Výsledky vyhledávání v sekci E-shopy a šablony na dotaz výdrž vašeho iphone

Jaké tech. řešení pro eshop? Mám pár zkušeností

access_time10. june 2019 personZdenek Slavik

Občas se mně někdo ptá na čem postavit eshop. Bohužel odpověď je docela složitá, napíšu vám sem pár typů z vlastní zkušenosti.   Spravuji pár eshopů – dalo by se to sice spočítat na jedné a půl ruce, pokud beru v úvahu i projekty na kterých se podílím, ale pracoval jsem již s více řešeními. Vyzkoušel jsem desítky řešení při hledání optimálního, ale po 10ti minutách v administraci určitě nemohu hodnotit. Pozor eshopy hodnotím ze subjektivního pohledu Simplia - pronájem Jedná se o klasický pronájem, kterých jsou na trhu desítky méně dobrých, ale i špičkových. Simplii řadím do druhé kategorie. Mezi hlavní přednosti počítám ceny a možnost vymýšlet si úpravy na míru. Zatím jsem se nesetkal s vylepšením, které by nešlo vytvořit – tedy hlavně na frontendu. Zde totiž vidím problém většiny pronájmů kde je problém i vlastní jednoduchá šablona. Další výhodu je možnost zapojit eshop do jejich affiliate a systému na přeposílání objednávek. Mají to celkem zmáknuté, i když by se našlo spousty vylepšení, které by bylo vhodné udělat. Jedinou slabinu vidím v časovém vytížení této společnosti, kde je někdy opravdu problém něco vyřešit hodně rychle, ale i tak s tím nemám větší problémy. Dále se mi líbí že mám i přístup k šablonám, kde mohu udělat drobné úpravy, klient tedy ve výsledku zaplatí méně než kdybych to já komunikoval se simplií. Webmex – pronájem/vývojová licence Webmex byl původně systém SuperQC, který je postaven na základech polském Quick Cartu. S tímto systémem je to trochu komplikovanější, nyní to vzal do ruky nový majitel Jirka Warmuž a snaží se systém posunout o velký kus dopředu. A i když má systém jenom pár měsíců pokroky jsou určitě znát. SuperQC byl původně založen na prodeji doživotních licencí za pár korun – myslím 2000 Kč, jak kdy. Nyní lze webmex pořídit ve dvouch variantách a to jako vývojářskou licenci (bez podpory, bez modulů, bez aktualizací) a formou pronájmu. Na tomto systému se mi líbí nejvíce vývojářská licence, kterou lze pořídit za pár korun a dělat s ní zázraky. Hlavní výhodu u ní je pořizovací cena, eshop stačí nainstalovat, nastavit DPH, nastavit šablonu a eshop běží. Veškerou funkčnost má již v sobě – porovnávače zboží, měření konverzí, importy od dodavatelů atd.. Pronájem tedy doporučuji všem co chtějí kompletní eshop a nestarat se o technické záležitosti, cena je zatím oproti konkurenci velice příznívá. Pochválit musím i pružnost při navrhování nové funkčnosti. Vývojářskou licenci doporučuji někomu kdo se rád hrabe ve zdrojových kódech a nechce se vlastně starat tolik o provoz eshopu, nebo má na správu eshopu někoho najatého. Doporučuji všem co chtějí Prestashop. Sunlight – pronájem Tento systém jsem provozoval asi jen dva měsíce, v podstatě sním tedy nemám zkušenosti. Oproti ostatním je ale určitě uživatelsky přívětivější. Na druhou stranu pokud s eshopem pracujete denně stejně víte kde co najít. Dále se mi líbily celkem propracované statistiky, běžný uživatel nepotřebuje chodit do GA. ShopSys – pronájem/koupě licence Tady nevím jak přesně začít, nerad někoho pomlouvám. Na tomto systému spravuji jeden eshop, bohužel se jednalo o koupi již fungujícího eshopu a nešlo proto vybírat technické řešení. Eshop který spravuji je na zakoupené licenci asi před třemi roky a nyní již mají novou verzi systému – bohužel na novou verzi nelze bezplatně a bez bolestně přejít. Eshop jsme dostali a obsahoval pár nefunkčních věcí, kde jsme museli s ShopSysem komunikovat a žádat o nápravu. Vše ale dopadlo dobře a nyní běží jak má. Další menší výtku bych měl k práci v administraci – je trochu nestandardní a pro mne méně přívětivá. Stává se mi běžně že musím hledat něco co jsem použil jen jednou. Tento systém tedy ani nedoporučuji ani od něj neodrazuji, pouze moje osobní zkušenosti nejsou zcela dobré. Jediné co mohu pochválit je výborná podpora, opravdu tam mají pár lidí co se stají o požadavky klientů. SocialWeb – zdarma eshop SocialWeb je víc než jen e-shop, je to spíše koncept prodeje a komunita prodejců, tedy alespoň z mého pohledu. Tento systém totiž jako jediný umožňuje vytvářet libovolný počet eshopů na libovolném počtu domén, což znamená, že si můžete velmi jednoduše sami sobě konkurovat a zahlcovat svým produktem trh. Také podporuje Dropshipping a Affiliate, takže vaše zboží z vašeho eshopu - pokud to jednoduše povolíte může nabízet k prodeji X dalších lidí ve svých SocialWeb eshopech a na svých SocialWeb webových stránkách. Nicméně i tohle řešení má jisté nevýhody, nejde upravovat zdrojový kód - ikdyž si ho můžete stáhnout a nainstalovat na svůj vlastní webhosting a nebo server. A celkem málo šablon.  Prestashop – open source Prestashop jsem používal více než před dvěma lety, nevím tedy zda se něco výrazně změnilo. Ale v podstatě nemám tento systém moc v lásce a to hlavně proto že není primárně určen na český trh a je potřeba provést celkem dost úprav než lze na tomto řešení pustit eshop. Co mě dále strašně irituje že většina eshopů na prestashopu lze poznat na první pohled a obecně na takovém eshopu nerad nakupuji – nevím jak to máte vy, ale když vidím eshop na prestashopu, jdu raději pryč, pokud ho neznám. Doufám ale že za ty dva roky udělal krok kupředu a je již na jíné úrovni. Neodpustím si ale dodat – pokud chcete eshop kde si budete chtít hrát i s kódem, volte webmex s vývojářskou licenci, výjde vás ve výsledku i levněji.  Pokud chcete kompletní přehled eshopů můžete si přečíst třeba tento článek.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz výdrž vašeho iphone

Co je webová stránka

access_time13. may 2019 personRedakce

Webová stránka je základním prvkem webu. World Wide Web je označení pro aplikace internetového protokolu HTTP, které jsou navzájem propojeny pomocí hypertextových dokumentů. V dnešní době je web využíván jako plnohodnotný kanál pro sdílení informací – od informačních stránek, přes zpravodajské portály, vyhledávače, emailové služby, eshopy, komerční prezentace až po sociální sítě a složité aplikace. Díky masovému rozšíření webu je dnes nedílnou součástí internetových stránek také reklama. Reklama na internetu existuje v několika formách – reklama ve vyhledávačích, textová reklama a bannerová reklama (tzv. display) K prohlížení webu je zapotřebí webový prohlížeč. Moderní operační systémy mají zpravidla integrovaný webový prohlížeč přímo v základní instalaci. Pro Windows je to Internet Explorer, Pro Mac OS je to Safari. Na vzestupu jsou stále také alternativní prohlížeče, mezi nejvštší patří Opera, Chrome a Firefox. S příchodem chytrých telefonů se značně rozšířilo rovněž využívání mobilního webu. Zde jednoznačně dominuje prohlížeč Safari, který je základním prohlížečem iPhone.

folder_openPřiřazené štítky

8 kroků k vlastnímu blogu

access_time13. may 2019 personJana

Založit si vlastní blog je z technického hlediska relativně snadné. Jaký blog ale vlastně založit, co je mým cílem a kdo budou mí čtenáři? Jak by měl blog vypadat a o jakých tématech budou články? To jsou otázky, které je třeba si zodpovědět dřív, než se do blogování pustíte. Podívejme se krok za krokem na to, jak začít. 1. Udělejte to sami Pokud jste nadšení pro nějaký obor, nebo si chcete psát prostě deník na internetu a nemáte žádný svůj e-shop nebo neposkytujete služby, které byste chtěli na blogu propagovat, je jasné, že blog si budete psát sami. Firmy a živnostníky ale někdy napadne, že by mohli psaní blogu outsourcovat. Nedělejte to! Jak si ukážeme v dalších příspěvcích, je důležité být i na firemním blogu osobní, aby vás zákazníci poznali a měli k vám důvěru. Takže tohle za vás nikdo jiný neudělá. 2. O čem budete psát? Nejlepší téma je to, které milujete. To, o kterém dokážete dlouho vášnivě mluvit a které vás  baví. Pokud budete psát o něčem, co vás nebaví, těžko zaujmete čtenáře. Častá chyba je, najít si nějaký blog, který se vám líbí a prostě ho zkopírovat. To málokdy funguje, protože novému blogu něco chybí – VY! Můžete se na jiných blozích inspirovat, ale pište svůj blog sami za sebe. 3. Máte co říci? Když už jste si zodpověděli otázku, co nejvíc milujete a o čem chcete psát, zamyslete se ještě, zda bude dost témat a námětů pro mnoho a mnoho článků. Blogování je totiž soustavná činnost, nemůžete napsat 3 – 4 články a nechat blog být. Články se musí objevovat pravidelně. Vemte tužku a papír a napište si alespoň 10 nadpisů příspěvku na váš budoucí blog. 4. Jaký je cíl blogu? Toto je velmi důležitá otázka. Jaký druh blogu chcete? Má to být zájmový blog, který budou číst podobní nadšenci jako vy a který vám posléze může začít vydělávat peníze díky reklamě? Nebo máte svůj malý business, firmu, e-shop, poskytujete služby a na blogu chcete informovat, seznamovat potencionální zákazníky s vámi a vaší nabídkou, a také psát o tom, co vás baví? 5. Jakou zvolit pro blog platformu? Nejčastěji používané blogové služby jsou Blogger (případně český Blog.cz) nebo WordPress. Oba mají své výhody a nevýhody, které si probereme v příštích článcích. Základní rozdíl je, že Blogger je poskytovaný přímo online a nemusíte mít vlastní doménu (ale můžete). Pokud budete chtít používat WordPress, musíte si zaregistrovat a zaplatit doménu a platit si hosting (částka v řádu několika set korun ročně). Nedoporučuji používat pro blog váš současný prostor – například v rámci e-shopu. Proč ne si vysvětlíme také později. Jedinou vyjímkou je, pokud váš současný e-shop či jiné stránky vašeho businessu již běží na WordPressu – v tom případě můžete blog jednoduše implementovat tamtéž. Pokud se však rozhodnete blogováním živit a chcete si vytvořit více jak jeden, třeba desítky blogů pak můžete využít českou platformu pro tvorbu webových stránek SocialWeb, která je sama o sobě mnohem výkonější než zmiňovaný Blogger a nebo Blog.cz a navíc je možné si vytvářet blogy jako u Wordpressu na svých vlastních doménách, avšak s tím rozdílem, že SocialWeb poskytuje webhosting pro neomezený počet vašich blogů úplně zdarma a také nabízí to co ani jedna ze zmiňovaných služeb nenabízí, což je Monetizace, tedy bude se vám starat o to aby váš blog vydělával. 6. Vyberte si jméno blogu Jméno, které zaujme, je snadno zapamatovatelné, bude se snadno číst i vyslovovat. Hodně názvů na internetu je již registrovaných, takže to nebude lehká práce. Pokud máte svůj business, je dobré blog pojmenovat stejně či podobně. Můžete také použít své vlastní jméno pro jméno blogu – tím osobější váš blog bude! 7. Začněte Poté, co jste vybrali vhodnou platformu pro blog, je jeho založení celkem snadné. Na Bloggeru vás systém provede všemi kroky. Pokud jste zvolili WordPress, jsou nutné některé kroky navíc, ale je to také celkem jednoduché (více o tom jindy). Než vydáte svůj první příspěvek, pohrajte si s designem. Můžete zvolit již hotové šablony, které platforma nabízí a různě je upravit. Pokud máte nějaké své logo či firemní barvi, můžete ho také uplatnit. Začněte publikovat články – 10 témat již máte připravených z kroku 3, že ano? 8. Najděte si publikum Váš blog pravděpodobně nebude mít stovky čtenářů přes noc. Bude růst pomalu. Ale to vám dá alespoň čas vypublikovat zajímavé články a dolatit design. Nejlepší tip na to, jak získat čtenáře je, dát jim skvělý obsah. Informace, které jinde nenajdou, nebo by je hledali těžko, něco ze zákulisí vaší firmy, něco o vás… Informujte své přátele, stávající zákazníky, informujte na Facebooku, Twitteru, že máte nový blog. Začněte také komentovat na jiných blozích. Nepište ale komentáře tipu „ahoj, já mám svůj blog, přijď se podívat“. Spíše komentujte příspěvky, ke kterým můžete vyjádřit svůj názor a třeba odkázat čtenáře na článek, který jste na podobné téma psali. Blogování je běh na dlouhou trať, žádný sprint! Pište pravidelně, buďte trpěliví a výsledky v podobě nadšených čtenářů a spokojených zákazníků se dostaví!

