Výsledky vyhledávání v sekci E-shopy a šablony na dotaz velice

Jaké tech. řešení pro eshop? Mám pár zkušeností

access_time10. june 2019 personZdenek Slavik

Občas se mně někdo ptá na čem postavit eshop. Bohužel odpověď je docela složitá, napíšu vám sem pár typů z vlastní zkušenosti.   Spravuji pár eshopů – dalo by se to sice spočítat na jedné a půl ruce, pokud beru v úvahu i projekty na kterých se podílím, ale pracoval jsem již s více řešeními. Vyzkoušel jsem desítky řešení při hledání optimálního, ale po 10ti minutách v administraci určitě nemohu hodnotit. Pozor eshopy hodnotím ze subjektivního pohledu Simplia - pronájem Jedná se o klasický pronájem, kterých jsou na trhu desítky méně dobrých, ale i špičkových. Simplii řadím do druhé kategorie. Mezi hlavní přednosti počítám ceny a možnost vymýšlet si úpravy na míru. Zatím jsem se nesetkal s vylepšením, které by nešlo vytvořit – tedy hlavně na frontendu. Zde totiž vidím problém většiny pronájmů kde je problém i vlastní jednoduchá šablona. Další výhodu je možnost zapojit eshop do jejich affiliate a systému na přeposílání objednávek. Mají to celkem zmáknuté, i když by se našlo spousty vylepšení, které by bylo vhodné udělat. Jedinou slabinu vidím v časovém vytížení této společnosti, kde je někdy opravdu problém něco vyřešit hodně rychle, ale i tak s tím nemám větší problémy. Dále se mi líbí že mám i přístup k šablonám, kde mohu udělat drobné úpravy, klient tedy ve výsledku zaplatí méně než kdybych to já komunikoval se simplií. Webmex – pronájem/vývojová licence Webmex byl původně systém SuperQC, který je postaven na základech polském Quick Cartu. S tímto systémem je to trochu komplikovanější, nyní to vzal do ruky nový majitel Jirka Warmuž a snaží se systém posunout o velký kus dopředu. A i když má systém jenom pár měsíců pokroky jsou určitě znát. SuperQC byl původně založen na prodeji doživotních licencí za pár korun – myslím 2000 Kč, jak kdy. Nyní lze webmex pořídit ve dvouch variantách a to jako vývojářskou licenci (bez podpory, bez modulů, bez aktualizací) a formou pronájmu. Na tomto systému se mi líbí nejvíce vývojářská licence, kterou lze pořídit za pár korun a dělat s ní zázraky. Hlavní výhodu u ní je pořizovací cena, eshop stačí nainstalovat, nastavit DPH, nastavit šablonu a eshop běží. Veškerou funkčnost má již v sobě – porovnávače zboží, měření konverzí, importy od dodavatelů atd.. Pronájem tedy doporučuji všem co chtějí kompletní eshop a nestarat se o technické záležitosti, cena je zatím oproti konkurenci velice příznívá. Pochválit musím i pružnost při navrhování nové funkčnosti. Vývojářskou licenci doporučuji někomu kdo se rád hrabe ve zdrojových kódech a nechce se vlastně starat tolik o provoz eshopu, nebo má na správu eshopu někoho najatého. Doporučuji všem co chtějí Prestashop. Sunlight – pronájem Tento systém jsem provozoval asi jen dva měsíce, v podstatě sním tedy nemám zkušenosti. Oproti ostatním je ale určitě uživatelsky přívětivější. Na druhou stranu pokud s eshopem pracujete denně stejně víte kde co najít. Dále se mi líbily celkem propracované statistiky, běžný uživatel nepotřebuje chodit do GA. ShopSys – pronájem/koupě licence Tady nevím jak přesně začít, nerad někoho pomlouvám. Na tomto systému spravuji jeden eshop, bohužel se jednalo o koupi již fungujícího eshopu a nešlo proto vybírat technické řešení. Eshop který spravuji je na zakoupené licenci asi před třemi roky a nyní již mají novou verzi systému – bohužel na novou verzi nelze bezplatně a bez bolestně přejít. Eshop jsme dostali a obsahoval pár nefunkčních věcí, kde jsme museli s ShopSysem komunikovat a žádat o nápravu. Vše ale dopadlo dobře a nyní běží jak má. Další menší výtku bych měl k práci v administraci – je trochu nestandardní a pro mne méně přívětivá. Stává se mi běžně že musím hledat něco co jsem použil jen jednou. Tento systém tedy ani nedoporučuji ani od něj neodrazuji, pouze moje osobní zkušenosti nejsou zcela dobré. Jediné co mohu pochválit je výborná podpora, opravdu tam mají pár lidí co se stají o požadavky klientů. SocialWeb – zdarma eshop SocialWeb je víc než jen e-shop, je to spíše koncept prodeje a komunita prodejců, tedy alespoň z mého pohledu. Tento systém totiž jako jediný umožňuje vytvářet libovolný počet eshopů na libovolném počtu domén, což znamená, že si můžete velmi jednoduše sami sobě konkurovat a zahlcovat svým produktem trh. Také podporuje Dropshipping a Affiliate, takže vaše zboží z vašeho eshopu - pokud to jednoduše povolíte může nabízet k prodeji X dalších lidí ve svých SocialWeb eshopech a na svých SocialWeb webových stránkách. Nicméně i tohle řešení má jisté nevýhody, nejde upravovat zdrojový kód - ikdyž si ho můžete stáhnout a nainstalovat na svůj vlastní webhosting a nebo server. A celkem málo šablon.  Prestashop – open source Prestashop jsem používal více než před dvěma lety, nevím tedy zda se něco výrazně změnilo. Ale v podstatě nemám tento systém moc v lásce a to hlavně proto že není primárně určen na český trh a je potřeba provést celkem dost úprav než lze na tomto řešení pustit eshop. Co mě dále strašně irituje že většina eshopů na prestashopu lze poznat na první pohled a obecně na takovém eshopu nerad nakupuji – nevím jak to máte vy, ale když vidím eshop na prestashopu, jdu raději pryč, pokud ho neznám. Doufám ale že za ty dva roky udělal krok kupředu a je již na jíné úrovni. Neodpustím si ale dodat – pokud chcete eshop kde si budete chtít hrát i s kódem, volte webmex s vývojářskou licenci, výjde vás ve výsledku i levněji.  Pokud chcete kompletní přehled eshopů můžete si přečíst třeba tento článek.

