Výsledky vyhledávání v sekci E-shopy a šablony na dotaz určitou kvalitu eshop

Jaké tech. řešení pro eshop? Mám pár zkušeností

access_time10.červen 2019personZdenek Slavik

Občas se mně někdo ptá na čem postavit eshop. Bohužel odpověď je docela složitá, napíšu vám sem pár typů z vlastní zkušenosti. Spravuji pár eshopů – dalo by se to sice spočítat na jedné a půl ruce, pokud beru v úvahu i projekty na kterých se podílím, ale pracoval jsem již s více řešeními. Vyzkoušel jsem desítky řešení při hledání optimálního, ale po 10ti minutách v administraci určitě nemohu hodnotit.Pozor eshopy hodnotím ze subjektivního pohleduSimplia - pronájemJedná se o klasický pronájem, kterých jsou na trhu desítky méně dobrých, ale i špičkových. Simplii řadím do druhé kategorie. Mezi hlavní přednosti počítám ceny a možnost vymýšlet si úpravy na míru. Zatím jsem se nesetkal s vylepšením, které by nešlo vytvořit – tedy hlavně na frontendu. Zde totiž vidím problém většiny pronájmů kde je problém i vlastní jednoduchá šablona. Další výhodu je možnost zapojit eshop do jejich affiliate a systému na přeposílání objednávek. Mají to celkem zmáknuté, i když by se našlo spousty vylepšení, které by bylo vhodné udělat. Jedinou slabinu vidím v časovém vytížení této společnosti, kde je někdy opravdu problém něco vyřešit hodně rychle, ale i tak s tím nemám větší problémy.Dále se mi líbí že mám i přístup k šablonám, kde mohu udělat drobné úpravy, klient tedy ve výsledku zaplatí méně než kdybych to já komunikoval se simplií.Webmex – pronájem/vývojová licenceWebmex byl původně systém SuperQC, který je postaven na základech polském Quick Cartu. S tímto systémem je to trochu komplikovanější, nyní to vzal do ruky nový majitel Jirka Warmuž a snaží se systém posunout o velký kus dopředu. A i když má systém jenom pár měsíců pokroky jsou určitě znát. SuperQC byl původně založen na prodeji doživotních licencí za pár korun – myslím 2000 Kč, jak kdy.Nyní lze webmex pořídit ve dvouch variantách a to jako vývojářskou licenci (bez podpory, bez modulů, bez aktualizací) a formou pronájmu. Na tomto systému se mi líbí nejvíce vývojářská licence, kterou lze pořídit za pár korun a dělat s ní zázraky. Hlavní výhodu u ní je pořizovací cena, eshop stačí nainstalovat, nastavit DPH, nastavit šablonu a eshop běží. Veškerou funkčnost má již v sobě – porovnávače zboží, měření konverzí, importy od dodavatelů atd..Pronájem tedy doporučuji všem co chtějí kompletní eshop a nestarat se o technické záležitosti, cena je zatím oproti konkurenci velice příznívá. Pochválit musím i pružnost při navrhování nové funkčnosti. Vývojářskou licenci doporučuji někomu kdo se rád hrabe ve zdrojových kódech a nechce se vlastně starat tolik o provoz eshopu, nebo má na správu eshopu někoho najatého. Doporučuji všem co chtějí Prestashop.Sunlight – pronájemTento systém jsem provozoval asi jen dva měsíce, v podstatě sním tedy nemám zkušenosti. Oproti ostatním je ale určitě uživatelsky přívětivější. Na druhou stranu pokud s eshopem pracujete denně stejně víte kde co najít. Dále se mi líbily celkem propracované statistiky, běžný uživatel nepotřebuje chodit do GA.ShopSys – pronájem/koupě licenceTady nevím jak přesně začít, nerad někoho pomlouvám. Na tomto systému spravuji jeden eshop, bohužel se jednalo o koupi již fungujícího eshopu a nešlo proto vybírat technické řešení. Eshop který spravuji je na zakoupené licenci asi před třemi roky a nyní již mají novou verzi systému – bohužel na novou verzi nelze bezplatně a bez bolestně přejít. Eshop jsme dostali a obsahoval pár nefunkčních věcí, kde jsme museli s ShopSysem komunikovat a žádat o nápravu. Vše ale dopadlo dobře a nyní běží jak má. Další menší výtku bych měl k práci v administraci – je trochu nestandardní a pro mne méně přívětivá. Stává se mi běžně že musím hledat něco co jsem použil jen jednou.Tento systém tedy ani nedoporučuji ani od něj neodrazuji, pouze moje osobní zkušenosti nejsou zcela dobré. Jediné co mohu pochválit je výborná podpora, opravdu tam mají pár lidí co se stají o požadavky klientů.SocialWeb – zdarma eshopSocialWeb je víc než jen e-shop, je to spíše koncept prodeje a komunita prodejců, tedy alespoň z mého pohledu. Tento systém totiž jako jediný umožňuje vytvářet libovolný počet eshopů na libovolném počtu domén, což znamená, že si můžete velmi jednoduše sami sobě konkurovat a zahlcovat svým produktem trh.Také podporuje Dropshipping a Affiliate, takže vaše zboží z vašeho eshopu - pokud to jednoduše povolíte může nabízet k prodeji X dalších lidí ve svých SocialWeb eshopech a na svých SocialWeb webových stránkách.Nicméně i tohle řešení má jisté nevýhody, nejde upravovat zdrojový kód - ikdyž si ho můžete stáhnout a nainstalovat na svůj vlastní webhosting a nebo server. A celkem málo šablon. Prestashop – open sourcePrestashop jsem používal více než před dvěma lety, nevím tedy zda se něco výrazně změnilo. Ale v podstatě nemám tento systém moc v lásce a to hlavně proto že není primárně určen na český trh a je potřeba provést celkem dost úprav než lze na tomto řešení pustit eshop. Co mě dále strašně irituje že většina eshopů na prestashopu lze poznat na první pohled a obecně na takovém eshopu nerad nakupuji – nevím jak to máte vy, ale když vidím eshop na prestashopu, jdu raději pryč, pokud ho neznám.Doufám ale že za ty dva roky udělal krok kupředu a je již na jíné úrovni. Neodpustím si ale dodat – pokud chcete eshop kde si budete chtít hrát i s kódem, volte webmex s vývojářskou licenci, výjde vás ve výsledku i levněji. Pokud chcete kompletní přehled eshopů můžete si přečíst třeba tento článek.