folder_openPřiřazené štítky

Jak napsat dobrý titulek pro váš příspěvek

access_time13. may 2019 personJana

Dobrý titulek prodá váš článek. Zaujme čtenáře. Naláká je k tomu, aby četli dále. Proto je zásadní otázkou, jak správně titulek článku formulovat, abyste dosáhli co nejlepšího výsledku. Skvělý titulek je také důležitý, protože se objevuje ve všech vyhledávačích (Google, Seznam…), v RSS, v odkazech od vašich spřátelených blogerů, na sociálních sítích a ve vašem archivu na blogu. Mnohokrát je to to jediné, co potencionální čtenář vidí a podle toho se rozhoduje, zda vůbec kliknout a číst dále. Nejdůležitější je tedy si uvědomit, že smyslem titulku je přinutit potencionální čtenáře, aby si přečetli další řádky vašeho příspěvku. Musí být tedy neodolatelný. Jak tedy na to? Zde je několik tipů: 1. Naznačte, jaké výhody, rady, usnadnění života se skrývá ve vašem článku. Nadpisy jako „Jak získat peníze a slávu“ nebo „10 tipů jak vydělat peníze“ přitahují pozornost a slibují pro čtenáře lákavé informace. Samozřejmě musí pak tyto informace v článku opravdu najít. Nepokoušejte se v titulku podvádět falešnými sliby! 2. Používejte v titulku klíčová slova – tj. ta, o kterých očekáváte, že je lidé budou na internetu hledat 3. Nedělejte nadpisy příliš dlouhé. Většinou platí čím kratší a výstižnější, tím lepší 4. Pokud to odpovídá obsahu příspěvku, zkuste psát osobnější titulky, které budou obsahovat slova jako „váš“, „vaše“ apod. Například „Jak pečovat o vaše kotě“ je lepší než „Jak pečovat o kotě“ 5. Zkuste v titulku položit nějakou otázku. Může to být i výzva k diskuzi nebo naznačení nějakého kontroverzního tématu, které chcete v článku probrat. Na mém blogu například nejvyšší návštěvnost vykazují články „Kuchyň ve vintage stylu“ a „Akvária v interiéru“ a „Jak najít svůj styl“ –  návštěvníci přicházejí z vyhledávačů, protože v titulcích těchto článků jsou klíčová slova, která hledali.

folder_openPřiřazené štítky

Jak moc být na blogu osobní?

access_time13. may 2019 personJana

V případě, že vám blog opravdu slouží jako osobní deník, pro záznamy vašich osobních zážitků, třeba z cestování, je jasné, že budete psát hodně v 1. osobě jednotného čísla, budete psát své osobní názory, co jste kdy dělali apod. Co když ale píšete blog firemní? Nebo blog, který má podpořit vaši  živnost?  Tady už možná můžeme mít pocit, že být příliš osobní se nehodí. Je to tak? Záleží určitě do jaké míry jste extrovertem a do jaké míry chcete nechat nahlédnout do svého soukromí. Rozhodně není potřeba psát o dětech, rodině, soukromí. Ale čtenáře zajímá něco o vás, něco o tom, co děláte, co si myslíte… A mělo by se to tématicky týkat blogu. Základem je říci si, proč vlastně blog píšete. Co je vaším cílem? Většinou to bude podpora vašeho podnikání, ať již v jakékoli formě. A znáte klasickou poučku „lidé nakupují u toho, koho znají“? Cílem blogu je, vytvořit s vašimi čtenáři vztah. Jen tak si u vás něco koupí. A pokud budete blog psát v neutrální rovině, kdy se lidé nebudou moci s pisatelem identifikovat, vztah se vám vytvořit nepodaří. Jaké jsou tedy nelepší způsoby, jak dosáhnout kvalitního vztahu s vašimi čtenáři? Odpovídejte na komentáře. VŽDY!  Poděkujte, napište svůj názor, nějaké doplnění k článku, nápad, odkaz… Čtenáři uvidí, že na blogu to žije a že za články stojí reálný člověk, který s nimi komunikuje a že stojí za to, komentář vůbec napsat. Tu a tam můžete napsat něco osobnějšího – nejlepší je v příspěvku přidat například svůj názor nebo svou vlastní zkušenost s předmětem, o kterém píšete. Nebo napište co zrovna děláte za projekt, za zakázku, kde jste byli na zajímavé výstavě… Ukažte lidem třeba něco ze zákulisí – jak vznikají vaše výrobky apod. Na rozdíl od textových příspěvku, mnohem větší ohlas u čtenářů mají videa. Lidé vás totiž uvidí „na živo“ a s reálnou osobou si mohou vytvořit alespoň virtuálně spíše vztah než pokud jen čtou text. Zkuste natočit nějaké video o tom, jak něco vyrábíte, nebo připravte krátkou přednášku na určité téma. Uvidíte, že video bude mít úspěch! Pokud píšete třeba za celou firmu, můžete používat 1. osobu množného čísla – byli jsme, udělali jsme… Určitě se nebojte psát i sami za sebe. Vyvarujte se ale trpného rodu. A například tiskové zprávy, strohé PR články a přímá reklama na vaše výrobky na blog nepatří!

folder_openPřiřazené štítky

Komentáře: jak podpořit čtenáře v přidávání komentářů

access_time13. may 2019 personJana

Dnes se podíváme na komentování na blozích. Komentáře jsou kořením blogu. To, že mohou čtenáři přidávat komentáře, odlišuje blog od ostatních „obyčejných“ webů. V tom je jeho síla. Každý bloger touží po tom, aby jeho příspěvky čtenáři četli. A komunikace se čtenáři je skvělým způsobem, jak zjistit, zda se jim příspěvky líbí, co si o tématu myslí, jaké jsou třeba jejich vlastní zkušenosti a názory. Pro vás to znamená neocenitelnou zpětnou vazbu. A třeba si i najdete nové internetové přátele. Zásada číslo 1: VŽDY ODPOVÍDEJTE NA KOMENTÁŘE! Svých čtenářů a jejich názorů a dotazů si vážíte a tak nelitujte pár minut času a vždy napište alespoň krátkou reakci. I jen jednoduché „Děkuji!“ stojí za to. Blog je totiž hodně o komunikaci – čtenáři poznají, že na blogu to žije, že za ním stojí reálný člověk, kterém záleží na jeho čtenářích. Když uvidí, že si komentářů ceníte a odpovídáte na ně, bude je to motivovat k dalšímu pravidelnému komentování. A to bude motivovat další čtenáře, aby také komentovali! A nezapomeňte na komentáře reagovat co nejrychleji! Pokud necháte komentář bez odpovědi měsíc, je to stejné, jakobyste neodpověděli vůbec. Jak podpořit čtenáře v přidávání komentářů?  1. Napište na konci článku nějakou otázku. Zeptejte se čtenářů, co si o tématu, o kterém píšete, myslí. Nebo je vyzvěte, aby vám napsali své vlastní zkušenosti. 2. Pište opravdu hodnotné články. Takové, které obsahují informace, jaké by čtenáři jinde těžko a složitě hledali. Čtenáři budou za informace vděční a napíší vám to. 3. Zeptejte se na konci příspvěvku třeba na to, o čem by si chtěli čtenáři přečíst příště 4. Pokud s blogem začínáte, zkuste požádat své přátele, aby vám nějaké komentáře přidali. Podpoří to i ostatní, aby se ke komentování přidali 5. Přizpůsobte výzvu k vložení komentáře. Na mnoha blogových systémech je napsáno jen „Přidat komentář“ nebo „Leave a Reply“. Víte, že tuto hlášku lze změnit? Buďte originální a napište svou vlastní výzvu pro čtenáře. 6. Použijte zajímavý komentář vašeho čtenáře jako základ nového článku. Něco ve stylu „Petr nám napsal: „xxxxx“. To je skvělá otázka a tak si o tom dnes povíme více“ 7. Udělejte soutěž! Často se na blozích můžete setkat s různými soutěžemi – z angličtiny často označovanými jako „Giveaway“. Soutěž může být o cokoli… Buďte kreativní. Cena nemusí být příliš nákladná. Smyslem soutěže by mělo být, aby čtenáři přidávali k příspěvku se soutěží svůj komentář a ideálně také začali váš blog sledovat pomocí některého sociálního média – Facebooku, Google+, Twitteru apod. Z komentářů poté vylosujete výherce… Pokud nemáte mnoho komentářů, nezoufejte. Určitě se to zlepší. Statistiky říkají, že 90% lidí jen čte články  a nekomentuje. Pouze 10% vašich čtenářů má potřebu vyjádřit se. To je v pořádku. Pokud máte alespoň 1 komentář, alespoň víte, že nejméně 9 dalších lidí článek četlo. Takže jak jste na tom se získáváním komentářů vy? Napište mi komentář!