folder_openPřiřazené štítky

Vyzkoušel jsem Atomer

access_time11. june 2019 personZdenek Slavik

Dlouho jsem se neseznámil s ničím novým, proto jsem se rozhodl vyzkoušet systém se jménem Atomer na provozování e-shopu od firmy All4Web s.r.o., která sídlí v Bratislavě. I přesto, že se jedná o počin našich sousedů ze Slovenska, není problém ho provozovat i zde u nás v ČR, jelikož Atomer naleznete v několika jazykových mutacích (ve slovenštině, češtině, němčině a maďarštině). Každá jazyková mutace má i svou doménu, pod kterou je provozována, takže Atomer najdete na doménách .CZ, .SK, .HU, .DE a .COM (tato doména je přesměrována na .SK). Atomer jsem si nevybral k otestování náhodou, ale proto, že jsem chtěl vyzkoušet něco, co není mezi lidmi ještě tolik známé a také proto, že se dle mě jedná o kvalitní a cenově dostupné řešení, kde máte možnost si pomocí snadné aktivace velkého množství modulů nakonfigurovat přesně to, co případně potřebujete. Výhod Atomer nabízí ještě mnohem více. Nemusíte umět programovat a ovládat ho zvládne opravdu každý průměrně zkušený uživatel internetu. Neplatíte zbytečně za něco, co nevyužijete a systém navíc funguje na bázi kreditů, takže odpadají i pravidelné měsíční poplatky. Základní šablony (vzhled) e-shopu jsou pěkné, přesto není problém si nechat udělat i grafiku na mírů podle vašich představ. Když už jsem nakousl ty poplatky, tak nesmím zapomenout i zdůraznit cenové rozpětí využívání Atomeru. Atomer je kromě možnosti vaší vlastní konfigurace možné zakoupit i v přednastavených balíčcích, které jsou nakonfigurovány spíše na ukázku a primárně se jimi při nákupu řídit nemusíte. Tak a už dost kecání o tom, co si můžete sami přečíst a nalézt sami na stránkách www.atomer.cz a půjdeme se podívat trochu na vnitřek ovládání e-shopu. Jinak, e-shop si můžete sami vyzkoušet na 30 dní zdarma a zprovoznění je velmi rychlé a jednoduché, takže se toho nemusíte bát ;-). V testovací verzi je samozřejmě aktivovaná plná verze Atomeru, takže máte možnost si osahat vše, co tento systém umí!   Po předešlém obrázku z registrace si nyní můžete prohlédnout i jak vypadá vytvořený e-shop v základu bez jakýchkoliv úprav. Samotná administrace e-shopu na mě působí velice dobrým dojmem a neměl jsem sebemenší problém se v ní okamžitě orientovat a myslím, že s tím nebude mít problém ani kdokoliv jiný. Jedinou menší výtku (nejedná se o nějakou extra velkou chybu!) co se týká administrace mám k tomu, že pokud najedete na záložku jménem E-shop, tak musíte rolovat stránku, aby byla vidět kompletní nabídka (mám rozlišení obrazovky 1366×768). Naopak při procházení administrace mě mile překvapilo to, že je možno případně snadno e-shop provozovat i v jiných jazycích (konkrétně až 20 + čeština), což by se mohlo hodit každému, kdo by měl globálnější plány v provozování ;-). Vše jde snadno přeložit, editovat a některé jazykové verze obsahují již přeložené základy. S jazykem souvisí i měna a proto máte možnost si nastavit i sekundární měnu kromě Kč. Jak můžete na obrázku výše vidět, vzhled e-shopu jde snadno změnit v rámci dostupných šablon. Dále můžete snadno editovat logo, favicon, vodoznak, pozadí stránky, obrázek v hlavičce, obrázek v patičce atd.. Pokud by jste si na tyto úpravy sami netroufli, přímo v administraci máte na výběr záložku se názvem Doplňkové grafické služby, kde si pohodlně můžete objednat vámi požadovanou úpravu. Atomer a jeho výhody bych mohl popisovat dále, ale přesto si myslím, že nejlepší variantou bude, pokud si tento systém vyzkoušíte (osaháte) sami a uděláte si mnohem lepší obrázek jak z mé recenze. Když bych systém měl ohodnotit podle svého pocitu a zkušenosti s jinými podobnými řešeními, tak upřímně mohu říci, že se jedná o jeden z vůbec nejlepších systémů (pronájmu) e-shopu s jakým jsem se doposud setkal. Obsahuje vše důležité (nechybí exporty do předních porovnávačů, importy, věrnostní program, slevové kupóny, mailing list, sms bránu atd.) pro provoz moderního e-shopu, který má šanci konkurovat i těm mnohem větším a provoz je opravdu za pár korun. Škoda, že jsem toto řešení neobjevil mnohem dříve, jelikož bych se na něm ani trochu nebál postavit mé mámy e-shop, který jsem jí před pár měsíci zřizoval ;-). Vyzkoušejte a uvidíte sami, že budete minimálně jako já překvapeni kvalitou! Během mého třídenního testování jsem neobjevil jedinou závažnější chybu, kterou by stálo zato zmínit. Schválně, objeví někdo z vás něco? Využíváte již Atomer? Jak se vám případně toto řešení líbí?