folder_openPřiřazené štítky

Od koho pronajmout e-shop?

access_time10.červen 2019personZdenek Slavik

K dnešnímu článku (seznamu) mě motivovalo moje nedávné nasazení pluginu jménem Search Meter, který vám dokáže prozradit, co návštěvníci na vašich stránkách hledají.A jelikož se nashromáždilo již více jak 10 neúspěšných hledáních na téma od koho pronajmout e-shop, tak jsem se rozhodl v tomto směru návštěvníkům vyhovět, aby již našli to, co hledají a udělat zde takový malý přehled všech poskytovatelů (alespoň co znám a které jsem našel).Je jasné, že u každého nemohu napsat jejich plusy a mínusy, jelikož jsem je neměl možnost všechny odzkoušet (osobně mám zkušenost jen se třemi, o jednom jsem již napsal, viz kousek níž), takže zde spíše nechám prostor pro uživatele, aby se sami mezi sebou případně podělili o zkušenosti.Do budoucna (vše nejde hned, ale budu se snažit co nejdříve :-)) mohu slíbit to, že se všechny poskytovatele pokusím postupně vyzkoušet, pokud nabízí nějakou tu zkušební verzi zdarma a napsat na ně objektivní recenzi, jako jsem to již udělal například u Atomer.cz ;-).Ještě, než jsem hodím seznam poskytovatelů, tak bych rád řekl, že pokud jsem nějaké řešení případně opomněl, tak to nebylo rozhodně schválně. Právě i pro tyto případy jsou zde k dispozici komentáře, kde mě můžete klidně doplnit a já rád seznam aktualizuji  ;-).Ještě malé doplnění, seznam je a i do budoucna bude bez odkazů, jelikož nemám v plánu zde vytvářet nějaké katalogy stránek, ale pouze vás upozornit na případné možnosti a okopírovat adresu zvládne každý si myslím ;-).http://www.shopsys.czhttp://www.shoptet.czhttp://www.simplia.czhttp://www.eshop-rychle.cz  –  (recenze)http://www.web-rychle.euhttp://www.webareal.cz – (recenze)http://www.atomer.cz –  (recenze)http://www.hostshop.czhttp://www.sunlight.czhttp://www.sun-shop.czhttp://www.ready2go.czhttp://www.4shop.czhttp://www.onlinestore.czhttp://www.proeshop.czhttp://www.inshop.czhttp://www.active24.cz/produkty-a-sluzby/eshopyhttp://www.webczech.czhttp://www.shopset.czhttp://www.eshop-snadne.czhttp://www.shop360.czhttp://www.elinkx.czhttp://www.evron.czhttp://www.shop4you.czhttp://www.tvujeshop.czhttp://www.easy-shop.czhttp://www.mastershop.czhttp://www.fastcentrik.czhttp://www.shopcentrik.czhttp://www.microdesign.czhttp://www.plugo.czhttp://ekosik.czhttp://www.shop5.czhttp://www.fastshops.czhttp://www.azeshop.czhttp://www.shopion.czhttp://www.bsshop.czhttp://www.pronajem-eshop.czhttp://www.eshophned.czhttp://www.inspirio.czhttp://fumiko.czhttp://www.ekdesign.czhttp://www.ziskovy-eshop.czhttp://www.fajn-eshop.czhttp://www.binargon.czhttp://www.shopmc.czhttp://www.tvorba-eshopu.czhttp://www.martinzemanek.czhttp://www.byznysweb.czhttp://www.webmex.czhttp://www.lite-shop.czhttp://www.jzshop.czhttp://www.webgarden.czhttp://www.webnode.cz/internetovy-obchodhttp://www.oxiweb.czhttp://www.als.czhttp://shopsystem.czBy člověk ani nevěřil, kolik řešeních je na trhu (a to mi jich tu určitě ještě několik chybí), tak doufám, že vám tento skromný seznam případně poslouží ;-).Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