folder_openPřiřazené štítky

Etiketa blogování: jak používat fotografie na vašem blogu

access_time13. may 2019 personJana

Dnes se dostáváme k  tématu, které trápí nejednoho blogera.  Kde vzít fotografie na můj blog? Blog bez fotografií může sice existovat, ale ve většině případů je alespoň jedna fotografie u každého příspěvku vhodná. Přitáhne oko čtenáře a může ho inspirovat v dalším čtení. Záleží samozřejmě na tom, v jakém oboru se pohybujete a o čem píšete. Některé blogy mají čistě literární charakter a obejdou se bez fotek. Pokud máte firemní blog, budete mít pravděpodobně zásobu fotografií z vlastních zdrojů, například fotky vašich produktů. Ne vždy to ale stačí. Používání fotografií se řídí autorským zákonem. Nemůžete tudíž jen tak zkopírovat kdejakou fotografii, kterou najdete na webu a použít je na svém blogu. Byla by to krádež a mohl by vám hrozit postih. Ale nebojte se, zas tak strašné to není… To by neexistoval jediný blog s fotkami. Jak to tedy zařídit, abychom měli blog plný inspirativních fotografií a neporušovali zákon? Máte několik možností: 1. Používat vlastní fotografie. Nejjednodušší varianta, alespoň z pohledu zákona. Ne už tak z pohledu mnohdy nepříliš zdatného fotografa. Některé blogy (např. o jídle) přímo na vlastních fotografiích autorů staví. Záleží tedy opět na tom, o čem váš blog je a zda jsou fotografie, které budete publikovat, jen ilustrativní k textům, nebo to má být vaše vlastní tvorba a deviza vašeho blogu (na téma „základy fotografie pro blogery“ připravujeme seriál tady na blogu ve spolupráci s renomovaným fotografem) 2. Pořídit fotografie z fotobanky. Není to zadarmo, ale ve fotobánkách – např.  http://www.pixmac.cznebo http://www.dreamstime.com  a spoustě dalších můžete zakoupit všechny možné fotografie a obrázky. Dobrá zpráva: lze najít v komerčních fotobankách i fotografie zdarma! Prohledejte různé fotobanky a uvidíte, co najdete. Na tomto blogu i v jiných projektech používám úžasnou fotobanku Stock Xchng - http://www.sxc.hu, kde jsou fotografie zdarma! Je jich tam opravdu velký výběr. Jen pozor, reklama je všude a tudíž v této fotobance se vám mohou objevit v horní  nebo dolní liště krásné fotografie, ale placené, většinou z fotobanky iStockphoto.com 3. Používat fotografie jiných autorů. Vážně to jde, ale… Internet je plný fotografií, plný krásných blogů. Některé blogy (jako i např. můj blog http://idesignercz.blogspot.cz) jsou založeny na poskytování vizuální inspirace čtenářům prostřednictvím fotografií. Z pohledu zákona bychom správně v případě použití fotografie, kterou najdeme na internetu, měli požádat autora o povolení s publikováním. Obávám se ale, že to bychom nedělali nic jiného. Navíc ne vždy se vám podaří vlastně dohledat původního autora fotky, která putuje po internetu. Jak to tedy vyřešit? Pokud publikujete článek a uvedete fotografii, kterou jste našli na internetu resp. na jiném blogu, musíte vždy uvést jméno blogu  a/nebo autora a odkaz na jeho stránky. Odkaz na zdroj může být uveden přímo pod fotografií, nebo hromadně pro všechny fotky v článku na jeho konci.  Ale pozor!!! V tomto případě pracujete vlastně jako novinář  a používáte fotky tzv. k editorial účelu. Nemůžete zkopírovat někde celý článek včetně fotek a publikovat ho na svém blogu! Musí to být váš vlastní článek, ke kterému najdete ilustrační fotky z různých zdrojů (článek by měl mít také nějakou přidanou hodnotu pro vaše čtenáře a nemůžete tudíž kopírovat to, co už jinde bylo napsáno, nehledě na porušování autorského zákona). A je dobré dát si tu práci, a proklikat se z fotky, kterou najdete až k jejímu původnímu autorovi, někdy to nejde, ale pokud ano, uvádějte zdroj a odkaz na původního autora, nikoli na blog, který fotku převzal. A podívejte se, zda autor nemá na svých stránkách někde informaci, že si nepřeje používání svých fotografií jinde. Někdy naopak narazíte na informaci, že fotky používat můžete, pokud uvedete odkaz zpět na blog autora – tím lépe – autor získá malou „reklamu“ a vy máte jistotu, že jste udělali vše správně. A pozor podruhé:  takto získané fotografie nesmíte použít ke komerčním účelům! To znamená ani v grafice svého webu či blogu (záhlaví, ilustrace apod.) nebo ke své vlastní reklamě či propagaci a už vůbec ne k výrobě nějakých produktů! K takovému účelu musíte použít fotky z fotobank – viz bod 2. Jak ideálně takový příspěvek vypadá se můžete podívat třeba tady: http://idesignercz.blogspot.cz/2013/03/barevne-kombinace-seda-svezi-zelena.html – článek o určitém tématu, doplněný fotkami „posbíranými“ po internetu s uvedením odkazu na zdroj fotek. 4. Fotobanky, které jsou zdarma. Například na Pixabay.com naleznete obrázky zdarma, které navíc mohou být použity i pro komerční použití! Na závěr prosím vemte na vědomí, že nejsem právník, tudíž tuto problematiku jsem se snažila popsat ze svého hlediska a svých zkušeností a podle svého nejlepšího svědomí, nicméně nepřebírám odpovědnost za jakékoli problémy, které by vám mohly s použitím fotografií vzniknout. Děkuji za pochopení :-).

folder_openPřiřazené štítky

5 důvodů proč je blog dobrý pro váš business

access_time13. may 2019 personJana

Důvodů, proč si založit blog může být mnoho. Jedním znich často bývá (a měla by být) podpopora vašeho podnikání. Proč? Podle statistik (serveru Hubspot) firmy, které pravidleně blogují mají o 55% vyšší návštěvnost stránek než ti, co to nedělají. A více návštěv znamená více prodejů :-)-  Podívejme se podrobněji na 5 způsobů, jak vám blog může pomoci získávat více pontencionálních zákazníků, kteří se budou nadšeně vracet: 1) Lepší SEO – tedy vyhledatelnost vaší stránky ve vyhledávačích jako je Google nebo Seznam. Roboti Googlu milují stránky, na kterých je pravidelně přidáván nový a originální obsah bohatý na klíčová slova. Blogování tedy pomůže vašim potencionálním zákazníkům, aby vás našli. 2) Vybudování vaší značky. Blog je dobrým způsobem, jak informovat vaše potencionální zákazníky, dát jim vědět, kdo jste a o co vám jde, budovat důvěru… 3) Odlišení se od konkurence. Blog vám dává příležitost ukázat, v čem jste jiní než vaše konkurence (a podívejte se, kolik z vašich konkurentů už bloguje?) 4) Pozice autority. Pokud budete na blogu sdílet s vašimi čtenáři hodnotné informace a rady, vybudujete si silnou pozici a lidé vám budou důvěřovat. A pak u vás také nakoupí. 5) Důkaz, že váš business žije. Možná také někdy na webových stránkách přemýšlíte, jestli firma vůbec existuje a stojí za ní reální lidé. Díky pravidelnému blogování vaši zákazníci uvidí, díky datu u každého příspěvku, že se na vašich stránkách opravdu něco děje, že za nimi stojí reální lidé, kteří se snaží pomoci svým (potencionálním) zákazníkům. Pokud zatím nevíte, jak na to, přečtěte si další články zde na blogu a sledujte mě i nadále, ať vám neunikne „Blogování pro podnikání“ – online škola, kterou pro vás připravuji! Aktualizace: v souvislosti s novým článkem Jakou zvolit platformu pro váš blog bych zde jen upozornila, že pokud máte firmu a firemní blog, je nejlepší udělat blog součástí přímo vašeho webu – ať už jako samostatnou položku menu (a odkazy na nové články například uvádějte na hlavní stránce, abyste na ně upozornili návštěvníky), nebo třeba jako subdoménu typu blog.mojefirma.cz apod. Poptejte se svého administrátora nebo toho, kdo vám web vytvořil, jak to nejlépe technicky zařídit.

folder_openPřiřazené štítky

1. DÍL: Jak na lepší blog – na téma plán

access_time13. may 2019 personJana

Vítejte na první zastávce na naší cestě k lepšímu blogu. Dnes se zaměříme na něco, co možná mnoho blogerů (včetně mně :-)) nedělá. Jde o plánování. Ruku na srdce – na jak dlouho dopředu máte naplánované příspěvky? Není to spíš tak, že blogujete v okamžiku, kdy máte nějakou inspiraci, nějaký nápad? Pak se ale může lehce stát, že přijde období, kdy prostě žádný nápad nepřijde. Nebo nestíháte. A blog zeje prázdnotou. A to není dobré ani pro vaše čtenáře (kteří budou zklamaní a už se třeba nevrátí a najdou si jiný blog, který budou číst) ani i pro vyhledávače a roboty (kteří milují nový obsah a díky němu vás posunují nahoru ve výsledcích vyhledávání). Dnešním úkolem proto bude udělat si plán příspěvků na rok 2019. Než se do toho ale pustíme, udělejte jednu věc. Podívejte se, jaký byl rok 2014. Jaký byl nejvíce komentovaný článek? Jaký článek byl nejvíce sdílený na sociálních médiích? Zkontrolujte statistiky vašeho blogu a podívejte se, který článek měl největší návštěvnost. A který článek vás samotné nejvíc bavilo psát? Toto vám pomůže v přemýšlení o tom, co psát v tomto roce. A teď už k plánování. Vemte si k ruce kalendář (nebo pokud chcete, na internetu je ke stažení a vytisknutí spousta formulářů a různých plánovacích vychytávek v angličtině – zkuste třeba projít tuto nástěnku na Pinterestu a něco si vyberte) Možná se vám v tuto chvíli zdá, že nedokážete nic vymyslet a už vůbec ne rok dopředu. Tady je tedy pár tipů (a pokud je rok opravdu dlouhá doba, zkuste půl roku nebo 3 měsíce): 1. zamyslete se nad ročními obdobími – vždy je něco, co souvisí s daným obdobím, počasím, svátky apod., co může vést k zajímavému článku z pohedu vašeho oboru 2. jsou ve vašem oboru nějaké trendy, novinky, plánované akce, výstavy? 3. co jsou ty největší problémy, které trápí vaše čtenáře a se kterými byste mohli v článku poradit? 4. co vás nejvíc baví dělat (o čem psát)? 5. je něco co vás štve (kontroverzní články bývají často těmi nejvíc sdílenými) , co toužíte napravit nebo uvést na pravou míru? A jeden tip na závěr – mějte někde při ruce zápisník (já používám elektronický Evernote, který mám v PC i v mobilu, takže stále při ruce) a jakmile přijde nějaký chvilkový nápad na článek nebo najdete inspiraci na internetu, ale nemůžete zrovna článek napsat, napište si poznámku do zápisníku. Stejně tak v okamžiku, kdy na vás přijde tvořivá nálada a vymyslíte témata na články na dlouho dopředu. Dávkovat je pak můžete svým čtenářům postupně. Pro dnešek je to vše. Zítra se podíváme, jak vylepšit vaše fotky.