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz velice

Jakou zvolit platformu pro váš blog

access_time13. may 2019 personJana

Rozhodli jste se, že si založíte blog? Gratuluji! Možná ale počáteční nadšení vystřídala lehká panika. Jak to vlastně technicky zajistit? Jak a kde si blog vytvořím? Osobně doporučuji blog postavit na některém populárním redakčním systému. Nejčastěji se jedná o WordPress a Blogger. Založení a správa blogu na těchto systémech je velice jednoduchá a  intuitivní. Oba jsou zdarma, každý má svá specifika, výhody a nevýhody. Pojďme se na ně podívat blíže. WordPress Pravděpodobně nejpopulárnější platforma pro blogování na světě. Údajně běží na WordPressu 15% všech světových webových stránek.  Na výběr máte dvě možnosti:1) pokud nemáte vlastní doménu a prostor (webhosting), využijte WordPress.com, kde si vytvoříte blog, který bude mít název typu „mujblog.wordpress.com“. Stránka je uložena na serverech WordPressu a vy nemusíte nic řešit, pouze začít blogovat. Je ale v angličtině.2) pokud chcete vlastní doménu („www.mujblog.cz“), můžete si na tuto doménu WordPress nainstalovat a používat ho stejně, jako v prvním bodě. Navíc máte možnost zvolit z tisíců volně dostupných témat, neboli vzhledu stránek (případně koupit nějaký placený), instalovat různé doplňky (pluginy) atd. Informace a postupy najdete například na českých stránkách o WordPressu. WordPress jako takový je plně v češtině, takže mu budete rozumnět :-). Z varianty 1 můžete v případě potřeby bez problémů i s rozběhnutým blogem přejít na variantu 2. Blogger Toto je platforma poskytovaná společností Google. Pokud máte jakýkoli produkt od Google (Google+, e-mail atd.), pod stejným účtem si můžete založit také blog na Bloggeru. Pokud ne, účet si založíte nový. Práce se systémem je opět velmi jednoduchá. Trochu obtížnější je, pokud chcete změnit vzhled svého blogu nad rámec témat poskytovaných Bloggerem, či potřebujete nějaké další vychytávky. Pak už potřebujete znát něco z HTML kódování. Na druhou stranu má ale Blogger jednu velkou výhodu. Protože patří do rodiny Google, vyhledávací roboti Google mají Blogger velmi rádi a tak můžete velmi snadno se svým blogem získat přední místa ve vyhledávači, aniž byste museli nějak zásadně řešit SEO optimalizaci (tj. optimalizaci textů a klíčových slov právě pro vyhledávače). Stačí kvalitní nadpisy článků obsahující slova a slovní spojení, která pravděpodobně budou lidé ve vyhledávači zadávat. Blog zde zakládáte se jmém typu „mujblog.blogspot.com“  s tím, že v budoucnu ho můžete kdykoli převést na svou vlastní doménu typu „mujblog.cz“. Na Bloggeru také funguje zajímavým způsobem komunita a možnost sledování oblíbených blogů, kdy například vidíte, kolik má který blog sledovatelů, což jistě stojí také za zvážení. SocialWeb Jedná se o něco mezi WordPress a Blogger, kdy je možné jako v bloggeru jednoduše sestavit celý web online a jako ve WordPressu si můžete stáhnout skutečný zdrojový kód, který můžete nahrát na jakýkoliv váš webhosting. To však neznamená, že budete mít administraci pro každý váš web na každé doméně jako u WordPressu, správa všech webů probíhá přímo přes aplikaci SocialWeb. SocialWeb kromě toho, že blogy a magazíny umí vytvářet - je také komunita, to znamená, že si můžete vydělávat třeba tím, že budete psát články i do blogů jiných členů SocialWebu, můžete s ostatními členy komunikovat atd. No a to hlavní, co u ostatních nenajdete je fakt, že SocialWeb, pokud to povolíte se automaticky snaží váš web monetizovat a to různými způsoby, například publikací placených tématických PR článků přes aplikaci PRstudio.cz a nebo publikováním reklam a nebo video reklam na vašich webech, ze kterých pak získáváte provize (asi 70% z ceny, kterou někdo za marketing na vámi vytvořeném webu zaplatí). SocialWeb je však vhodný spíše pro ty, kteří to s blogováním a vyděláváním na internetu myslí opravdu vážně hlavně proto, že můžete spravovat v jednom účtu třeba sto blogu (magazínů), můžete si sestavovat vlastní týmy autorů, které můžete outsourcovat i jiným členům a tak dále. Abych to dokončila, tak jediné co se v SocialWebu platí je členský příspěvek, což je 250 Kč/měsíc, ale za to máte přístup ke všm funkcím, všem šablonám, všem datům a můžete vytvořit a spravovat jak jsem řekla třeba 100 webových stránek včetně všech 100 webhostingů a třeba 1000 emailových schránek zdarma. A ten členský příspěvek tedy lehce uhradíte z toho co vám SocialWeb každý měsíc vydělá. Dobře si promyslete, jakému účelu má váš nově zakládaný blog sloužit, jak má vypadat, jak se chovají potencionální čtenáři a jaké blogy již nyní sledují, a také jak plánujete s blogem nakládat do budoucna. Pokud plánujete blog používat i pro podnikání a třeba vytvořit členskou sekci, jakýkoli placený produkt apod., lze spíše doporučit WordPress, který je flexibilnější co se týče vzhledu stránek i různých dodatečných vylepšení a doplňků (pluginů).  Pokud ale chcete vytvářet a spravovat více jak jeden blog, ze kterého chcete mít i příjem pak je vhodné zvážit SocialWeb.cz, na kterém jede třeba i tento web WebŽivě.cz a nabízí funkce, které ani WordPress nenabízí. Pokud plánujete blog spíše formou koníčku a nechcete se v budoucnu nořit do složitějších projektů, můžete vyzkoušet Blogger. Také o něm uvažujte, pokud na stejném systému běží spřátelené či naopak konkurenční blogy a vyskytují se tam vaši potencionální čtenáři. Existuje samozřejmě spousta dalších blogovacích systémů, například Joomla, Drupal nebo Tumblr (ten zvažte, pokud plánujete zveřejňovat hlavně obrázky či videa a minimum textu) V českých vodách můžete narazit například na Blog.cz – ten ale opravdu nedoporučuji. Blogy na tomto systému vytvořené jsou většinou nevzhledné a je velmi těžké vzhled nějak přizpůsobit k obrazu svému.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SEO a vyhledávače na dotaz velice

