodili k vám pro pravidelné články. Platí pro vás tedy stejné doporučení jako výše – jděte na sociální sítě a sbírejte emailové kontakty!

Je zde ale ještě jeden trend. Protože lidé málo čtou články na internetu, hodně profi blogerů přechází na jiná média než pouhopouhé textové články – nejčastěji točí videa nebo podcasty (zvukové nahrávky). Videa vládnou internetu! Na video se lidé podívají raději, než aby četli. Na video se podívají přímo na Facebooku, nemusí nikam klikat. Video je prostě nový blog! Využijte tento trend a začněte místo dlouhých textových článků točit videa.

Firemní blogy
Firemní blog píšete proto, že chcete podpořit svůj business. Píšete články, které mají vašim potencionálním zákazníkům (i těm stávajícím) pomoci. A zde se, podle mého názoru, nemusíte až tak výše zmíněných trendů bát. Jde tady totiž o něco jiného – o to, aby vás skrz články našli potencionální zákazníci, například přes vyhledávače. Tj. když řeší nějaký problém, zadají dotaz do vyhledávače, a vyskočí váš článek. Tím daného člověka zaujmete, bude chtít vědět více, zapíše se do vašeho newsletteru atd. atd.

Proto má stále smysl psát hodnotné textové články na váš web. Nemusíte to třeba zrovna nazývat „blog“. Prostě články, užitečné rady apod. Z hlediska vaší vyhledatelnosti na internetu jsou články výborné. A také si tím budujete svou značku a pozici experta.

Můžete ale také využít zmíněných trendů, a začít točit třeba videa – budete mít větší příležitost oslovit více lidí například právě na sociálních sítích – byla by škoda nevyužít toho, že velká většina vašich zákazníků tam pravděpodobně je.

O tom, že musíte sbírat emailové kontakty, už ani nemluvím, jistě to už děláte :-).

Celkově tedy lze říci, že blogování není mrtvé, jen se mění a je třeba se těmto změnám přizpůsobit. Jen tak si udržíte své čtenáře a budete dále rozvíjet svůj úspěšný blog.

folder_openPřiřazené štítky

0 komentářů

commentŽádné komentáře

Pokud chcete, můžete přidat první komentář k tomuto článku níže.

Vložit komentář

info_outline

Nepublikujte SPAM!

Jakékoliv SPAM komentáře, které nejsou relevantní k obsahu tohoto článku budou odstraněny.

Podobné články

Mé oblíbené blogy (nejen) o blogování

personJanaremove_red_eye430bookmarkBlogy

Dnes bych se s vámi ráda podělila o stránky, kam sama ráda chodím pro informace v oblasti blogování. Jsou to stránky nejen o blogování jako takovém, ale také stránky, kde se například dozvíte, jak vůbec na internetu vydělávat peníze, jak to udělat, aby vám blog přinášel ..

5 důvodů proč je blog dobrý pro váš business

personJanaremove_red_eye465bookmarkBlogy

Důvodů, proč si založit blog může být mnoho. Jedním znich často bývá (a měla by být) podpopora vašeho podnikání. Proč? Podle statistik (serveru Hubspot) firmy, které pravidleně blogují mají o 55% vyšší návštěvnost stránek než ti, co to nedělají. A více návštěv ..

8 kroků k vlastnímu blogu

personJanaremove_red_eye465bookmarkBlogy

Založit si vlastní blog je z technického hlediska relativně snadné. Jaký blog ale vlastně založit, co je mým cílem a kdo budou mí čtenáři? Jak by měl blog vypadat a o jakých tématech budou články? To jsou otázky, které je třeba si zodpovědět dřív, než se do blogování ..

Budování vztahů se zákazníky

personRedakceremove_red_eye116bookmarkMarketing

Neoddělitelnou součástí internetového marketingu je marketing v sociálních sítích a médiích. Sociální technologie mají poslání budování vztahů mezi uživateli sociální sítě, ale dokáže budovat i vztahy mezi uživateli a společnostmi. Vlastníte-li společnost a chcete si ..

Jak mít úspěšný podpůrný blog

personRedakceremove_red_eye95bookmarkBlogy

Móda blogování postupně ochabla kvůli sociálním sítím. Avšak na druhou stranu máte nyní novou příležitost, protože teď si můžete rozjet úspěšný blog, který Vám třeba bude i vydělávat či podporovat Vaše produkty a webové stránky. Blogování Vám vytvoří dobré ..

Historie procesorů – 1. díl

personRedakceremove_red_eye107languagenavodynapc.cz

Histori procesorů je opravdu zajímavá. Doufáme, že vás tento článek bude zajímat. Pro přečtení klikněte na zobrazit více.Pokud bychom měli začít mikroprocesory, úplně prvním byl mikroprocesor 4004, který vydala v roce 1971 firma Intel. Jednalo se o 4bitový procesor, obsazený ..

Rothschildové - z malého bankéře vlivná rodina

personRadka Eliáškováremove_red_eye78languagejaktoudelam.cz

Bill Gates, Carlos Slim Helú nebo Waren Buffet – podle časopisu Forbes jsou tihle muži první tři nejbohatší lidé na planetě, ale je tomu skutečně tak? Rozhodě ne! Existuje určitá rodina (není však jediná) jejichž bohatství je tak velké, že jej jen ztěžka můžeme počítat ..

Historie počítačových her – 3. díl

personRedakceremove_red_eye62languagegametek.cz

Tak jak jsem slíbil dnes si řekneme něco o 80. letech. Jelikož šel vývoj technologií dopředu vznikalo také mnoho nových her. My si tedy nebudeme říkat všechny, které vznikly. Řekneme si ty podstatné hry z 80. let. Vznikaly nejen 2D, ale už i 3D hry.80. létaUrčitě všichni znáte ..

Staré Console- Sběratelé

personRedakceremove_red_eye215languagenavodynapc.cz

Chtěl bych se pokusit sepsat příběh o tom jak jsem se ke sbírání dostal, když o tom tak přemýšlím bylo to určitě z nedostatku. Pocházím z chudých poměrů a z malého města, takže herní konzole nebo počítače byli pro mne, narozeného v roce 1982, nedostupná záležitost. ..

Historie počítačových her – 1. díl

personRedakceremove_red_eye60languagegametek.cz

Rozhodl jsem se pro napsání asi tak zhruba třech článků na toto téma, které si myslím bude aspoň někoho z vás zajímat. My si dnes řekneme něco o konci 40 let a o padesátých, šedesátých letech minulého století. Takže jdeme na to. Nebudeme si říkat nic o hrách, které ..