folder_openPřiřazené štítky

2. DÍL: Jak na lepší blog – na téma lepší fotografie

access_time13. may 2019 personJana

Vítejte na první zastávce na naší cestě k lepšímu blogu. Dnes se zaměříme na něco, co možná mnoho blogerů (včetně mně :-)) nedělá. Jde o plánování. Ruku na srdce – na jak dlouho dopředu máte naplánované příspěvky? Není to spíš tak, že blogujete v okamžiku, kdy máte nějakou inspiraci, nějaký nápad? Pak se ale může lehce stát, že přijde období, kdy prostě žádný nápad nepřijde. Nebo nestíháte. A blog zeje prázdnotou. A to není dobré ani pro vaše čtenáře (kteří budou zklamaní a už se třeba nevrátí a najdou si jiný blog, který budou číst) ani i pro vyhledávače a roboty (kteří milují nový obsah a díky němu vás posunují nahoru ve výsledcích vyhledávání). Dnešním úkolem proto bude udělat si plán příspěvků na rok 2019. Než se do toho ale pustíme, udělejte jednu věc. Podívejte se, jaký byl rok 2014. Jaký byl nejvíce komentovaný článek? Jaký článek byl nejvíce sdílený na sociálních médiích? Zkontrolujte statistiky vašeho blogu a podívejte se, který článek měl největší návštěvnost. A který článek vás samotné nejvíc bavilo psát? Toto vám pomůže v přemýšlení o tom, co psát v tomto roce. A teď už k plánování. Vemte si k ruce kalendář (nebo pokud chcete, na internetu je ke stažení a vytisknutí spousta formulářů a různých plánovacích vychytávek v angličtině – zkuste třeba projít tuto nástěnku na Pinterestu a něco si vyberte) Možná se vám v tuto chvíli zdá, že nedokážete nic vymyslet a už vůbec ne rok dopředu. Tady je tedy pár tipů (a pokud je rok opravdu dlouhá doba, zkuste půl roku nebo 3 měsíce): 1. zamyslete se nad ročními obdobími – vždy je něco, co souvisí s daným obdobím, počasím, svátky apod., co může vést k zajímavému článku z pohedu vašeho oboru 2. jsou ve vašem oboru nějaké trendy, novinky, plánované akce, výstavy? 3. co jsou ty největší problémy, které trápí vaše čtenáře a se kterými byste mohli v článku poradit? 4. co vás nejvíc baví dělat (o čem psát)? 5. je něco co vás štve (kontroverzní články bývají často těmi nejvíc sdílenými) , co toužíte napravit nebo uvést na pravou míru? A jeden tip na závěr – mějte někde při ruce zápisník (já používám elektronický Evernote, který mám v PC i v mobilu, takže stále při ruce) a jakmile přijde nějaký chvilkový nápad na článek nebo najdete inspiraci na internetu, ale nemůžete zrovna článek napsat, napište si poznámku do zápisníku. Stejně tak v okamžiku, kdy na vás přijde tvořivá nálada a vymyslíte témata na články na dlouho dopředu. Dávkovat je pak můžete svým čtenářům postupně. Pro dnešek je to vše. Zítra se podíváme, jak vylepšit vaše fotky.

folder_openPřiřazené štítky

5. DÍL: Jak na lepší blog – SEO

access_time13. may 2019 personJana

A je tu pátý den. Dnes se budeme snažit vylepšit SEO našeho blogu. To jest jeho vyhledatelnost na internetu. A tím pádem zvětšíme návštěvnost. Pravdou je, že už samotný fakt, že píšete blog a píšete ho pravidelně a zaměřený na určité téma, vám samo o sobě dost pomůže. Je ale mnoho dalších věcí, které můžete udělat, aby váš blog lidé na internetu opravdu našli. Nebojte se, nebudeme dnes řešit nic technického. Jen se pokusíme do běžného blogovacího režimu zapracovat pár kroků, které, když je budete svědomitě dodržovat, posunou váš blog ve vyhledávačích o kousek nahoru. Takže: 1. Zamýšlejte se více nad titulkem každého článku. Ideálně by měl nadpis článku obsahovat klíčová slova, která pravděpodobně lidé na internetu hledají. Nebo rovnou formulovat titulek jako odpověď na to, co hledají. Tak například „Jak pečovat o kaktus, aby kvetl“. Pokud tuto větu někdo zadá do vyhledávače, pravděpodobně mu hned na první straně výsledků vyskočí váš článek, pokud je stejně pojmenován. 2. Změňte URL adresu vašeho příspěvku tak, aby obsahovala klíčová slova, ne celý nadpis. Pokud používáte WordPress, uděláte to snadno v editaci příspěvku hned pod nadpisem – kliknete na „upravit“ u trvalého odkazu. Pokud je tedy váš nadpis „10 způsobů jak komunikovat s vaší kočkou“, můžete změnit URL na www.mujblog.cz/komunikace-kocka 3. Klíčová slova vašeho příspěvku vypište do štítků. Toto má prý Google rád. A je to snadno proveditelné (opět při psaní příspěvku navolíte štítky (tags) – jde to ve WordPressu i Bloggeru) 4. Odkazujte v příspěvcích na vaše jiné články. To nejen že rádi vidí vyhledávače, ale i vaše čtenáře to udrží na blogu o něco déle. Vytvořte textový odkaz na nějaký článek související s tím, který píšete. Nebo napište „také by se vám mohlo líbit toto“. Je fajn, když je odkaz někde zkraje článku a je uveden celým názvem, ne jen „klikněte zde“. Jednoduché, ne? Takže nezapomínejte, nestačí jen napsat kvalitní článek, ale také si pohrát s jeho nadpisem, klíčovými slovy atd., aby váš skvělý článek na internetu také lidé našli.

folder_openPřiřazené štítky

6. DÍL: Jak na lepší blog – Soutěže

access_time13. may 2019 personJana

Pokud chcete udělat váš blog zajímavějším, najít nové čtenáře, potěšit ty stávající a trochu „rozvířit vody“ v běžné posloupnosti článků, jsou soutěže tím pravým řešením. Proč uspořádat na blogu soutěž? Soutěže (na anglických ale i mnoha českých blozích, hlavně módních, se setkáte s názvem giveaway) zvýší mnohonásobně, alespoň krátkodobě, návštěvnost vašeho blogu. Je velká šance, že část z tohoto množství návštěvníků zůstane vašimi stálými čtenáři. O soutěži se také začne mluvit (více o tom dále) na sociálních sítích, lidé budou vaši soutěž sdílet, a tak kromě větší návštěvnosti blogu může růst například i váš Facebook apod. A to je skvělé, ne? Tady je pár tipů, jak uspořádat vaši první soutěž. CENA DO SOUTĚŽE nemusí být v nějaké závratné finanční hodnotě. Rozhodně vás tato akce nezrujnuje. Může jít o např. knihu, nebo nějaký váš produkt. Poukázku na nákup nebo na službu. Poukázka na nákup v nějakém obchodě, který víte, že mají vaši čtenáři rádi (já jsem třeba pořádala na svém blogu o bydlení soutěž o poukázku na 500 Kč do IKEA). Cena by ale rozhodně měla souviset s tématem vašeho blogu/podnikání a měla by být dostatečně atraktivní, aby stálo čtenářům za to se do soutěže zapojit. Dobrým tipem také může být spolupořádání soutěže s nějakým sponzorem. Dejme tomu, že váš blog se zabývá kosmetikou a můžete oslovit nějakého výrobce nebo prodejce a domluvit se s ním na tom, že věnuje do soutěže cenu odměnou za odkaz na jeho web, nebo dokonce za to, že soutěžící budou muset na jeho stránce vyhledat nějakou odpověď na soutěžní otázku – win-win situace – vy máte produkt do soutěže, čtenáři krásnou cenu a sponzor pozornost. JAK SOUTĚŽIT. Vzorec nastavení soutěže může být různý. Důležité je, co soutěží sledujete – čeho chcete dosáhnout. Můžete chtít, aby soutěžící odpověděli na nějakou otázku. Nejčastěji je požádáte, aby odpověděli v komentářích pod článkem a připojili na sebe emailový kontakt pro případ výhry. V tomto případě se hodí spíše otázky názorové – co si myslíte…, co je vaše nejoblíbenější… atp. Cílem tady může být například to, že se chcete dozvědět, co by vaše čtenáře zajímalo, co mají rádi apod. Můžete položit také otázku typu „správná odpověď“ – kterou třeba čtenáři musí někde vyhledat. Zde vám jde o to, aby se lidé podívali na váš web, produkty a pod. a díky hledání odpovědi si všimli, co vlastně děláte, třeba objevili něco, co se jim líbí, co by chtěli apod. Tady je nejlepší variantou, aby soutěžící odesílali odpovědi na otázku přímo na Váš email. Další možností, je požadovat, aby se soutěžící stal vaším fanouškem na Facebooku, Google+, přihlásil se k odběru newsletteru, aby vás sledoval na Pinterestu či kdekoli jinde, kde to považujete za důležité a chcete zvýšit svou sledovanost. Tuto možnost lze kombinovat s předchozími – např. soutěžící musí odpovědět na otázku plus se stát fanouškem na Facebooku. Nebo že musí odkaz na článek se soutěží sdílet někde na sociální síti nebo na jeho vlastním blogu (tohle je opravdu dobrý nápad, soutěž se bude šířit sama :-)) JAK DÁT O SOUTĚŽI VĚDĚT. Využijte svou databázi kontaktů a oznamte jim, že na blogu probíhá soutěž. Využijte své sociální sítě a napište o soutěži všude možně. Zkuste se také poohlédnout na internetu – existují stránky nebo facebookové profily, které propagují soutěže, které probíhají na internetu. Zpravidla zdarma tam můžete zadat odkaz na vaší soutěž. JAK ČASTO SOUTĚŽ POŘÁDAT. Samozřejmě nechcete, aby se váš blog stal soutěžním místem, kam budou lidé chodit jen proto, aby mohli něco vyhrát. Není tedy radno pořádat soutěže příliš často. Dejme tomu, že 2 – 4x do roka je optimální. JAK DLOUHO BY MĚLA SOUTĚŽ TRVAT. V blogovém světě je podle mého názoru ideální, aby soutěž trvala cca 1 týden. Při kratším čase se třeba ne všichni dostanou k internetu a čtení blogů, takže by jim mohla soutěž uniknout. A při delším zase hrozí ztráta nadšení a pozornosti při sdílení na sociálních sítích. Úkol pro dnešní den: Promyslete, jak potřebujete vaše čtenáře nebo potencionální čtenáře nasměrovat – zda chcete více čtenářů, více komentářů, více sledování na sociálních sítích, více kontaktů na seznamu…. Podle toho vymyslete plán, najděte ideální cenu a spusťte svou soutěž!

folder_openPřiřazené štítky

Blogování v roce 2019: je blogování mrtvé?