I ajťáci raději konspirují, aneb kdo je Pavel Šimon

access_time13. may 2019 personRedakce

Když už jsme u toho, Pavel Šimon je pro většinu IT společnosti pohybující se v otázkách internetového bussinessu obyčejný sprostý spekulant a pro některé i zloděj . Jeho profil investora je docela zajímavý. Pavel Šimon je nejznámější doménový investor, chcete-li spekulant, u nás. Jeho postava je obestřena rouškou tajemství. Někteří tvrdí, že je to jen smyšlená postava, někdo zase, že je to alias Fandora, ať tak či onak, jedná se pravděpodobně o držitele jednoho z nejcennějších portfolií v České republice. Pavel Šimon začal s doménami brzy, řekl bych někdy v roce 2001 a velice rychle si získal pozornost. Díky tehdejším pravidlům bylo možné si registrovat domény a zaplatit je až později ve lhůtě 2,5 měsíce, tímto způsobem šlo zaregistrovat neomezený počat domén, pokud doména nebyla uhrazena tak propadla a byla znovu volná, Pavel Šimon již tehdy používal skript na odchytávání, takže doména byla volná jen několik sekund po té znovu registrována na 2,5 měsíce zdarma. Tímto blokoval tisíce domén. Získal tím značnou mediální pozornost, nutno dodat, že tento obchodní model budil značnou kontroverzi, na druhou stranu jeho činnost nebyla nelegální (prostě chyba systému) a nebyl jediný kdo to takto praktikoval.Změna stavu přišla až na konci roku 2003, v této době bych řekl, že už měl vytvořený dostatečný kapitál na to, aby si mohl dovolit držet větší počet domén (připomínám, že v roce 2000 stála registrace domény 1600 Kč a prodlužovaní poplatek pak 800 Kč na rok, udržování i malého portfolia bylo značně nákladné). Pavel Šimon nepřestal být aktivní ani po této době, svědčí o tom například ThajskeMaseze.cz z roku 2007 nebo nákup domény Vtipy.cz od OCT Network (doména vtipy.cz odchytnul). Jeho tisícové portfolio obsahuje také překlepové a trademark domény, paradoxně, ale tyto domény nejsou parkovány, takže úplně nevidím smysl v jejich držení, vlastně žádná adresa v jeho portfoliu není parkována (ani ty generické), čímž se hrubým odhadem připravuje asi o 50 000+ Kč měsíčně (Webtržníci hovoří i o 100 000 + Kč).Jeho investiční model se nedá napodobit, protože je založen na brzkém vstupu do odvětví a uvědomení si ceny těchto virtuálních realit v době, kdy tomu věřilo jen málo lidí. Pan Šimon je stále aktivním, přihazuje na Daukci (koupil tam například InzertWeb.cz). Jedna z jeho neúspěšných investic je nákup CR domén o kterých se mluvilo na Webtrhu, investice v hrubé výši 150 000 Kč do nejlepších českých slov na Kostarické koncovce CR se však ukázala jako chybná a v současnosti jsou všechny tyto domény volné.Je mi trochu líto, že Pavel Šimon nevystupuje veřejně, neboť informace o jeho doménových prodejích budou stát určitě za to, jediný zaznamenaný prodej, o kterém vím je Sazeni.cz (zdroj: Fandor). Na závěr snad jen říci, že jméno Pavel Šimon hodně lidí leží v žaludku, ovšem většině z nich jen proto, že do doménového světa přišli pozdě a on jim doménu nechtěl prodat levně, co se týče té menšiny, kde vyfoukl jméno firmě po nechtěné expiraci nebo zaregistroval trademark, tak „Kdo jest z vás bez hříchu, nejprv hoď na ni kamenem“ a my všichni musíme na sobě pracovat, aby byl doménový svět lepší (mě nevyjímaje). POZN: Ani po dvou snahách získat komentář k článku p. Šimon neodpověděl. V článku mohou být faktické chyby, neboť jsem v odvětví jen 2 roky, takže prosím o případné upozornění.   Začal včas s doménami, a tak začal zabrat lukrativní domény jako brana .cz , hacking. cz , vtipy .cz , zelezarstvi .cz atd. Vzhledem k jeho tajemnosti začala spousta lidí spekulovat, jestli tento člověk vůbec existuje. A tyto spekulace se začaly vířit tak hlasitě, jak bych to od IT komunity která by měla být zvyklá si všechno ověřovat nečekal. Jak najít kdo je Pavel Šimon totiž bylo snadné a určitě to není výkon, za který bych si zasloužil nějak dlouhý potlesk. Boreček tedy rozhodně nejsem. Budu zde v článku pracovat přímo s konkrétními údaji, rozhodně ale nechci abyste je nějak zneužili, kdo je ale psychopat už by si je stejně našel sám . Jako první při hledání Pavla Šimona sem se podíval na registr domén a vyzkoušel jednu z domén jeho portfolia. Okamžitě jsem se dozvěděl jeho adresu, která zní Nevanova 1059, 163 00, Praha. Protože jsem chtěl vědět jestli je adresa pravá, použil jsem mapy. A na mapě už se mi rovnou objevil jeho dům. Ano, skutečně existuje, a ve firmách na příslušné adrese se mi dokonce objevil jakýsi David Šimon který dělá alarmy. Jen sem si říkal, že když je příbuzný s Pavlem Šimonem, určitě má doménu alarmy .cz – a fakt! Ještě sem Davida ověřil v živnostenském rejstříku a zjistil, že opravdu tedy existuje i zde. Ještě sem v něm ověřil i Pavla. Tak vidíte, nebyla to akce hodná akce Jamese Bonda a další konspirační teorie byla odstraněna .