folder_openPřiřazené štítky

Vyzkoušel jsem Eshop-rychle

access_time11.červen 2019personZdenek Slavik

Před několika dny jsem zde na WebŽivě.cz zveřejnil seznam poskytovatelů e-shopových řešení, které si můžete pronajmout a zároveň jsem tam slíbil, že se postupně pokusím zmíněná řešení vyzkoušet, pokud tuto možnost nabízí a něco málo o každém systému (nezaujatě) napsat a tím ho trochu více představit.Dnes jsem se k tomu konečně odhodlal a jako další e-shopový systém jsem si vybral řešení od Bohemiasoft s.r.o. (se kterým zde najdete i rozhovor), které se jmenuje Eshop-rychle.cz.Toto řešení využívá již více než 12 000 uživatelů ze 7 evropských zemí, z čehož už jde usoudit, že to nebude jen díky relativně nízké měsíční ceně (150 Kč bez DPH, což je 180 Kč s DPH = 2 160 Kč s DPH za 12 měsíců provozu), ale také díky tomu, že určitou kvalitu Eshop-rychle má.Toto řešení využívá již více než 12 000 uživatelů ze 7 evropských zemí, z čehož už jde usoudit, že to nebude jen díky relativně nízké měsíční ceně (150 Kč bez DPH, což je 180 Kč s DPH = 2 160 Kč s DPH za 12 měsíců provozu), ale také díky tomu, že určitou kvalitu Eshop-rychle má.Když už jsem nakousl tu cenu, tak by bylo dobré i podotknout, co vlastně za těch 180 Kč měsíčně dostanete.Takže je to:prostor na disku (hosting) 1 GB přenos dat (měsíční) je „neomezený“ (Zde bych podotkl, že nikdy není nic neomezené, na což je nutné nezapomenout a jedná se o klasický reklamní trik, který samozřejmě používá kde kdo, ale na takový ten klasický provoz se do toho 100% vejdete. Kde neomezeně končí netuším, to vědí jen u Bohemiasoftu ???? )neomezené množství vložených produktů (Zde platí to samé co jsem napsal již výše a zde můžu uvést i konkrétní příklad, kde to neomezeně končí a to prostorem na disku, který je limitován 1 GB ;-). Nejde ani tak o samotné vytvoření produktu a textů, to zase tolik prostoru nežere, ale nezapomeňte, že u každého produktu musí být minimálně jedna fotografie. Fotografie jsou různě velké dle jejich kvality a i když nebude ten 1 GB místa úplně čistý (něco zabírá už samotný systém), tak se reálně na pár desítek tisíc produktů dostat můžete.)E-mailové adresy + webmail (což je webové rozhraní pro správu vaší pošty) 5 x (Počet je myslím si dostačující a málo provozovatelů ho vůbec využije)250 grafických šablon (Množství šablon je dle mě víc jak nadstandardní oproti konkurenci. Šablony jsou celkem vzhledné a dobře použitelné, snadno jdou doplnit o vlastní hlavičku, což může být levnějším řešením pro grafické odlišení od ostatních, přesto není na úplně vlastní grafiku, kterou je možné též nasadit po spolupráci s technickou podporou.)Zdarma druhý eshop na Facebooku (S Facebookem se to musí umět, aby toto bylo více prospěšné, jelikož jsem doposud nikde moc nečetl, že by to bylo nějak extra přínosné. Přesto automaticky netvrdím, že je to úplně k ničemu, jen od toho neočekávejte žádné velké zázraky, samo spásný FB rozhodně není ;-).)Pak následují dle mě takové ty již běžné funkce, které zmíním jen takhle pohromadě a nemá cenu se jim nějak víc věnovat a to jsou: Fakturace, Tvorba faktur do PDF formátu, Skladová evidence, Akční zboží, Nejprodávanější zboží, Související zboží, Hromadný import souborů (csv), Export produktů e-shopu (xml feedy), Vlastní formuláře, Přílohy ke stažení, Diskuzní fórum a ještě plno dalších.Pokud by vám nestačilo to, co je „zdarma“ v rámci klasického programu, máte možnost si zakoupit takzvané Prémium služby.Ale zpět k samotnému e-shopu. Zřízení testovacího provozu je doslova otázkou pár minut a stačí kliknout pouze na CHCI VYZKOUŠET ZDARMA, kde na vás vyskočí tabulka, kde vyplníte tři kolonky a můžete si zvolit základní šablonu (doporučuji na toto vůbec nebrat žádný ohled, jelikož tu si nastavíte později mnohem pohodlněji, viz níže v tomto článku ;-)).Pak kliknete na VYTVOŘIT a kromě zaslaného emailu (který vám oznamuje, že byl zřízen testovací provoz e-shopu a jsou vám zaslány i přihlašovací údaje) na vás vyskočí před stránka, která vás směřuje buď na stránku testovacího e-shopu a nebo do administrace. Zajímalo mě, jak se systém vypořádá s mnou zadaným ě do adresního řádku (je to ten první a co jsem tam zadal můžete vidět na obrázku výše) a výsledek mě celkem překvapil (vidět ho můžete na obrázku níže) :-D.Po přihlášení do administrace mě příjemně překvapil průvodce nastavením, který je rozložen do 5 bodů, což si myslím, že je výborný pomocník pro mnoho uživatelů, hlavně pro ty internetově méně zkušené. Pokud jste již prošli všemi těmito kroky výše, máte e-shop v základním nastavení a dostanete se do již opravdové administrace, kde můžete případně provést další úpravy, či začít plnit produkty.Administraci nebudu nějak složitě popisovat, jelikož si myslím, že se v ní po krátké chvilce vyzná opravdu každý, jelikož je naprosto přehledná a dle mě i dobře kategoricky strukturovaná. Navíc všude v administraci naleznete ikonku otazníku, který vám když tak napoví v nouzi ;-).Když Eshop-rychle zhodnotím jako celek, tak musím říci, že i přesto, že se jedná o pronájemové řešení, tak je celkem dobře zpracované. Zkušenosti s tímto řešením jsem měl jako (administrátor) e-shopu cca 2 roky zpět a lhal bych, kdybych neřekl, že za tu dobu došlo k značnému vylepšení a přibylo mnoho nových funkcí.Co si pamatuji z minulosti, tak e-shop byl celkem špatně připraven na jakoukoliv alespoň základní optimalizaci pro vyhledávače a dost lidí to tehdy kritizovalo, ale po detailním průzkumu bych řekl, že je toto již dávno minulostí a tvůrci systému na tom mákly ;-).Ale stejně i přesto všechno co jsem zde napsal bude nejlepší, když si ho případně sami vyzkoušíte a uvidíte, jestli vám bude vyhovovat, nebo ne. Já jsem se vám toto řešení snažil jen popsat bez nutnosti okamžitého zkoušení s tím, že pokud vás zaujme, tak si ho teprve můžete vyzkoušíte ;-).Ještě pro inspiraci, jak může e-hop případně vypadat s vlastní grafikou sem dávám poslední obrázek, na kterém najdete náhled ze čtyř e-shopů ;-).

folder_openPřiřazené štítky

Vyzkoušel jsem Webareal

access_time11.červen 2019personZdenek Slavik

Už je to nějaký ten pátek, co jsem zde na Kecy k věci.cz zveřejnil seznam poskytovatelů e-shopových řešení a jelikož jsem si dlouho nevyzkoušel nějaké to řešení, tak jsem se to rozhodl dnes napravit a vyzkoušet e-shopový systém jménem Webareal, který je od Bohemiasoft s.r.o. Tento systém jsem si nevybral náhodou a vedlo mě k tomu hned několik důvodů, jako porovnání s dosti totožným produktem (Eshop-rychle) od stejné firmy, který jsem již zkoušel. Další důvod byl ten, že jsem za poslední dobu zaznamenal i několik nasazených novinek v tomto systému (krom nových funkcí i nové grafické šablony).Co se týká administrace, tak u té platí to samé, co jsem psal již výše, je stejná jako u Eshop-rychle, tedy nabitá funkcemi a snadno pochopitelná opravdu pro každého. Mohl bych jí zde sice detailněji rozebrat a popsat, jenže jsem toho názoru, že lepší je, když si to každý vyzkouší přímo sám a hned uvidí, jestli mu to vyhovuje, nebo nikoliv.Vyzkoušení je na 15 dní zdarma, bez jakýchkoliv budoucích závazků, takže se každý zájemce o tento systém může dokonale vyřádit. Navíc administrace obsahuje i dostatečné množství nápověd, tak se nemusí nikdo ničeho opravdu bát. Když vás toto řešení zaujme a budete ho chtít využívat, tak stačí v administraci kliknout na modré tlačítko OBJEDNAT OSTRÝ PROVOZ ;-).Když bych Webareal měl nějak celkově ohodnotit, tak bych celkově řekl, že za poměrně málo peněz dostanete hodně muziky. Systém se neustále vyvíjí a veškeré aktualizace jsou automaticky pro všechny uživatele zdarma, takže pronájmem získáte moderní řešení, které využívá již více jak 13 000 zákazníků.Systém nabízí velké množství grafických šablon (vzhledů), které jsou již v ceně, jdou i různě editovat, použít můžete i vlastní soubor CSS, takže by teoreticky šlo nasadit jen vlastní logo a pozměněnou hlavičku a už fungujete. Kdyby vám toto nestačilo a chtěli by jste se více odlišit od ostatních, tak je možno nasadit i přímo vlastní design.No a na závěr bych řekl asi toto: Systém jsem zhodnotil tak, jak to vidím já, tedy, jako pouhý šťoura, co rád testuje cokoliv a pak o tom rád objektivně napíše. Nejsem tedy přímo uživatel daného řešení. Pokud máte s tímto řešením nějaké zkušenosti (ať už kladné, či záporné) i vy, tak budu rád, pokud se o ně podělíte pomocí komentáře a pomůžete tak ostatním návštěvníkům ;-).