access_time13. may 2019 personJana

V poslední době se na internetu objevily různé zprávy a diskuze o tom, že blogování už není to, co bývalo a že klasické blogy stále častěji končí. Důvodem je pokles zájmu čtenářů. Je ale blogování opravdu mrtvé? Podle mého názoru je třeba rozlišit blogy osobní, které jejich autoři píší ve svém volném čase, jako koníček, a blogy profesionální. A u těch profesionálních je ještě třeba specifikovat, zda se jedná o blog, jehož majitel se blogováním přímo živí a nebo o blog tzv. firemní, který má sloužit jako podpora jeho jiného podnikání. Pojďme se tedy podívat, jak to s jednotlivými kategoriemi je. Osobní blogyTady bohužel musím dát šířícím se zprávám za pravdu. Boom blogování, který u nás byl před 2 -3 lety, je už opravdu minulostí. Blogy, které bývaly populární, buď jejich majitelé opustili (nejčastěji proto, že se změnila jejich životní situace  a na blog už neměli tolik času) nebo došlo k velmi vysokému úbytku čtenářů. Časy, kdy čtenáři nedočkavě čekali na nový článek a dychtivě komentovali, jsou patrně pryč. Není to ale proto, že by nechtěli slyšet či vidět, co má jejich oblíbený autor na srdci. Je to spíš vývojem doby a sociálních médií, kdy málokdo už čte obsáhlé články, ale spíše je dnes na Facebooku, Instagramu a jiných sítích. A až když na těchto sítích objeví něco zajímavého – například odkaz na článek, který ho opravdu zaujme – klikne na něj a přečte si ho na blogu. Je to také tím, že čím dál tím více lidí sleduje tyto sítě na svém chytrém telefonu, který tolik nenahrává nějakému čtení dlouhých článků nebo načítání velkého množství fotografií. Pokud máte osobní blog a chcete zůstat na blízku svým čtenářům, musíte  jít na sociální sítě, zejména Facebook, pokud tam již nejste, a soustředit svou činnost tam – nejen sdílet samotný nový článek (a udělat to několikrát, ne jen jednou), ale i na sociální síti komunikovat s vašimi čtenáři, diskutovat, rozvíjet dále své články, sdílet zajímavé související odkazy apod. Kterou sociální síť zvolit? Záleží na tom, kterou vaši čtenáři pravděpodobně využívají! A druhá věc, kterou vřele doporučuji, je začít sbírat emailové adresy vašich čtenářů – pokud jim totiž napíšete email, že vyšel nový článek, pravděpodobněji se půjdou podívat. Předpokládat, že sami přijdou (protože přeci článek vydáváte pravidelně každou středu), je hodně pošetilé. Profesionální blogyI tyto blogy postihuje stejný fenomén, jako v případě blogů osobních. Lidé jsou více na Facebooku, než aby chodili k vám pro pravidelné články. Platí pro vás tedy stejné doporučení jako výše – jděte na sociální sítě a sbírejte emailové kontakty! Je zde ale ještě jeden trend. Protože lidé málo čtou články na internetu, hodně profi blogerů přechází na jiná média než pouhopouhé textové články – nejčastěji točí videa nebo podcasty (zvukové nahrávky). Videa vládnou internetu! Na video se lidé podívají raději, než aby četli. Na video se podívají přímo na Facebooku, nemusí nikam klikat. Video je prostě nový blog! Využijte tento trend a začněte místo dlouhých textových článků točit videa. Firemní blogyFiremní blog píšete proto, že chcete podpořit svůj business. Píšete články, které mají vašim potencionálním zákazníkům (i těm stávajícím) pomoci. A zde se, podle mého názoru, nemusíte až tak výše zmíněných trendů bát. Jde tady totiž o něco jiného – o to, aby vás skrz články našli potencionální zákazníci, například přes vyhledávače. Tj. když řeší nějaký problém, zadají dotaz do vyhledávače, a vyskočí váš článek. Tím daného člověka zaujmete, bude chtít vědět více, zapíše se do vašeho newsletteru atd. atd. Proto má stále smysl psát hodnotné textové články na váš web. Nemusíte to třeba zrovna nazývat „blog“. Prostě články, užitečné rady apod. Z hlediska vaší vyhledatelnosti na internetu jsou články výborné. A také si tím budujete svou značku a pozici experta. Můžete ale také využít zmíněných trendů, a začít točit třeba videa – budete mít větší příležitost oslovit více lidí například právě na sociálních sítích – byla by škoda nevyužít toho, že velká většina vašich zákazníků tam pravděpodobně je. O tom, že musíte sbírat emailové kontakty, už ani nemluvím, jistě to už děláte :-). Celkově tedy lze říci, že blogování není mrtvé, jen se mění a je třeba se těmto změnám přizpůsobit. Jen tak si udržíte své čtenáře a budete dále rozvíjet svůj úspěšný blog.

folder_openPřiřazené štítky

Přehrávání videa na stránkách

access_time29. october 2019 personAdmin

Pokud potřebujete mít na své internetové stránce také přehrávání videa, pak nepřestávejte číst. Zajímavým doplňkem mnoha webových stránek se stalo právě video, které dokáže stránky obohatit a zpestřit. Musí být však vhodně zvolené. Například u jazykové školy zvolíme video ukazující činnost školy, ale také pneuservis si může umístit na web video v podobě své práce. Velkým trendem se stalo ale i vkládání videí u cestovních kanceláří, kde odkazují na zajímavé turistické destinace. Zákazníci tak mají lepší představivost o navštěvované zemi. Co zvolit pro přehrávání videa? Je ale potřeba zvolit vhodný program, díky němuž přehrajete video na internetových stránkách. První a snad nejrozšířenější možností se stává vložení videa prostřednictvím YouTube. Tato volba dominuje hned několika výhodami, ale také nevýhodami. Mezi přední výhody se řadí skutečnost, že vložení videa zvládne i laik. YouTube Vás neomezuje na formáty videa a statistiky návštěv jsou ve špičkové kvalitě. Díky YouTube nebudete zatěžovat svůj vlastní server, co se týče výkonu a objemu dat. Mezi nevýhody se řadí vkládaná cizí reklama ve stále větším měřítku. Pro mnohé je negativní i skutečnost, že nemůžete kontrolovat svá data, obsah může být totiž kdykoliv smazán, a to bez udání důvodů. Další možností, která se nabízí, je vlastní přehrávač videa. K použití je například FlowPlayer. Velkou výhodou je, že máte videa umístěná „u sebe“, laicky řečeno. Přehrávač si přizpůsobíte dle vlastních potřeb a můžete nastavit dokonce jeho speciální funkce, jako je zapnutí dalšího videa po skončení přehrávání. Video také můžete propojit s Google Analytics. Avšak zatěžujete svůj vlastní serveru, přičemž narazíte mnohdy i na datové omezení webhostingu. Video musíte konvertovat do požadovaného formátu a za funkčnost vlastního playeru často budete muset na svých webových stránkách zaplatit, protože se jedná o rozšíření. Co si tedy zvolit? Nyní však zůstává otázkou, pro kterou možnost se rozhodnout. Pokud tedy nepotřebujete nastavovat žádné speciální funkce, plně si vystačíte s videi na YouTube, ale musíte denně kontrolovat, zda nebyl obsah smazán. Návštěvníci Vašeho webu by byli zklamaní, že video nejde přehrát. Máte-li však rozsáhlý projekt, který si vyžaduje mnoho nastavení, pak si zvolte svůj vlastní přehrávač.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Sociální sítě na dotaz výdrž vašeho iphone

3 tipy jak na Facebook

access_time13. may 2019 personJana

Facebook je pro blog velmi dobrým způsobem, jak zůstat ve spojení se svými čtenáři, upozorňovat je na nové články, ale třeba je i „odměnit“ něčím navíc. Na druhou stranu je Facebook poněkud kontroverzní – někteří tvrdí, že Facebook jako sociální síť je na ústupu a zkoušejí například Google+. Pravdou ale je, že spousta lidí již na Facebooku je, pravděpodobně včetně vašich (potencionálních) čtenářů a proto by byla škoda toho nevyužít. Opět záleží na vašem oboru a tématice blogu – podívejte se, zda vaši potencionální čtenáři jsou na Facebooku nebo někde jinde. Připravila jsem pro vás v souvislosti s Facebookem několik tipů: 1) Facebook má jednu velkou nevýhodu – vaše příspěvky totiž ve skutečnosti uvidí jen velmi malá část vašich fanoušků. Pokud chcete, aby váš příspěvek viděli všichni vaši fanoušci, musíte za to Facebooku zaplatit. Zkuste tuto nevýhodu obejít tím, že budete propagovat své příspěvky třeba několikrát během pár dní – využijte na to funkci naplánování příspěvku. Rozhodně nehrozí, že byste tím své fanoušky nudily, protože fakticky uvidí každý příspěvek jen malá část z nich 2) Facebook čas od času mění design vzhledu stránek. Jedna taková změna proběhla nedávno. Mně nepotěšilo odstranění šikovných záložek pod hlavním obrázkem, ale to tu nebudu rozebírat. Novinkou je, že Facebook zobrazuje  náhled vašich nejnovějších fotek v levém sloupci – přidávejte tedy hodně (zajímavých) fotek! Využijte také možnost vytvářet alba. Takové album může být třeba tématicky zaměřené na příspěvky z vašeho blogu, na určitou kategorii příspěvků a pod. Pohrajte si s fotkami např. v některém online zdarma dostupném programu (picmonkey.com, canva.com), kde můžte velmi snadno přidat přes obrázky texty a nadpisy, aniž byste museli být zdatnými grafiky 3) Nezůstávejte jen u propagace svých příspěvků z blogu. Můžete také sdílet starší příspěvky, fotky z Instagramu (a třeba tak nechat čtenáře nakouknout do vašeho zákulisí a na váš osobní život, vytváříte tak se svými fanoušky osobní vztah). Lze sdílet i příspěvky spřátelených blogerů či jiné inspirativní odkazy z internetu. Zeptejte se svých fanošků na nějakou otázku. Facebooku vám dává příležitost dále budovat vaši značku či jméno a být více nablízku vašim čtenářům. P.S. Tady najdete skvělou infografiku s ideálními rozměry vašich obrázků pro Facebook: http://www.pinterest.com/pin/139893132150245219/

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Operační systémy a Aplikace na dotaz výdrž vašeho iphone

Díky InsTrack budete mít pod kontrolou svůj instagramový účet

access_time22. may 2019 personRedakce

Instagram se stal v posledních letech velikým fenoménem a hned vedle Facebooku a Twitteru je jednou z nejvíce používaných sociálních sítí na světě. Aplikace se poprvé objevila na App Store 6. Října 2010 a od té doby prošla řadou změn. V roce 2012 ji odkoupil Facebook a aplikace se stala ještě známější. Instagram je aplikace určena pro sdílení fotografií s ostatními uživateli, během prvních jedenácti měsíců od spuštění služby, aplikace zaznamenala neuvěřitelných 9 miliónů nových uživatelů. Tento článek ale není o instagramu, nýbrž o aplikaci InsTrack, která s ním má mnoho společného. Zjistěte, kdo vás již nesleduje a kdo teprve začal Díky InsTrack budete mít přehled o vašich odběratelích. Základní verze zdarma vám ukazuje, kdo vás v posledních pár dnech začal sledovat, kdo vás sledovat přestal, dále vám ukáže ty, kteří vás sledují, ale vy je ne a naopak. Aplikace však umí i více zajímavých funkcí, ale pokud je chcete využívat, musíte si připlatit od 1,99 euro až po 9,99 euro. Pokud si připlatíte, můžete sledovat, kdo si vás blokl, kdo zrušil „lajky“ u vašich fotografií a spoustu dalších zajímavých funkcí. Přehled dalších užitečných funkcí v aplikaci InsTrack PRO: Skrytí sledovatelé Skrytí obdivovatelé Nejlepší sledovatelé Lidé, kteří nejčastěji lajkují vaše příspěvky Lidé, kteří vám nejčastěji komentují příspěvky Nejčastěji aktivní uživatelé Nejpopulárnější uživatelé Nejčastěji vámi olajkované uživatelé Lidé, které jste přestali sledovat … a spoustu dalších Design aplikace neurazí Aplikace InsTrack je velice jednoduchá, takže se v ní opravdu každý vyzná. Na hlavní stránce se vám zobrazuje kolik lidí vás sleduje a kolik lidí sledujete vy a dále jsou zobrazeny další funkce, které stačí pro větší podrobnost jen rozkliknout. Vlevo nahoře se nachází tlačítko, po jež stisknutí se zobrazí správa vašeho účtu. Vpravo nahoře je pak tlačitko pro aktualizaci informací. Aplikace je celkově velmi povedeně propracovaná a věříme, že si své spokojené uživatele najde.