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Operační systémy a Aplikace na dotaz velice

Díky InsTrack budete mít pod kontrolou svůj instagramový účet

access_time22. may 2019 personRedakce

Instagram se stal v posledních letech velikým fenoménem a hned vedle Facebooku a Twitteru je jednou z nejvíce používaných sociálních sítí na světě. Aplikace se poprvé objevila na App Store 6. Října 2010 a od té doby prošla řadou změn. V roce 2012 ji odkoupil Facebook a aplikace se stala ještě známější. Instagram je aplikace určena pro sdílení fotografií s ostatními uživateli, během prvních jedenácti měsíců od spuštění služby, aplikace zaznamenala neuvěřitelných 9 miliónů nových uživatelů. Tento článek ale není o instagramu, nýbrž o aplikaci InsTrack, která s ním má mnoho společného. Zjistěte, kdo vás již nesleduje a kdo teprve začal Díky InsTrack budete mít přehled o vašich odběratelích. Základní verze zdarma vám ukazuje, kdo vás v posledních pár dnech začal sledovat, kdo vás sledovat přestal, dále vám ukáže ty, kteří vás sledují, ale vy je ne a naopak. Aplikace však umí i více zajímavých funkcí, ale pokud je chcete využívat, musíte si připlatit od 1,99 euro až po 9,99 euro. Pokud si připlatíte, můžete sledovat, kdo si vás blokl, kdo zrušil „lajky“ u vašich fotografií a spoustu dalších zajímavých funkcí. Přehled dalších užitečných funkcí v aplikaci InsTrack PRO: Skrytí sledovatelé Skrytí obdivovatelé Nejlepší sledovatelé Lidé, kteří nejčastěji lajkují vaše příspěvky Lidé, kteří vám nejčastěji komentují příspěvky Nejčastěji aktivní uživatelé Nejpopulárnější uživatelé Nejčastěji vámi olajkované uživatelé Lidé, které jste přestali sledovat … a spoustu dalších Design aplikace neurazí Aplikace InsTrack je velice jednoduchá, takže se v ní opravdu každý vyzná. Na hlavní stránce se vám zobrazuje kolik lidí vás sleduje a kolik lidí sledujete vy a dále jsou zobrazeny další funkce, které stačí pro větší podrobnost jen rozkliknout. Vlevo nahoře se nachází tlačítko, po jež stisknutí se zobrazí správa vašeho účtu. Vpravo nahoře je pak tlačitko pro aktualizaci informací. Aplikace je celkově velmi povedeně propracovaná a věříme, že si své spokojené uživatele najde.