folder_openPřiřazené štítky

Co by měl umět úspěšný eshop

access_time11.červen 2019personZdenek Slavik

Pokusím se sepsat článek o tom jak vytvořit úspěšný eshop. Spíš to bude takový bodový výpis co by podle mého měl mít úspěšný eshop.Spravuji, nebo jsem byl aktivně u tvorby okolo deseti eshopů. Poslední dobou přemýšlím nad tím jak by měl vypadat zaručeně úspěšný eshop. Vycházejí mi z toho tyto hlavní body. Nepočítám v nich s tím že by měl být eshop přehledný s jednoduchou objednávkou atd.., tedy použitelnost. Pokud se eshop staví na hotových řešeních většinou co se týče frontendu je na dobré úrovni. Problém je ale zákulisí eshopu.V dnešní době každý produkt prodává nejméně 5 eshopů, né-li stovkou konkurenčních eshopů viz. příklad na heuréce http://goo.gl/13RO2. Proto je dnes opravdu důležité se trochu odlišit a dělat svou práci kvalitně.1. Kvalitní komunikacePokud chce být úspěšný musíme se zákazníkem komunikovat. To znamená nemít vypnutý telefon, odpovídat na emaily ideálně do 1h. Informovat zákazníka pokud je s objednávkou problém. To jsou asi základní věci potřebné pro kvalitní komunikaci.2. Sklad, sklad a zase skladPokud chce dnes prodávat na internetu neobejdeme se bez toho aniž by jsme neměli velkou část sortimentu skladem. Ideální je stav kdy nabízíme vše skladem. Zákazník má rád když má zboží doručené hned. A taky si tím ušetříte spousty práce s komunikací se zákazníkem. Ano někdy to je problém držet všechny produkty skladem, ale na druhou stranu se vám to na obchodu více než vrátí. Podle zjištění je u takových eshopů i méně vratek.3. Udržování stálých zákazníkůNejnákladnější je vždy získat klienta. Proto se vyplatí udržovat kontakt se zákazníky co už jste jednou získaly. Může to být slevou za registraci, zasíláním newsletteru s nabídkou slev, nabídnout časovou slevu formou poukazu k objednávce atd. U větších objednávek se nám vyplatilo po přijetí zboží kontaktovat zákazníka jak je spokojen, zákazníka to vždy mile překvapí.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz určitou kvalitu eshop

Publikační systém WordPress

access_time13.květen 2019personRedakce

Publikační systém WordPress je webová aplikace s otevřeným zdrojovým kódem. K dnešnímu dni se na jejím vývoji podílí velmi široká komunita tisíců vývojářů. Je tedy velmi bezpečný a stabilní s určitou zárukou budoucího vývoje. Původně byl WordPress využíván především jako platforma pro provozování blogů, nicméně v poslední době se stále více uplatňuje i u komerčních prezentací nebo jednoduchých webů.K wordpressu existují tisíce šablon a vzhledů, takže jej lze přizpůsobit zcela k obrazu svému. Je-li potřeba integrovat nějakou novou funkci, můžete využít knihovnu tisíců plug-inů. WordPress běží na PHP a MySQL a není tedy nějak složité do něj případně požadovaný plugin doprogramovat.Mnohé firmy se dnes profesionálně zabývají tvorbou šablon a pluginů pro WordPress na míru. Výhodou je zpravidla velmi výrazná úspora nákladů pro koncového zákazníka, protože platí pouze za dodatečné úpravy a nikoliv rovněž za celý systém.Někteří poskytovatelé hostingu nabízí dokonce hosting přímo na míru pro WordPress a umožňují instalaci CMS tohoto typu pomocí jediného kliknutí.

folder_openPřiřazené štítky

3. DÍL: Jak na lepší blog – komentáře

access_time13.květen 2019personJana

Proč všichni, kdo blogují, touží po tom, aby jejich příspěvky měly co nejvíc komentářů? Samozřejmě, chceme vědět, že to co děláme, má nějaký ohlas. Chceme vést diskuzi s našimi čtenáři. Zajímá nás jejich názor. Chceme vytvořit komunitu lidí, se kterými budeme naladěni na jednu vlnu. Komentáře jsou důkazem, že někoho zajímá to, co říkáme. Blog žije. A to je zase dobrým znamením pro další čtenáře, aby se také zapojili.Můžeme to ale vzít také z druhé strany, tedy nejen jako blogeři, ale jako čtenáři jiných blogů. Jsou nějaké blogy, které rádi čtete? A komentujete příspěvky? Pokud ne – proč ne? Zamyslete se nad tím a možná přijdete na to, proč není příliš komentářů ani na vašem blogu.V dnešní výzvě můžete udělat 3 věci (tedy nejen dnes, ale slibte si, že je budete dělat konsistentně a pravidelně)1) Vždy odpovídejte na komentáře, které se objeví na vašem blogu. I kdyby to mělo být pouhé „děkuji“. Jednak dáváte najevo úctu tomu, kdo se odhodlal komentář vložit, a jednak ukážete ostatním čtenářům, že vás jejich názor zajímá a oni pak budou svolnější komentovat také. Důležité je odpovědět na komentář co nejrychleji, než až za měsíc.2) Udělejte si takový rituál – každý den v určitou dobu (třeba hned ráno, nebo v polední pauze) – projděte blogy, které sledujete a napište alespoň 5 komentářů na cizích blozích. Ale pozor, tyto komentáře by neměly být jen plané tlachání a chválení nebo dokonce lákání na váš vlastní blog. Dejte si záležet, aby komentář byl k věci, vyjadřoval váš názor na věc, rozvíjel diskuzi a pod.3) Chcete komentáře? Tak si o ně musíte říct! Od teď se na konci každého příspěvku zeptejte na nějakou otázku. Zeptejte se na názor svých čtenářů. Nepředpokládejte, že je to napadne samotné. Otázku tam prostě napište a uvidíte, jak se komentáře začnou množit.