folder_openPřiřazené štítky

Díky funkci Najít přátele už ty své nikdy neztratíte z dohledu

access_time22. may 2019 personRedakce

V době chytrých mobilních zařízení nemůžeme čekat příliš soukromí. Spousta aplikací v našich telefonech o nás vědí, kde a jak dlouho se nacházíme. Například nedávno se tato funkce objevila v aplikaci Facebook  a říkají tomu „Přátelé v okolí“. A věděli jste, že podobná funkce se už nějakou dobu nachází i v iOS zařízeních? Ať už máte iPhone, iPod touch, nebo iPad, jistě je na vaší ploše aplikace „najít přátele“. K čemu je aplikace  „Najít přátelé“ dobrá, jak funguje a jaký je závěr? Pokud mají vaši přátelé zařízení od Applu s aktualizovaným operačním systémem, můžete sledovat jejich polohu a naopak i oni tu vaší. Pokud tedy budete potřebovat vědět, kde se někdo nachází, můžete si ho okamžitě najít v této aplikaci. Má to ale háček. Nejenže můžete sledovat pouze přátele, kteří mají iOS zařízení, ale musí být navíc připojeni k internetu. Pokud nebudou, celá tato aplikace je k ničemu, avšak tomu se předejít nedá. Pokud jsou ale vaši přátelé připojeni k internetu, stačí otevřít aplikaci. V ní se vám ukáže mapka a seznam vašich přátel. Okamžitě při spuštění se bude aplikace snažit o aktualizaci informací. Na mapce nahoře pak uvidíte, v jakých částích České republiky, či dokonce světa, se vaši přátelé nacházejí. Aplikace také dokáže vypsat vzdálenost vašeho přítele od vás. A jaký je závěrečný dojem z této funkce, kterou naše jablečná zařízení obsahují. Pokud vám nevadí, že vás bude někdo sledovat, můžete aplikaci s klidem využívat, avšak musíte počítat s tím, že vaši přátele, se kterými budete sdílet svou polohu, budou vždy vědět, kde se nacházíte. Pokud tedy máte například ve zvyku vašim přátelům říkat nepřesné informace o místech, kde se nacházíte, aplikace pro vás asi nebude tou pravou. Nicméně pokud chcete třeba své přátele překvapit na nezvyklém místě, aplikace vám ráda pomůže. Je tedy jen na vás, zda chcete mít tuto funkci ve svém zařízení puštěnou. Jedno vám ale garantuji. Pokud ji vyzkoušíte, velice rádi se občas podíváte, kdepak se vaši přátelé nacházejí.

folder_openPřiřazené štítky

Díky funkci Najít přátele už ty své nikdy neztratíte z dohledu

access_time22. may 2019 personRedakce

Tlačítko Home Button je jedno z nejdůležitějších tlačítek celého iPhone. Poslední roky dostává samotné tlačítko hodně velké aktualizace, které daleko více zpříjemňují ovládání celého zařízení. A jelikož se jedná o prakticky nejpoužívanější tlačítko, které denně používáme, rozhodně se není čemu divit. U iPhone 4 a iPhone 5 se jednalo k klasické tlačítko, které sloužilo pro návrat do hlavní kategorie a úvodní obrazovky. Nicméně u iPhone 5S a dalšího iPhone 6 se jedná o Touch ID funkci, díky které si můžete snadno pomocí otisku prstu odemknout samotný telefon, ale také aplikaci, nebo potvrdit příkaz v bance. Tlačítko dostalo u iPhone 6S a 6S Plus další upgrade a je o poznání rychleji a daleko rychleji reaguje na otisk prstů. Věděli jste, že i u takové drobnosti jako je Home Button můžete nastavovat jeho rychlost. Apple myslí i na ty nejmenší detaily a to ze společnosti dělá lídra po celém světě. Home Button – rychlost snadno ovlivníte Pokud chcete zpřístupnit rychlost reakce Home Buttonu – můžete to provést poměrně snadno v Nastavení celého zařízení. Jedná se o specifickou věc, kterou zřejmě moc uživatelů nehledá a proto většina lidí o této funkci bohužel neví. Stačí se držet tohoto snadného návodu: Jděte do Nastavení – Obecné – Zpřístupnění V hlavní sekci Interakce stačí vybrat možnost Tlačítko plochy – kde se nacházejí celkově tři možnosti (Výchozí / Pomalu / Nejpomaleji) Pokud si libovolné a zvolené nastavení potvrdíte, můžete si ho rovnou vyzkoušet, což je pro okamžité rozhodování zřejmě to nejlepší co si můžete přát.   Mnozí lidé tuto variantu uvítají, jelikož se někdy nechtěně překliknou a zmáčknou tlačítko Home Button několikrát, což vyvolá úplně jinou nabídku, než-li chtějí. Doufáme, že jsme Vám tímto snadným návodem alespoň trošku pomohli. Jedná se o drobnost, nicméně hodně uživatelů o tom bohužel neví.

folder_openPřiřazené štítky

Smazali jste omylem poznámku v iPhone?

access_time22. may 2019 personRedakce

Aplikace Poznámky je v iOS hodně oblíbená aplikace, díky které si píšete poznámky a nejrůznější zápisky přímo do iPhonu nebo iPadu a následně je máte ve všech dalších zařízeních. Díla této aplikace je poměrně velká a každý se ji naučí používat podle svého, což je rozhodně velice dobře. Pokud máte v aplikaci Poznámky důležitá data, můžete si je zaheslovat, což jsme si ukázali v nějakém z minulých článků – zaheslovat je můžete jak v OS X, tak i v iOS. Nicméně někdy se bohužel stane, že poznámku omylem smažete. Jak postupovat v takovém případě? Obnovení smazané poznámky v aplikaci Poznámky Pojďme se tedy společně podívat na rychlý a krátký návod, díky kterému v iOS můžete obnovit již smazané poznámky, což Vám mnohdy může zachránit hodně starostí a také ušetřit hodně času. Stejně jako je tomu u aplikace Fotky v iOS, tak i v aplikaci Poznámky máte 30 dní na obnovení smazaných poznámek, což jsou fakta, o kterých bohužel moc uživatelů neví. Po uplynutí této doby budou data nenávratně zmazány. Položku pro obnovení uvidíte hned v seznamu Složky pod jednotlivými „rubrikami“ – nebo jsou vidět v „Naposledy smazané“. Stačí tedy postupovat podle tohoto návodu: Tapněte na položku „Naposledy smazané“. Dále tapněte na „Upravit“, které je v pravém horním rohu. Stačí označit poznámku, kterou chcete ve svém iOS obnovit. Následně v levém horním rohu tapněte na „Přesunout do…“. Vyberte složku, do které budete chtít danou poznámku přesunout.   Díky tomuto rychlému návodu můžete po dobu 30ti dní od smazání poznámky v aplikaci danou poznámku obnovit, což je ideální řešení, pokud se překliknete, nebo z nějakého dalšího důvodu omylem poznámku smažete. V aplikaci Poznámky si lidé píší jednak věci které je napadnou, ale na druhou stranu také i důležité věci, o které by nebylo dobré přijít. Díky tomuto návodu v několika málo krocích můžete obnovit omylem smazanou poznámku a dále ji používat, což je skvělé zjištění.

folder_openPřiřazené štítky

Jak okamžitě zvýšit výdrž iPhonu?

access_time22. may 2019 personRedakce

O tom, že iPhone je skvělé zařízení, které je plné moderních funkcí, stabilního a rychlého systému není rozhodně pochyb. Nicméně všechny tyto inovativní věci a funkce se odrážejí také bohužel na samotné výdrži baterie, která je sice u iPhone 6Slepší, nicméně mohla by se ještě zlepšit. Skvělou výdrž má iPhone 6 Plus nebo novější iPhone 6S Plus, která má daleko větší baterii a to hlavně díky tomu, že se jedná o zařízení, které má 5,5″ displej, což je opravdu velké zařízení. Na druhou stranu ho lidé vybírají jen někdy a to právě díky jeho velikosti. Jestliže chcete zvýšit výdrž svého iPhone, je na to hned několik možností, díky kterým můžete rychle a hlavně efektivněprodloužit jeho samotnou životnost. My se na některé základní společně podíváme a ukážeme si jejich funkční použití přímo v praxi. Ja na větší výdrž Vašeho iPhone? Multitasking Ano, multitasking je skvělá věc a díky tomu, že budete průběžně aplikace vypínat si můžete poměrně o hodně dlouhou dobu prodloužit výdrž svého zařízení. Stačí dvakrát kliknout na tlačítko Home Button a aplikaci zavřít tažením. Možnost aktualizace aplikací na pozadí Další věc, je aktualizace aplikací na pozadí, která opět bere sama o sobě baterii z Vašeho zařízení. Vypnout ji můžete v Nastavení – Obecné – Aktualizace aplikací na pozadí. Díky tomu opět prodloužíte životnost svého zařízení. Polohové služby Přímo v Nastavení – Soukromí – Polohové služby = můžete vypnout automatické zjišťování polohy u některých aplikací. Díky tomu opět můžete ušetřit nějaké procento Vaší baterie. App Store Další věc, která bere poměrně hodně baterie je App Store a automatická aktualizace Hudby, Aplikací a Knih. Vše vypnete přímo v Nastavení – iTunes a App Store. Nyní se Vám automaticky nebudou stahovat nové aktualizace aplikací, což je pro baterii skvělé. Ukázali jsme Vám několik základních pravidel a rad, díky kterým můžete sami a poměrně rychle a efektivně zvýšit výdrž Vašeho iPhone, což je ideální věc, hlavně na léto, kdy hodně z nás cestuje  a nenosí s sebou nabíječku.