folder_openPřiřazené štítky

Díky klávesnici SwiftKey budete psát efektivněji

access_time22. may 2019 personRedakce

Klávesnice je velice důležitá funkce v každém dotykovém telefonu. Jediné, co se od nich očekává, je pohodlné, rychlé a bezchybné psaní. Jenže sto lidí, sto chutí a spousta uživatelů si na vestavěnou klávesnici v Apple zařízeních stěžovalo. V iOS 8 vývojáři přidali možnost instalace klávesnicí třetích stran. V Apple Store se tak objevilo hned několik klávesnic na výběr. Jednou z nejpopulárnějších je SwiftKey, která má veliký úspěch především i díky tomu, že je zdarma. Je SwiftKey klávesnice číslo jedna? Klávesnice je v základním motivu velice podobná té základní již přednastavené v iOSu. Avšak na první pohled si ihned všimnete funkce navíc. Tou je „našeptávač“ slov. Aplikace vám jednoduše nabízí slova, která si myslí, že chcete napsat. Pokud používáte i nějaké Android zařízení, nebude to pro vás žádná novinka, jelikož v nejnovějších Androidech je toto součástí základní klávesnice. V základní klávesnici u iOS je tato funkce dostupná pouze při nastaveném anglickém jazyce. Aplikace SwiftKey nám to umožní i v češtině. Další funkci velice známou z androidu je tzv. „swipování“. Jedná se o to, že prstem přejíždíte po jednotlivých písmenek a klávesnice automaticky rozpozná, co chcete napsat. Pokud chcete, aby vaše klávesnice byla originálnější pomocí nějakého motivu, můžete si v aplikaci připlatit od jednoho do dvou eur za další velice líbivé motivy.   Pohodlnost Když si aplikaci nainstalujete a nastavíte si klávesnici SwiftKey jako aktivní, zezačátku občas budete velice naštvaní. Jde o to, že na SwiftKey si musíte nejdříve zvyknout, přibližně prvních deset až dvacet odeslaných zpráv přátelům se budete trápit, ale potom se projeví efektivita aplikace, jelikož klávesnice se od vás učí a velmi brzy vám začne nabízet a upravovat slova přesně tak, jak si přejete. Nastavení V nastavení si můžete nastavit, zda chcete mít zaplou, nebo vyplou autokorekci a hned několik dalších užitečných nastavitelných možností. Avšak já doporučuji mít vše zapnuté, vše je potom jednodušší. Celkový dojem Aplikaci jsem si již stáhl dříve, avšak první dojem byl velice špatný, jelikož si klávesnice vše opravovala podle svého a psaní pro mě bylo utrpením. K SwiftKey jsem se nedávno dostal znovu a dal jí ještě jednu šanci. Vydržel jsem počáteční zmatky při psaní a nyní bych už neměnil. Klávesnice nemá chybu a doporučuji ji všem, kteří hledají alternativu pro základní systémovou klávesnici.

folder_openPřiřazené štítky

S aplikací Dubsmash si užijete spoustu zábavy – podívejte se co vše umí

access_time22. may 2019 personRedakce

Snad v každém filmu se najde část, nebo hláška, která nám všem zůstane v hlavě a koluje mezi lidmi, kteří ji používají v rozhovorech a kdekoliv jinde za jiných okolností. Nebo vyjde nová písnička a první co vás přirozeně napadne, je zpívat ji. Avšak né každý je dobrý zpěvák. Ale co takhle tak alespoň vypadat? Pomůže vám Dubsmash aplikace, se kterou si jistě užijete spoustu zábavy. O čem Dubsmash je? Pojďme si nejprve Dubshash představit. Dubsmash je aplikace, díky které nahrajete video nahrávku se známým zvukovým doprovodem, přičemž vybrat si jich můžete tisíce, nebo přidávat své vlastní. Aplikace se poprvé objevila na App Store v Listopadu 2014 a stala se velmi oblíbenou aplikací, která se může pyšnit velikou komunitou uživatelů. Za celým projektem stojí Jonas Drüppel, Roland Grenke a Ruchil Patel. Aplikace je dostupná zcela zdarma, v anglickém jazyce. Tvůrci aplikace se snažili prosadit již dříve. Předchůdce aplikace Dubsmash se jmenoval Starlize. Podstatou této aplikace bylo umožnit uživatelům aplikace vytvářet hudební videa. Po neúspěchu se tvůrci rozhodli aplikaci zjednodušit a tak vznikl nyní úspěšný Dubsmash. Veliký úspěch především v Německu Aplikace zaznamenala veliký zájem u koncových uživatelů. Do týdne po spuštění aplikace se Dubsmash stal nejvíce stahovatelnou aplikací v Německu a později i ve více jak devětadvaceti zemích světa. V červnu 2015 aplikace zaznamenala celkově více jak padesát milionů stažení ve 192 zemích světa. Docela slušné že? Design aplikace Grafici si dali záležet, aby aplikace vypadala opravdu tak, jaký je její účel a tím je zábava. Dubsmash obsahuje jednoduché a velmi pěkně propracované grafické propracování, které nikoho neurazí a každý uživatel se v aplikaci velmi rychle zorientuje a bude vědět co a jak. Závěrečné zhodnocení Jednoduchá aplikace určená pro zábavu, která je velice pěkně vytvořena, bude mít jistě úspěch i u vás. Jak jsem již v článku zmínil, aplikace je zcela zdarma a nebude vás tedy stát ani korunu. Navíc nezabere ani 100 MB místa na vašem úložišti.

folder_openPřiřazené štítky

Díky funkci Najít přátele už ty své nikdy neztratíte z dohledu

access_time22. may 2019 personRedakce

V době chytrých mobilních zařízení nemůžeme čekat příliš soukromí. Spousta aplikací v našich telefonech o nás vědí, kde a jak dlouho se nacházíme. Například nedávno se tato funkce objevila v aplikaci Facebook  a říkají tomu „Přátelé v okolí“. A věděli jste, že podobná funkce se už nějakou dobu nachází i v iOS zařízeních? Ať už máte iPhone, iPod touch, nebo iPad, jistě je na vaší ploše aplikace „najít přátele“. K čemu je aplikace  „Najít přátelé“ dobrá, jak funguje a jaký je závěr? Pokud mají vaši přátelé zařízení od Applu s aktualizovaným operačním systémem, můžete sledovat jejich polohu a naopak i oni tu vaší. Pokud tedy budete potřebovat vědět, kde se někdo nachází, můžete si ho okamžitě najít v této aplikaci. Má to ale háček. Nejenže můžete sledovat pouze přátele, kteří mají iOS zařízení, ale musí být navíc připojeni k internetu. Pokud nebudou, celá tato aplikace je k ničemu, avšak tomu se předejít nedá. Pokud jsou ale vaši přátelé připojeni k internetu, stačí otevřít aplikaci. V ní se vám ukáže mapka a seznam vašich přátel. Okamžitě při spuštění se bude aplikace snažit o aktualizaci informací. Na mapce nahoře pak uvidíte, v jakých částích České republiky, či dokonce světa, se vaši přátelé nacházejí. Aplikace také dokáže vypsat vzdálenost vašeho přítele od vás. A jaký je závěrečný dojem z této funkce, kterou naše jablečná zařízení obsahují. Pokud vám nevadí, že vás bude někdo sledovat, můžete aplikaci s klidem využívat, avšak musíte počítat s tím, že vaši přátele, se kterými budete sdílet svou polohu, budou vždy vědět, kde se nacházíte. Pokud tedy máte například ve zvyku vašim přátelům říkat nepřesné informace o místech, kde se nacházíte, aplikace pro vás asi nebude tou pravou. Nicméně pokud chcete třeba své přátele překvapit na nezvyklém místě, aplikace vám ráda pomůže. Je tedy jen na vás, zda chcete mít tuto funkci ve svém zařízení puštěnou. Jedno vám ale garantuji. Pokud ji vyzkoušíte, velice rádi se občas podíváte, kdepak se vaši přátelé nacházejí.