folder_openPřiřazené štítky

Důležitost tvorby webových stránek pro firmy

access_time21.březen 2020personRedakce

Každá solidní firma by měla mít v dnešní době vlastní internetovou stránku. Mnohdy to říkají společnosti zabývající se tvorbou webových stránek. Pokusme se podívat, jestli je to pravda a jestli je v dnešní době opravdu tak podstatné být viditelný na internetu.Internet je pomůcka, která nám pomáhá nacházet nové informace, které nás zajímají. Když potřebujete najít nový recept, novinky nebo další potřebné informace, obrátíte se na internet a rychle vše najdete v přehledné formě. Už končí ty časy, kdy se inzerovalo do novin nebo do jiných publicistických materiálu. Tisk je v dnešní době důležitý, ale spíše jako pomocná reklama pro lidi, kteří nejsou dostatečně zaběhlí v moderních technologiích.Mnohdy reklama v novinách, televizi či v rádiu je velmi drahá a ne vždy přínosná. Přece na televizi koukají všichni a ne každého Vaše reklama osloví nebo zaujme. Klient přicházející z internetu je cílově zaměřen na to, najít určitou informaci, buď to bude služba, produkt a nebo jiná informace. Potencionální klienti, kteří se obrátí k Vám, potřebují přehled Vašich nabídek pro výběr ve vyhovující formě. Nejlepší prezentování je samozřejmě mluvená forma, ale ne vždy má klient čas navštívit Vaší prodejnu. Tak proto neztrácejte čas a klienty, a prezentujte vše ve strukturované podobě na internetových stránkách Vaše firmy.Jaký typ internetové stránky si vybratExistuje několik typů internetových stránek, mezi kterými se potřebujete rozhodnout, aby Vaše stránka splnila všechna kritéria vašeho podniku.První možnost je www vizitka, tento typ webové stránky spočívá v tom, že je to jednoduchá prezentace, která má za účel prezentovat jeden produkt, neboli jednu službu, kde nebudou probíhat denní úpravy obsahu (přidávaní fotografií a jiná správa). Tento typ je v podstatě nejlevnější. Cena závisí na grafickém zpracování, jestli chcete, aby to bylo unikátní grafické dílo na míru cena vzroste, ale tím získáte dobrého pomocníka, který udělá reklamu za Vás, vše odprezentuje, ukáže a vysvětlí.Druhá možnost je mít standartní firemní internetovou stránku, která bude vypovídat o celé Vaší firmě, prezentovat služby, neboli produkty. U těchto webových stránek je skoro vždy podstatná administrace pro správu obsahu, přidávání fotografii a produktů. Obvykle si takové stránky objednávají restaurace, kadeřnictví a jiné menší podniky. Tvorba webových stránek pro menší podniky jsou v dnešní době nejčastěji objednávané internetové stránky. Cenová relace takovýchto www stránek je průměrná a pohybuje se kolem 15.000 Kč. Funkčnost takových internetových stránek má určitý základ, na kterém se staví doplňující možnosti podle požadavků klienta. Tvorba standartní firemní webové stránky trvá přibližně do měsíce.Firemní portál se obvykle objednává od velkých společností, které mají vysoké požadavky na funkčnost, správu a přehlednost. Takové internetové stránky musí splňovat hlavní kritérium tím, že musí být dostatečně přehledné a srozumitelné. Firmy objednávající firemní portály si objednávají zároveň doplňující funkčnosti jako jsou například hypoteční kalkulačky, objednávky, evidence klientů a další.Chcete prodávat na internetu? Tak právě pro Vás je potřebný internetový obchod neboli e-shop. Ve kterém máte možnost prezentovat produkty, které si člověk může objednat. Přehled podle kategorií je v podstatě nejdůležitější, aby se Váš klient neztrácel ve Vašem internetovém obchodě. Cena za takový projekt je značně vysoká, ale objednáním takového internetového portálu získáváte možnost uplatnit se v internetovým marketingu a podnikání.Web zdarma?Webovou stránku můžete vytvořit pomocí tzv. Open Source redakčních systémů jako je WordPress, Drupal, Joomla pro ecommerce to může být PrestaShop,Magento,OpenCart a další.Další možností je využít tzv. sitebuildery, ve kterých si za měsíční poplatek web můžete seskládat svépomocí. Zde pak existuje několik společností například Wix.com a nebo zcela bezplatný systém pro tvorbu webových stránek Socialweb.cz včetně webhostingu zdarma. 

folder_openPřiřazené štítky

Webdesigner živnostník nebo webové studio?