folder_openPřiřazené štítky

Powerbanka Xiaomi NDY -02-AD – spolehlivý společník na cesty

access_time22. may 2019 personRedakce

Ať už vyrážíte z domu na kratší, či na delší dobu, jistě budete chtít, aby byl váš telefon přístupný, kdokoliv se vám mohl dovolat a vy byli online. Všichni víme, že iPhone, či iPod nevydrží na jedno nabití věčně a občas se stane, že vám nevydrží ani celý den. Pro řešení těchto situací tu máme skvělého společníka, který vám vaše zařízení nabije co nejrychleji a nejen jednou. Powerbanka Xiaomi NDY 02AD se vám bude hodit. Vzhled, konstrukce a spolehlivost Xiaomi NDY -02-AD? Na jedničku! Powerbanka Xiaomi NDY 02AD má rozměry 8 a 9,5 centimetrů a její povrch je utvořen z leštěného hliníku, díky jemuž je odolná proti vnějšímu opotřebení. Snad jedinou nevýhodou této powerbanky je její hmotnost, která i přes malé rozměry, činí 250 gramů. V kapse ji tedy jistě ucítíte. Již při prvním pohledu na powerbanku zjistíte, že od jablečných zařízení nemá příliš daleko. Pokud vlastníte stříbrný iPhone, bude k vám stoprocentně ladit. Její stříbrný, kovový vzhled je totiž od některých jablečných zařízení téměř k nepoznání. Tvůrci powerbanky si dali velice záležet, aby byla pěkná nejen na oko, ale i užitečná. Do powerbanky malých rozměrů se jim podařilo nacpat 10 400 mAh. A co to znamená? Svůj iPhone pomocí této powerbanky nabijete minimálně třikrát a to zní velice dobře ne? Powerbanka se nabíjí pomocí microUSB konektoru, který je součástí balení. Pro výstup je zde jeden USB konektor, který dokáže nabíjet proudem až 2  100 mAh. Nabíječka se ovládá pomocí jediného tlačítka. Kapacitu zařízení je indikována čtyřmi LED Diodami, které blikají. Při koupi této powerbanky si můžete vybrat hned z pěti barevných variant. Těmi jsou černá, červená, zlatá, stříbrná a modrá. Dokoupit si také můžete pouzdra různých barev. Jaká je powerbanka praxi? Společnost Xiaomi se může pyšnit hned několika dalšími druhy powerbank a všechny mají velice dobrou odezvu z řad zákazníků. Tvůrci si dají záležet jak na designu, tak i na spolehlivosti a daří se jim to na jedničku. I já sám jsem majitelem této powerbanky a po více jak půl roku používání jsem dosud neměl žádný problém a Xiaomi NDY 02-AD vždy splnila svůj účel. Proto ji doporučuji i vám!

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SocialWeb na dotaz výdrž vašeho iphone

Jak a proč jsem vytvořil SocialWeb.cz a PRstudio.cz

access_time25. april 2019 personRedakce

Položili jste si někdy otázku, jak za co nejméně peněz propagovat novou službu, webovou stránku a nebo třeba internetový obchod? Asi si řeknete reklamou, jenže reklamou získáte dočasný zájem o produkt a nebo službu, aby jste tuto návštěvnost udrželi, bude váš business vlastně na reklamě závislí a vám tak nezbude, než neustále zlepšovat svou strategii, cílení a obsah takového reklamního sdělení a vlastně se také budete muset smířit s tím, že velkou část vašeho zisku budete průběžně vyplácet poskytovatelům těchto reklam, například Google a nebo Facebooku. Neříkám, reklama může být zdrojem nových zákazníků, nicméně já bych marketingový model stavěl trochu jinak. Mě vždy nejvíce zajímalo to, jak se dostanu do výsledků vyhledávání na konkrétní klíčová slova na první místa, například v Google a nebo Seznamu, hned pod ty, kteří za to aby na prvním místě byli platí. Protože je to zdarma a je to trvalé. Dříve existovala spousta technik jak to zajistit, například jste do komentářů na různých webech vkládali URL adresy vašeho webu což byl vlastně SPAM, pak jste mohli přidávat PR články do webů, kde je přidávali také všichni ostatní, které vlastně nikdo kromě robotů nečetl a desítky dalších technik – díky kterým si roboti vyhledávačů, mysleli, že se o vašem webu píše a váš web je populární, proto vás řadili na přední místa. Priorita Google a dalších vyhledávačů je však pro hledaný dotaz nabídnout co možná nejrelevantnější výsledek, což jak jistě chápete se o webech, které se na první místa dostali díky těmto technikám říci nedalo, proto Google a další upravovali své algoritmy tak, aby tyto techniky prodejnímu webu na místo pomoci, uškodili (penalizovali) – proto je tohle dávno minulost a nic z toho již nefunguje. Aby jste se v dnešní době dostali na první místa ve vyhledávání, podle mě existuje jen jeden i do budoucna funkční způsob jak to zařídit. Publikovat články na různé weby a magazíny, které jsou navštěvované a které obsahují tématické články, zkrátka nevykazují žádné známky toho, že na těchto webech dochází k publikaci třeba i jen publikaci PR článků za peníze a mezi tyto tématické články infiltrujete váš článek, který však musí být unikátní a měl by být blízký tématům vámi vybraného webu. Pak existuje druhý způsob a to ten, že každý z článků na těchto tématických webech obsahuje mnoho klíčových slov, mezi nimi i právě ty, které vás zajímají, nebylo by tak krásné tyto klíčová slova, na která se chcete dostat ve vyhledávání nahradit ahref zpětným odkazem na váš produkt a nebo službu? A tak robotům vyhledávačů a vlastně i čtenářům dát najevo, že se v článku píše právě o vašem produktu a nebo službě? Možná se mnou souhlasíte, pokud ano, pak nastává otázka jak to zrealizovat, na internetu existují miliony webů, jak najdete ten správný web, jak oslovíte majitele toho webu, jak s ním budete vyjednávat cenu, jak mu budete fakturovat….? Před dvěma lety jsem si tyhle otázky sám položil, sám bych preferoval, když bych s novým produktem nebo internetovým obchodem tuto formu propagace mohl využít, nicméně v té době žádný jiný způsob, než skutečně kontaktovat majitele webů nebyl a to si myslím, že je stejné i dnes. Rozhodl jsem se tedy, že místo vytváření internetového obchodu a nebo jiných aktivit (protože jsem tenkrát přemýšlel co budu dělat) vytvořím aplikaci, která právě tyhle věci bude umět řešit a to jsem udělal, vytvořil jsem marketingový nástroj https://Prstudio.cz, tento systém tak nyní dokáže nahrazovat klíčová slova v článcích zpětnými odkazy, umí vkládat PR články do desítek webových stránek a magazínů, také umí vkládat SEO komentáře do těchto webů – zkrátka všechno co bych si dříve býval přál. Problém však nebyl vytvořit takový marketingový nástroj, skutečný problém byli ty samotné webové stránky, do kterých by tento marketingový nástroj mohl lidem, jenž o takové služby budou mít zájem umožnil publikovat. Aby to tedy bylo možné, samozřejmě první jsem si nainstaloval WordPress a přemýšlel jsem jak to propojím a nebo zrealizuji, taky jsem trochu experimentoval s Drupalem i Joomlou, nicméně ani jedno z těchto řešení nebylo pro můj plán vhodné, mohl bych jmenovat desítky důvodů proč ne, ten hlavní však byl ten, že jsem si uvědomoval, že sám budu muset vytvořit desítky takových webů a nedokázal jsem si představit, že každý budu muset složitě instalovat, nainstalovat pluginy, nainstalovat šablonu.. to bych snad ještě zvládl, jenže když jsem si představil (zejména kvůli množství), co všechno mě čeká, když budu potřebovat nějakou novou funkci, když budu chtít publikovat článek a nebo, když budu muset něco upravit… no zkrátka, než abych tohle dělal, tak bych to nakonec ignoroval, weby by zůstali neudržované, bez nového obsahu a já bych vlastně byl tam kde jsem začal. Z tohoto důvodu jsem tehdy začal pracovat na systému, který by splňoval všechny mé požadavky, podotýkám, že v této době jsem neřešil myšlenku, že by tento systém mohl používat i někdo jiný. Toto první řešení fungovalo na vždy dvou databázích, tedy ta první byla toho konkrétního webu a ta druhá byla databáze systému, proto aby to fungovalo z části jako jeden celek, takhle jsem vlastně vytvořil asi dva weby, pak jsem si uvědomil, že mě ani tohle nebaví, zjistil jsem hlavně také to, že bych potřeboval další lidi, kteří by mi pomáhali tyto weby vytvářet a stávající řešení, kdy ve zdrojovém kódu byli přístupy do obou databází znamenalo, že bych nikoho nemohl nechat upravovat zdrojový kód jeho konkrétního webu, takže i když myšlenka byla dobrá, technicky to bylo špatně. Tehdy jsem začal od začátku, na jehož konci (po asi 2 kompletních přepsáních a asi 200 aktualizacích) je dnes systém https://SocialWeb.cz, ten se však po asi roce a půl každodenního fulltime vývoje změnil ze systému, který měl jeden úkol a to rychle vytvářet tématické weby k systému, který je plnohodnotný a všestranný, který dokáže kromě publikací na weby publikovat i do sociálních stránek, vytvářet mobilní aplikace, předregistrovat domény, procházet volné expirované domény… a stovky dalších funkcí, které mají za cíl, každého kdo tento systém začne používat posunout daleko před ostatní, kteří mají podobný plán ale rozhodli se ho realizovat za pomocí opensource řešení, třeba díky WordPressu. SocialWeb je dnes velmi výkoný nástroj pro tvorbu a správu digitálního obsahu s napojením na Prstudio.cz a nebo Adclick.cz, které těmto webům automaticky zajišťují monetizaci. To hlavní ale zůstalo, každý může vytvářet neomezené množství webových stránek včetně webhostingu, který je také 100% zdarma. Jediná věc, která se platí je členský příspěvek 350 Kč za měsíc, který je však odečítán z příjmů, které vám díky systému Adclick.cz a Prstudio.cz systém SocialWeb.cz automaticky přičítá do zůstatku na SocialWeb účtu. Na závěr bych ještě asi zmínil, že bez jakékoliv reklamy je k dnešnímu dni v aplikaci Prstudio.cz zaregistrováno 43 lidí, tito lidé jsou z většiny marketingový specialisté, možná majitelé marketingových firem, to co nemám je tedy nouze o poptávku mnou nabízených marketingových služeb. Ve skutečnosti je nyní mým problémem to, že slibuji publikaci do stovek webů a mám jich nyní asi 30, proto jsem zatím žádnému registrovanému uživateli v Prstudiu.cz neumožnil dosud přihlášení, mám zkrátka příliš málo webů a sám je nejsem schopný tvořit dostatečně rychle a to třeba i proto, že mým úkolem je celý systém SocialWeb neustále vylepšovat, vytvářet nové nástroje a funkce. Proto jsem se rozhodl, že prvním 20ti lidem, kteří se rozhodnou do SocialWebu zaregistrovat dám členství na první rok úplně zdarma. Ještě před tím, než se rozhodnete do systému SocialWeb vstoupit, se však podívejte na tyto videa, která mají 4 hodiny a kde se pokusím alespoň trochu popsat základní funkce systému SocialWeb.   1. Podívejte se na video o tom co je SocialWeb 2. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb zaregistrujete doménu a vytvoříte webhosting 3. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb vytvoříte webovou stránku 4. Podívejte se na video jak do webové stránky a na sociální sítě můžete publikovat články 5. Podívejte se na video jak pracovat s moduly, jak upravit homepage (úvodní stránky webů)   Není paráda, že vida z webu iPřednášky.cz je díky embed kódu možné vkládat i do úplně jiných webů? I toto jsou funkce, které https://socialweb.cz obsahuje.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Marketing na dotaz výdrž vašeho iphone