folder_openPřiřazené štítky

Smazali jste omylem poznámku v iPhone?

access_time22. may 2019 personRedakce

Aplikace Poznámky je v iOS hodně oblíbená aplikace, díky které si píšete poznámky a nejrůznější zápisky přímo do iPhonu nebo iPadu a následně je máte ve všech dalších zařízeních. Díla této aplikace je poměrně velká a každý se ji naučí používat podle svého, což je rozhodně velice dobře. Pokud máte v aplikaci Poznámky důležitá data, můžete si je zaheslovat, což jsme si ukázali v nějakém z minulých článků – zaheslovat je můžete jak v OS X, tak i v iOS. Nicméně někdy se bohužel stane, že poznámku omylem smažete. Jak postupovat v takovém případě? Obnovení smazané poznámky v aplikaci Poznámky Pojďme se tedy společně podívat na rychlý a krátký návod, díky kterému v iOS můžete obnovit již smazané poznámky, což Vám mnohdy může zachránit hodně starostí a také ušetřit hodně času. Stejně jako je tomu u aplikace Fotky v iOS, tak i v aplikaci Poznámky máte 30 dní na obnovení smazaných poznámek, což jsou fakta, o kterých bohužel moc uživatelů neví. Po uplynutí této doby budou data nenávratně zmazány. Položku pro obnovení uvidíte hned v seznamu Složky pod jednotlivými „rubrikami“ – nebo jsou vidět v „Naposledy smazané“. Stačí tedy postupovat podle tohoto návodu: Tapněte na položku „Naposledy smazané“. Dále tapněte na „Upravit“, které je v pravém horním rohu. Stačí označit poznámku, kterou chcete ve svém iOS obnovit. Následně v levém horním rohu tapněte na „Přesunout do…“. Vyberte složku, do které budete chtít danou poznámku přesunout.   Díky tomuto rychlému návodu můžete po dobu 30ti dní od smazání poznámky v aplikaci danou poznámku obnovit, což je ideální řešení, pokud se překliknete, nebo z nějakého dalšího důvodu omylem poznámku smažete. V aplikaci Poznámky si lidé píší jednak věci které je napadnou, ale na druhou stranu také i důležité věci, o které by nebylo dobré přijít. Díky tomuto návodu v několika málo krocích můžete obnovit omylem smazanou poznámku a dále ji používat, což je skvělé zjištění.

folder_openPřiřazené štítky

Powerbanka Xiaomi NDY -02-AD – spolehlivý společník na cesty

access_time22. may 2019 personRedakce

Ať už vyrážíte z domu na kratší, či na delší dobu, jistě budete chtít, aby byl váš telefon přístupný, kdokoliv se vám mohl dovolat a vy byli online. Všichni víme, že iPhone, či iPod nevydrží na jedno nabití věčně a občas se stane, že vám nevydrží ani celý den. Pro řešení těchto situací tu máme skvělého společníka, který vám vaše zařízení nabije co nejrychleji a nejen jednou. Powerbanka Xiaomi NDY 02AD se vám bude hodit. Vzhled, konstrukce a spolehlivost Xiaomi NDY -02-AD? Na jedničku! Powerbanka Xiaomi NDY 02AD má rozměry 8 a 9,5 centimetrů a její povrch je utvořen z leštěného hliníku, díky jemuž je odolná proti vnějšímu opotřebení. Snad jedinou nevýhodou této powerbanky je její hmotnost, která i přes malé rozměry, činí 250 gramů. V kapse ji tedy jistě ucítíte. Již při prvním pohledu na powerbanku zjistíte, že od jablečných zařízení nemá příliš daleko. Pokud vlastníte stříbrný iPhone, bude k vám stoprocentně ladit. Její stříbrný, kovový vzhled je totiž od některých jablečných zařízení téměř k nepoznání. Tvůrci powerbanky si dali velice záležet, aby byla pěkná nejen na oko, ale i užitečná. Do powerbanky malých rozměrů se jim podařilo nacpat 10 400 mAh. A co to znamená? Svůj iPhone pomocí této powerbanky nabijete minimálně třikrát a to zní velice dobře ne? Powerbanka se nabíjí pomocí microUSB konektoru, který je součástí balení. Pro výstup je zde jeden USB konektor, který dokáže nabíjet proudem až 2  100 mAh. Nabíječka se ovládá pomocí jediného tlačítka. Kapacitu zařízení je indikována čtyřmi LED Diodami, které blikají. Při koupi této powerbanky si můžete vybrat hned z pěti barevných variant. Těmi jsou černá, červená, zlatá, stříbrná a modrá. Dokoupit si také můžete pouzdra různých barev. Jaká je powerbanka praxi? Společnost Xiaomi se může pyšnit hned několika dalšími druhy powerbank a všechny mají velice dobrou odezvu z řad zákazníků. Tvůrci si dají záležet jak na designu, tak i na spolehlivosti a daří se jim to na jedničku. I já sám jsem majitelem této powerbanky a po více jak půl roku používání jsem dosud neměl žádný problém a Xiaomi NDY 02-AD vždy splnila svůj účel. Proto ji doporučuji i vám!