access_time21.březen 2020personRedakce

Dnes se podíváme na klady a zápory webdesignerů a webdesignových firem dle velikosti. Jestliže hledáte dodavatele webových stránek, pak Vám tento článek pomůže se ve výběru lépe orientovat.Webdesigner živnostníkVše se odvíjí na zkušenostech dané osoby. Většinou si webdesigner nemůže dovolit větší reklamu, jako například větší webová studia, nemá ani čas udržovat své webové stránky, a proto se k němu dostanete zejména prostřednictvím referencí. Také webdesignera živnostníka najdete v katalogu firem a podobně. Výhody webdesignera na volné noze je nižší cena, než které nabízí webdesignérské studio. Webdesignér živnostník se však zaměřuje i na větší originalitu, a to díky nezatíženosti znalostí většího množství pravidel.Avšak tato osoba má i své nevýhody. Můžeme jednoduše říct: „Buď dobrý grafik, nebo dobrý programátor. Dohromady obojí NEJDE!“ Pokud je tedy daná osoba i programátor, ale také grafik, pak se možná zaměří pečlivě na kvalitu webdesignu, ale pak byste si měli dát pozor na kvalitu kódu. Nevýhodou však je i nedostatek zkušeností s marketingem na internetu, protože se často nedokáže prosadit. Je rozdíl objednat si grafika, byť s menší cenou, který navrhl pět webů, a grafika, který již má za sebou kolem dvou set navržených designů.Při výběru dbejte tedy na počet referencí a jejich kvalitu. Jen tak poznáte zkušenosti webdesignéra, živnostníka. Potřebujete-li webové stránky s nízkými náklady, pak se na něj určitě obraťte.Webdesignová firma – středně velkáWebdesignová firma středního charakteru je určena pro největší masu lidí, ale zároveň střední firmy nabízí také optimální poměr cena/výkon. Cena je totiž nižší než u největších studií či reklamních agentur. Výhodou je, že tato studia se specializují výhradně na webdesing. Velikost firmy buduje také podpůrné projekt, které jsou výhodné zejména u optimalizace pro vyhledávače. Studia mají také více zkušeností s lidmi, mají více zakázek, tudíž více zkušeností. Umí také chodit v internetovém marketingu. Při výběru studia máte vždy garanci, že se Vašemu projektu bude někdo věnovat.Vyberte podle sebeExistují však i větší webdesignová studia, která se však zaměřují na poměrně velké projekty. Hledejte firmu, živnostníka či agentury, které nabízí webdesignové služby, jež mohou prokázat svými bohatými referencemi. Samozřejmě při výběru záleží na Vašem povoleném rozpočtu. Ale pamatujte, že při tvorbě webdesignu byste šetřit neměli, protože právě vzhled stránky přiláká návštěvníky.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SEO a vyhledávače na dotaz určitou kvalitu eshop

PR weby s články zdarma – mají dnes ještě smysl?

access_time10.červen 2019personZdenek Slavik

Po dlouhé době jsem se rozhodl zkusit podpořit jeden dropshipingový eshop vložením asi 6 originálních PR článků (odkazových článků – tak jim říkám já) do webů zdarma. Měl jsem možnost nechat si za pár korun napsat pár článků, tak jsem toho využil. A jak to dopadlo?Vím že PR weby mají svoji slávu již dávno za sebou. A to i díky zveřejnění jejich seznamu Plaváčkem. Řekl jsem si ale proč ne, aspoň zkusím kolik odkazů se chytne a zda to má vůbec smysl. Rozhodl jsem se proto vybrat weby s větším PR než 0. U PR 0 je velká pravděpodobnost že na nich je nějákým způsobem od Google Ban.Přidal jsem k článkům odkazy, registroval email a dal se do hledání vhodných webů. Nejdříve jsem zkusil různé seznamy a nakonec i Plaváčkův seznam. Po asi hodině práce jsem to vzdal, jelikož s tísíce webů jsem jich nenašel ani 6 který mají PR aspoň 1.Takže pokud se mně dnes někdo zeptá zda má smysl vkládat články do těchto webů, řeknu mu rezolutně NE. A to z důvodu že jsem prostě nenašel weby kde to má smysl.Další problém je to, že tyto zdarma weby nemají udržitelnou návštěvnost, zkrátka jsou to pouze PR farmy, tedy publikace na takových webových stránkách v dnešní době rovněž nemá smysl.Publikování PR článků však smysl má, ale pouze na weby, jejichž majitel se o svůj web stará a neustále přidává ne-PR články, mezi kterými váš PR článek splyne. Toto řešení exisistuje, nikoliv však zdarma, podívejte se na PRstudio.cz.

folder_openPřiřazené štítky

Doména a optimalizace pro vyhledávače

access_time21.březen 2020personRedakce

Podíváme se dnes na to jak doména ovlivňuje optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO. Odpovíme na všechny otázky co týče toho, jaká doména je lepší pro SEO a jaká má větší schopnost prodávat.Stáři doményStáří domény je nejsilnější kritérium pro optimalizaci pro vyhledávače. Čím starší doména tím lepší, jelikož stará doména je znakem toho, že projekt umístěný na této www prezentaci působí dlouho. Při tvorbě webových stránek doporučujeme kupovat starší doménu stojí to sice více peněz, ale při této investici je určitě zřetelné, že projekt bude mít budoucnost a bude naplněn unikátním obsahem. I když vyhledávač nemůže zkontrolovat za jakou cenu byla doména pořízena může zkontrolovat přes WHO IS datum založení domény.Nedoporučujeme kupovat doménu, která je méně starší než jeden rok, jen v případě že si kupujete absolutně novou. Ještě jedna výhoda starých domén je ta, že na ně vedou odkazy, které jsou taktéž staré, i když nevždy relevantní.Klíčový výraz v doméněMůžete mít buď stoprocentní shodu s klíčovým slovem a doménou, to znamená výraz ubytování Chorvatsko a doménu ubytovanichorvatsko.cz.Obsažení klíčového slova v doméně je sice plus, ale neznamená to nějaký zázrak přiblížíte se k úspěchu o 25%. Při malé konkurenci v daném tématu Vám stačí jenom doména s vyhledávaným souslovím a pár odkazů k dosáhnutí výsledku při optimalizaci pro vyhledávače. V případě že chcete být v TOPu při velkém trhu a velké konkurenci, samotná doména s klíčovým výrazem Vám nepomůže dosáhnout maxima a potřebujete stejně provádět jiné metody pro SEO.Doména: stáři a klíčový výraz spoluV případě, že si pořídíte novou doménu s vyhledávaným výrazem, nemusí to znamenat vždy úspěch. Vyhledávače nemají rádi nové domény a koukají na ně opatrně, aby se předešlo spamu nebo černým metodám od SEO specialistů. Většinou domény s populárními klíčovými výrazy jsou už dávno obsazeny, proto při koupi nějaké domény získáváte vyhledávající doménu a také výhodu slušného stáří.Špatně vybrané doményDomény typu levne-ubytovani-chorvatsko-pro-rodiny.cz je špatný výběr pro Vaší internetovu stránku. I když v předchozím článku jsme psali, že klíčový slova jsou dobrá v doméně, ale vše musí mít své hranice. Doména musí být rychle zapamatovatelná a jednoduchá, aby jste věděli jak správně vybrat doménu doporučujeme také přečíst náš článek - Doména pro www stránku jak si správně vybrat, na kterém naleznete všechna hlavní kritéria.Domény .COM proti .ORG, .NETDomény s koncovkou .COM jsou v dnešní době nejpopulárnější domény pro mezinárodní internet. Domény .COM stojí více než jejich konkurence jako jsou .NET nebo .ORG. Pro uživatele ze všech státu jsou lepší pro zapamatování domény s .COM než ostatní. Pro vyhledávač mnoho nepřináší, ale vyhledávač je jen pomůcka pro lidi, takže myslete na klienty. Domény .INFO obcházejte stranou, tyto koncovky nevyvolávají od uživatelů chuť klikat na danou stránku, lidi těmto doménám moc nedůvěřují a často se nevyskytují.Domény regionální jako jsou .CZ nebo .SK jsou dobré pro zaměření na jeden stát nebo region. Jsou špatné pro optimalizaci na mezinárodní vyhledávače, ale jsou dobré na určitou oblast pro optimalizaci. Snadno řečeno ve vyhledávači Seznam.cz je větší pravděpodobnost, že se objeví koncovka .CZ než .COM, ale na Google.com je to naopak.Délka doményJak lidé tak i vyhledávače nemají rádi zbytečně dlouhé domény. Proto nedoporučujeme kupovat domény s příliš dlouhým názvem. V tomto případě existuje snadné heslo čím kratší tím lepší.Server a umístění doményV případě, že si koupíte doménu s koncovkou .CZ je dobrý si také koupit místo na serveru v České republice. Sice tato webová stránka bude mít špatný umístění třeba v Německu, ale na českým trhu získáte větší prioritu.V případě, že si nebudete vědět rady s koupí doménu můžete se obrátit na naší společnost a my Vám poradíme s výběrem doménu pro Vaší internetovou stránku.