MŮŽE MARKETING ZMĚNIT KULTURU SPOLEČNOSTI?

access_time05. july 2019 personZdenek Slavik

V moderní konzumní společnosti se mnoho věcí řídí diktátem trhu a jeho jazyk nás  tak často může ovlivňovat i v běžném životě. Je pravda, že marketing může ovlivnit naši společenskou kulturu? A jak velké má prostředí trhu vliv na nás samotné? Marketing má v dnešní době nepochybně veliký vliv jak na jednotlivce, tak i na celou společnost a způsob, jakým komunikujeme. Určitě se proto vyplatí zamyslet se nad tím, do jaké míry jsme jím ovlivněni i my sami. Pro dobrý příklad významného vlivu trhu na naše kulturní prostředí nemusíme chodit daleko. Mnoho firem cílí na konkrétní část společnosti a podle toho také upravují způsob, jakým komunikují. Stačí se podívat na známou americkou firmu Apple a styl, jakým propaguje své produkty po celém světě. Pro firmu Apple je především důležitý jednoduchý design a kvalita. Pro jejich marketing je pak hlavní způsob, jakým zmíněné hodnoty prezentují na trhu a představují zákazníkům. Dnes již není pochyb o tom, že se z jejich produktů stal také sociální symbol či identifikátor statusu či určité subkultury. Kolik mladých podnikatelů či vysokoškolských studentů například vysedává s MacBookem po kavárnách a průběžně sledují na svých iPhonech dění na Instagramu? V České republice je tento fakt ještě umocněn tím, že díky poměrně vyšší pořizovací částce na Apple produkty nedosáhne každý. Vlastnit iPhone dnes s sebou vskutku přináší také určitou společenskou prestiž. Marketing se stává kulturou a zákazník si již nepořizuje produkt jen pro jeho reálné kvality jako je dobrý výkon nebo výdrž, ale také pro přidanou hodnotu, kterou jeho vlastnictvím získá. Je osloven vábením značky, která ho láká a slibuje mu trochu té exkluzivity, na které ona sama staví svou image. Stejným stylem marketing také ovlivňuje například kulturu vzhledu, kde je jeho vliv na první pohled dobře patrný. Že mnoho kosmetických značek cílí historicky převážně na ženskou část populace není nic nového. Ženy kosmetiku hojněji nakupují a statisticky o sebe pečují více než opačné pohlaví. V posledních letech se ale stále více firem zaměřuje na péči o muže. Podle Katheryne Sloane, ředitelky vývoje u SGK, se trh na tuto skutečnost dlouhé roky nezaměřoval. To se ovšem v dnešní době rychle mění. S tím vznikají ve společnosti nové termíny jako „metrosexuál“ nebo „lumbersexuál“, jimiž je v dnešní době titulována část mužské populace, která se o sebe pečlivě stará a pěstuje si určitou image. Součástí marketingu značek pak není jen samotný prodej všemožných prostředků a produktů jako jsou kvalitních košile nebo holicí strojky, ale také prezentace a propagace životního stylu, který se díky jejich propagaci stává trendy. Závěrem je dobré zmínit, že podobných případů, kdy marketing ovlivňuje kulturu je bezpočet. Všichni jsme vystaveni reklamě každý den od okamžiku, kdy ráno prolétneme noviny, během cesty do práce či školy, až do chvíle, kdy koukáme před spaním na televizi. Po celou tuto dobu se nás snaží oslovit celá řada firem a prodat nám právě ten svůj kousek kultury, který se rozhodla prezentovat. A my si v reakci na to necháváme narůstat vousy či vlasy, šetříme na počítač, kterým bychom se mohli blýsknou před okolím a napjatě sledujeme, co bude další sezónu trendy.

folder_openPřiřazené štítky

JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

access_time05. july 2019 personZdenek Slavik

Dnešní doba je bezesporu dobou internetu. Kavárny s wifi se staly běžnou věcí a my díky zdokonalujícím se technologiím máme tu možnost být online 24/7. To způsobilo, že se nemálo institucí jako je školství,  média atd., musely tomuto trendu přizpůsobit, aby takzvaně udržely krok s dobou. Není tomu jinak ani v případě marketingu, kde sociální sítě mohou být rozhodujícím faktorem mezi vaším úspěchem a neúspěchem. V tomto článku se tedy zaměříme na pár aspektů, které je třeba vzít v potaz při budování brand image na sociálních sítích, které v dnešní době jsou nedílnou součástí našeho soukromého i pracovního života. Vybrat správnou platformu Může se to jevit jako zcela banální krok, ale vybrat v nepřeberném množství sociálních sítí tu pravou, není tak jednoduché. Mezi ty největší se řadí bezpochyby Facebook, Instagram, Twitter ale i Snapchat či Pinterest. Ačkoliv mají leccos společného, každá z těchto sítí přináší rozdílné možnosti a strategie jak zaujmout zákazníka. Zatímco Facebook vám umožňuje budovat díky komentářům silné pouto se svými klienty, Instagram se dá výborně využít pro product placement a díky vhodně zvoleným hashtagům tak můžete dosáhnout i ke klientům, kteří by na vás nikdy neměli šanci narazit. Snapchat zase přináší určitou real-time exkluzivitu, jelikož nahrané fotky či videa po 24h mizí, což vytváří u vašich followerů chuť vás sledovat pravidelně, aby jim nic neuniklo. Je tedy velice důležité, abyste pochopili, jaké jsou přednosti té či oné sociální sítě a podle toho posléze budovali vaší marketingovou strategii. Cílová skupina Neméně důležité je si ujasnit, na jaké publikum se chcete zaměřit. Budou vaše příspěvky mířeny pouze na domácí zákazníky, či máte ambice expandovat i do zahraničí? Bude váš feed v češtině, v angličtině nebo vytvoříte pro každý jazyk svůj vlastní profil. Dalším faktorem je i věk vašeho publika. Mladá generace je velkým informačním konzumentem a proto bude vyžadovat velkou kvantitu příspěvků a to i několikrát denně. Content Jak už bylo řečeno výše, každá platforma přináší rozdílné možnosti a tudíž se bude lišit i váš obsah. Zatímco na Instagramu jde především o fotky a tudíž o vizuální stránku, na Twitteru jde spíše o trefnost a smysluplnost vašich příspěvků, jelikož jste limitováni počtem slov. Na Facebooku se pak zase můžete více rozepsat a samozřejmě sdílet fotky ale i vytvářet události, na které můžete zvát vaše sledující. Zamyslete se taky nad různorodostí vašich příspěvků. Deset tweetů denně o slevě na oblečení rozhodně začne vaše followery nudit. Neopomíjejte ani délku textů. To se týká především Facebooku. Žijeme v uspěchané době a tudíž post se sáhodlouhým textem může snadno odradit vaše zákazníky od přečtení. Volte tedy stručná a jasná sdělení. Co se týče například klíčových slov na Instagramu, snažte se na začátku vyhýbat originálním hashtagům typu #taktotojeopravduneuveritelnanabidka, jelikož si tím snižujete pravděpodobnost na vybudování si potřebné fanouškovské základny. Avšak pokud již máte velký počet followerů, tak vám nikdo v psaní podobných hashtagů bránit nebude. Čas publikace I když jsme si na začátku řekli, že v dnešní době jsme online 24/7, je nutné zdůraznit, že i vaši followeři musí někdy spát a že i oni čas od času vypnout a jdou se bavit s rodinou či kamarády. Je tedy potřeba zvážit čas, kdy se rozhodnete publikovat vaše posty. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že lehce po půlnoci můj facebook usíná a přestává se na něm cokoliv dít. To samé by se dalo říct o pátku a sobotě. Vyvaroval bych se tedy publikacím na konci týdne a spíše bych se zaměřil na pondělí, úterý a středu. Co se času týče, řekl bych, že nejvíce lidí je online mezí 18 až 22 hodinou ale nebál bych se ani publikovat v dopoledních hodinách – myslím, že každý z nás zná ten moment v práci či škole, kdy se strašně nudí a tak zkontroluje, co je “nového ve světě”. Pro lepší přehled o tom, kdy publikovat na sociálních sítí, Microsoft vypracoval podrobnou tabulku, kterou naleznete zde. Do sociálních sítí je rozhodně dobré investovat váš čas, jelikož mají široký dosah, rychlou působnost a co víc, nemusíte do nich investovat tolik peněz. Umožní vám rychle vejít do povědomí vašich zákazníků, udržet si jejich zájem, získat si jejich důvěru atd. Důležité je být kreativní a vytvářet pravidelně kvalitní a srozumitelný obsah, který budou moci vaši followeři sdílet a lajkovat.

folder_openPřiřazené štítky

Internetový marketing

access_time29. october 2019 personAdmin

Většina lidí si představí v případě internetového marketingu propagaci svých výrobků a služeb přes celosvětovou síť Internet. Tato síť, ale skrývá mnohem více možností. Přes Internet lze prodávat své výrobky a služby, Internet může být prostředkem komunikace mezi vámi a klienty. Každý den vznikají další a další nové projekty, jenž mají nové cíle a nové podnikatelské modely,na kterých vydělávají. Čili součástí internetového marketingu může být i pomoc při realizaci vašeho nápadu, který dosud nikdo nerealizoval. Pod názvem služby “Internetový marketing” se skrývá balíček více jednotlivých služeb, které poskytujeme. Balíček služeb je sestaven vždy individuálně dle potřeb klienta. Obvykle se v případě internetového marketingu sjednává spolupráce fghdesign s klientem v oblasti tvorby www stránek, optimalizace pro vyhledávače, správy PPC kampaní a poskytování konzultací a poradenství. Je jen o vzájemné dohodě, které z námi nabízených služeb budete chtít odebírat a na kterých se domluvíme.V případě zájmu o internetový marketing nás, prosím, kontaktujte. Domluvíme si nezávaznou osobní schůzku, kde zjistíme, jaké jsou vaše cíle ohledně internetu a jak bychom vám mohli pomoci.Virální marketingNěkdy má smysl uvažovat i o vymyšlení nějakého prostředku propagace, který má virální charakter. Jedná se o účiný nástroj propagace a jeho vytvoření a realizace není vůbec snadná a je při ní třeba velké dávky kreativity. Virální charakterem se má na mysli, že lidé si o stránce (adrese stránky) nějakým způsobem řeknou. Taková stránka musí mít něco, co návštěvníky stránky motivuje k tomu, aby odkaz na stránku poslali svým známým.Proč zrovna slovo virální? Informace o takové adrese se šíří jako “vir”. Ten kdo na stránku přijde by se dal nazvat “infikovaný”. Informace (vir) se pak šíří tak, že “infikovaný” ji řekne svým známým. K tomu, aby informaci o adrese předal svým známým a tím je “infikoval” také, může předat různými způsoby (email, instant messangery (ICQ, MSN, Jabber, Skype, …)). Rozhodně si nesmí člověk plést virální marketing s normálními počítačovými viry. To je úplně něco jiného a narozdíl od virálního marketingu jsou počítačové viry neetické a mnohdy i nelegální.Příkladem hodně dobrého virálního marketingu byla (ač né čistě internetového) např. reklamní videa pro Vodafone, která se šířila i prostřednictvím Internetu.

folder_openPřiřazené štítky