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Marketing na dotaz velice

JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

access_time05. july 2019 personZdenek Slavik

Dnešní doba je bezesporu dobou internetu. Kavárny s wifi se staly běžnou věcí a my díky zdokonalujícím se technologiím máme tu možnost být online 24/7. To způsobilo, že se nemálo institucí jako je školství,  média atd., musely tomuto trendu přizpůsobit, aby takzvaně udržely krok s dobou. Není tomu jinak ani v případě marketingu, kde sociální sítě mohou být rozhodujícím faktorem mezi vaším úspěchem a neúspěchem. V tomto článku se tedy zaměříme na pár aspektů, které je třeba vzít v potaz při budování brand image na sociálních sítích, které v dnešní době jsou nedílnou součástí našeho soukromého i pracovního života. Vybrat správnou platformu Může se to jevit jako zcela banální krok, ale vybrat v nepřeberném množství sociálních sítí tu pravou, není tak jednoduché. Mezi ty největší se řadí bezpochyby Facebook, Instagram, Twitter ale i Snapchat či Pinterest. Ačkoliv mají leccos společného, každá z těchto sítí přináší rozdílné možnosti a strategie jak zaujmout zákazníka. Zatímco Facebook vám umožňuje budovat díky komentářům silné pouto se svými klienty, Instagram se dá výborně využít pro product placement a díky vhodně zvoleným hashtagům tak můžete dosáhnout i ke klientům, kteří by na vás nikdy neměli šanci narazit. Snapchat zase přináší určitou real-time exkluzivitu, jelikož nahrané fotky či videa po 24h mizí, což vytváří u vašich followerů chuť vás sledovat pravidelně, aby jim nic neuniklo. Je tedy velice důležité, abyste pochopili, jaké jsou přednosti té či oné sociální sítě a podle toho posléze budovali vaší marketingovou strategii. Cílová skupina Neméně důležité je si ujasnit, na jaké publikum se chcete zaměřit. Budou vaše příspěvky mířeny pouze na domácí zákazníky, či máte ambice expandovat i do zahraničí? Bude váš feed v češtině, v angličtině nebo vytvoříte pro každý jazyk svůj vlastní profil. Dalším faktorem je i věk vašeho publika. Mladá generace je velkým informačním konzumentem a proto bude vyžadovat velkou kvantitu příspěvků a to i několikrát denně. Content Jak už bylo řečeno výše, každá platforma přináší rozdílné možnosti a tudíž se bude lišit i váš obsah. Zatímco na Instagramu jde především o fotky a tudíž o vizuální stránku, na Twitteru jde spíše o trefnost a smysluplnost vašich příspěvků, jelikož jste limitováni počtem slov. Na Facebooku se pak zase můžete více rozepsat a samozřejmě sdílet fotky ale i vytvářet události, na které můžete zvát vaše sledující. Zamyslete se taky nad různorodostí vašich příspěvků. Deset tweetů denně o slevě na oblečení rozhodně začne vaše followery nudit. Neopomíjejte ani délku textů. To se týká především Facebooku. Žijeme v uspěchané době a tudíž post se sáhodlouhým textem může snadno odradit vaše zákazníky od přečtení. Volte tedy stručná a jasná sdělení. Co se týče například klíčových slov na Instagramu, snažte se na začátku vyhýbat originálním hashtagům typu #taktotojeopravduneuveritelnanabidka, jelikož si tím snižujete pravděpodobnost na vybudování si potřebné fanouškovské základny. Avšak pokud již máte velký počet followerů, tak vám nikdo v psaní podobných hashtagů bránit nebude. Čas publikace I když jsme si na začátku řekli, že v dnešní době jsme online 24/7, je nutné zdůraznit, že i vaši followeři musí někdy spát a že i oni čas od času vypnout a jdou se bavit s rodinou či kamarády. Je tedy potřeba zvážit čas, kdy se rozhodnete publikovat vaše posty. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že lehce po půlnoci můj facebook usíná a přestává se na něm cokoliv dít. To samé by se dalo říct o pátku a sobotě. Vyvaroval bych se tedy publikacím na konci týdne a spíše bych se zaměřil na pondělí, úterý a středu. Co se času týče, řekl bych, že nejvíce lidí je online mezí 18 až 22 hodinou ale nebál bych se ani publikovat v dopoledních hodinách – myslím, že každý z nás zná ten moment v práci či škole, kdy se strašně nudí a tak zkontroluje, co je “nového ve světě”. Pro lepší přehled o tom, kdy publikovat na sociálních sítí, Microsoft vypracoval podrobnou tabulku, kterou naleznete zde. Do sociálních sítí je rozhodně dobré investovat váš čas, jelikož mají široký dosah, rychlou působnost a co víc, nemusíte do nich investovat tolik peněz. Umožní vám rychle vejít do povědomí vašich zákazníků, udržet si jejich zájem, získat si jejich důvěru atd. Důležité je být kreativní a vytvářet pravidelně kvalitní a srozumitelný obsah, který budou moci vaši followeři sdílet a lajkovat.

folder_openPřiřazené štítky