folder_openPřiřazené štítky

Jak napsat dobrý článek za 20 minut

access_time22.březen 2020personRedakce

Opravdu nechci trávit více jak dvacet minut denně se psaním článků. Ale já strávím více jak dvacet minut se psaním tohoto článku. Uvědomte si, že psaní je rouhání. Když si ale sestavím denní plán na příspěvky a obchod běží, nemám čas trávit hodiny šperkováním každého blogu či článků s dvěma tisíci slovy. Psát rychle neznamená psaní dobře, ale dostala jsem nápad, jak Vám poradit napsat článek během dvaceti minut, aniž byste obětovali kvalitu článku.Mějte seznam nápadůKdyž Vás napadne inspirativní myšlenka, napište si to do notebooku či souboru pojmenovaného „Nápady“. Pro bloggery a tvůrce obsahu je nápad nejdůležitější a také zabere nejvíce času. Udržujte si své myšlenky v seznamu, který Vám zajistí v budoucnu rychlejší psaní.Nechte své myšlenky inkubovatPokud se pokusíte vynutit si nápad hned, pak se Vám nepodaří přijít na skvělou myšlenku, která by byla vhodným podkladem pro článek. Sledujte dané téma několik dní a inspirujte se, přidávejte k němu neustálenové nápady. Nebojte se přidat ke článku vše, co Vás na dané téma napadne. Jakmile budete mít dostatek podpůrných informací, můžete začít psát. I příprava je velmi důležitá. Upravujte dříve, než začnetePravděpodobně máte spoustu nápadů, mnohdy dvakrát více, než budete vůbec potřebovat. Musíte být v tomto ohledu i brutální. Zatrhněte všechny nápady, které nejsou v souladu s hlavním tématem článku. Pamatujte si, že mluvíme o tom, jak napsat článek do 20 minut, nikoliv o psaní eposu. Využívejte vyřazené nápady pro ostatní články.Používejte odrážkyOdrážky, číslované body, aneb „10 způsobů, jak získat více čtenářů“. Psaní článků tak bude mnohem jednodušší, co se organizace týče. Velkou výhodou odrážek je, že oko je lépe zpozoruje. Dávejte do odrážek důležité body článku. Zajistíte jimi i přehlednost.Myslete na krátkost textu Pokud chcete mít článek hotový do 20 minut, pak udržte článek pod 500 slovy.Přijděte pozdějiPokud zjistíte, že nevíte, jak dál, nesnažte se silou slova vkládat do textu. Uložte si článek a veškerou svou práci a začněte nechvíli dělat něco jiného. Pokud Vám stávkují inspirace, otevřete si dokument znovu. Přepínejtez jednoho blogu na druhý a pár minut věnujte každé ose myšlenek, která k Vám přichází. Je to záchrance času.Nikdy neukládejte dobrý nápadJe lákavé, když se podíváte do seznamu nápadů, že si je uschováte na později, protože si myslíte, že bude psaní jednodušší. Do článku věnujete spoustu času, ale jeden stejný nápad nepoužívejte dvakrát. Článek by ztratil na originalitě a efektivitě.Postupujte dle následujících kroků a docílíte skvělého článku během dvaceti minut.

folder_openPřiřazené štítky

Nepřeplácejte SEO optimalizaci

access_time22.březen 2020personRedakce

Dělat SEO optimalizaci levně a přitom kvalitně, to je tvrdý oříšek. V současné době patří SEO optimalizace pro vyhledávače mezi nejdiskutovanější témata v oblasti tvorby webové stránky.Panuje zde mnoho neshod. Zákazníci totiž chtějí kvalitu, ale musí si uvědomit, že kvalita také něco stojí. Jak tedy zajistit kvalitu, ale cenu držet proklatě nízkou? To je otázka, na kterou si mnoho z lidí říkající si experti na SEO optimalizaci nedokážou odpovědět.Řešení ale existuje. Je potřeba se pouze něčeho vzdát, a to se jmenuje individuální přístup. Nejedná se sice o cestu, která Vás dovede ke spáse, ale touto cestou můžete také jít. V čem tedy levná SEO optimalizace spočívá? Nabídněte svým klientům SEO služby a produkty masově, tedy zcela online. Nemusíte tak platit za křesla v jednacích síních, nebudete vyhazovat za obchodníky, ani nebudete ztrácet čas s drobnými požadavky.Potřeba individuálního přístupuMožná si říkáte, že v dnešní době je individuální přístup k zákazníkům neocenitelný. Také se mnoho lidí domnívá, že zákazníci si individuální přístup vyžadují. Toto tvrzení je z poloviny pravdivé. Na jedné straně však stojí cena, na druhé straně přístup a způsob prodeje. Lidi preferující zejména cenu se nepotřebují nechat hýčkat od profesionálů ve smokingu. Pokud totiž dovedete standardizovat určitou část souboru v oblasti SEO optimalizaci, můžete z toho udělat jeden produkt. Tento produkt pak využije určitá cílová skupina klientů, protože se stane zajímavým produktem. Efekt je přitom téměř stejný.

folder_openPřiřazené štítky

Co je to SEO a jak může dopomoci e-shopům k vyšším ziskům?

access_time20.duben 2020personRedakce

Pokud máte pouze matnou představu či nemáte vůbec žádnou představu, co se za magickou zkratkou SEO skrývá, pak jsou vám určeny následující řádky. Do problematiky SEO vás stručně zasvětí a mohou se stát odrazovým můstkem k dalšímu studiu.SEO a jeho cíleZkratka SEO pochází z angličtiny a za jeho písmeny se skrývá slovní spojení Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro webové vyhledávače. Z rozklíčování této zkratky mimochodem vyplývá skutečnost, že hojně užívané spojení „SEO optimalizace“ je jednoduše nesprávné.Hlavním cílem SEO by měly být vyšší zisky vašeho e-shopu a nikoliv za každou cenu jeho vyšší návštěvnost. Tisíce návštěvníků, kteří si nic nekoupí, popřípadě neprovedou jinou alespoň k budoucím nákupům směřující aktivitu (například přihlášení newsletteru), vám totiž zpravidla nepřinesou žádný užitek. S trochou nadsázky řečeno, jen zbytečně vytíží váš webhosting. Správné SEO tedy do vašeho e-shopu musí přivádět návštěvníky, kteří hledají vámi nabízené zboží.Tedy řečeno jasně a jednoduše, SEO je technika mající za cíl zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova.Analýza klíčových slov neboli „klíčovka“Prvním krokem optimalizace pro vyhledávače musí být analýza klíčových slov označovaná v žargonu jako takzvaná „klíčovka“. Právě ta by měla odhalit relevantní klíčovaná slova (keywords či jen KWs), na která se v dalších krocích optimalizace zaměříte. Její závěry však rozhodně nesmíte považovat za definitivní. Vyhledávací trendy se totiž mění a stejně tak se mění i konkurence bojující o pozice na jednotlivá klíčová slova.On-page SEOMáte-li hotovou klíčovku, můžete se pustit do práce na optimalizaci tzv. on-page faktorů, tedy faktorů ovlivňujících pozice ve vyhledávačích, jež se nachází přímo na stránkách vašeho e-shopu.Klíčová slova na stránceZákladem jsou klíčová slova vyskytující se na konkrétní stránce. Hoďte však za hlavu poučky, že by se měla konkrétní klíčová slova vyskytovat na stránce v té a té míře. Nejenže jsou tyto poučky spíše spekulativní, ale ve výsledku vás mohou dotlačit do sepsání textu, který se možná bude líbit vyhledávačům, ale pro zákazníka bude naprosto nečitelný. Právě v této fázi optimalizace pro vyhledávače je patrně nejvíce nutné myslet na to, že je to zákazník, kdo u vás nakonec utratí peníze, a nikoliv vyhledávač.Interní prolinkováníDalším, dle našeho názoru velmi důležitým on-page faktorem, je logická struktura e-shopu a jeho interní prolinkování.  Přehledně řazené zboží v kategoriích a podkategoriích doplněné šikovně umístněnými odkazy se totiž líbí nejen vyhledávačům, ale také zákazníkům.HTML kódMyslet je rovněž třeba na zdrojový kód stránky a vhodné využívání HTML tagů. Kód, který je plný chyb, nemusí umět robot vyhledávače správně přečíst a nepotěší ho ani spousta neplatných odkazů. Co se týče HTML tagů, zaměřte se především na správné používání nadpisů (<h1>, <h2>, …), které navíc usnadní orientaci v delším textu (všimněte si například struktury tohoto článku), a také na tagy <strong> pro zvýraznění textu a <em> pro kurzívu.SEO friendly ULRZapomínat byste rovněž neměli na URL adresu. Bezesporu není nutné snažit se dostat vaše hlavní klíčové slovo do názvu domény 2. řádu, neboť vliv tohoto faktoru se u vyhledávače Google limitně blíží nule a u Seznamu by jeho význam neměl být přeceňován. Z hlediska optimalizace a především uživatelské přívětivosti je daleko důležitější podívat se na část URL adresy za pomlčkou.HTTPS?V neposlední řadě se zastavme ještě u protokolu HTTPS. Zahraničním e-shopů lze přechod na HTTPS rozhodně doporučit. Zelený zámeček v adresním řádku působí důvěryhodně a Google těmto stránkám přidává „plusové body“ podobně jako v rámci mobilního vyhledávání přidává „plusové body“ stránkám optimalizovaným pro mobilní telefony. Odlišná je však situace v tuzemsku, kde má stále velký podíl na vyhledávání Seznam, který má doposud velké problémy s indexací webů, jež využívají zabezpečený protokol HTTPS. Náprava by pak měla být prý sjednána začátkem roku 2016.Off-page SEODalší kategorií faktorů, které ovlivňují pozice ve vyhledávačích, jsou ty, které se nenacházejí na stránce, ale mimo ni. Nebudeme dlouho napínat. Jedná se především o odkazy vedoucí na stránky vašeho e-shopu. Metoda získávání těchto odkazů se pak označuje jako linkbuilding, přičemž v následujících odstavcích se podíváme na některé jeho základní zásady.Linkbuilding jako dlouhodobý procesPředně je nutno si říct, že odkazy vedoucí na váš e-shop je lepší získávat kontinuálně než nárazově. Vyhledávačům jde totiž v současnosti stále více o to, aby byl odkazový profil přirozený. Velký nárůst odkazů v krátkém čase pak zpravidla svědčí o opaku. Dlouhodobé získávání nových odkazů je sice dřina, ale po čase přinese kýžené ovoce. Na rozdíl od provozovatele, který nakoupí nárazově stovky odkazů, se také nebudete muset obávat, že vás vyhledávač penalizuje za manipulaci s výsledky vyhledávání.Kvalita odkazů – ranky jsou pomalu paséHledět je rovněž třeba na kvalitu odkazů. Kvalitu odkazující stránky dnes už moc nenapoví tzv. ranky (S-rank a Page Rank), neboť aktualizace jejich zveřejňovaných hodnot dnes probíhá velmi sporadicky, tudíž značně ztratily na relevanci. Daleko lepší je podívat se na kvalitu obsahu, množství nových článků a aktivitu na stránce obecně. Chce to trochu více intuice než v případě technokratického lpění na ranku, odměnou vám však může být odkaz ze zajímavé webové stránky, který nakonec může přivést i nové nakupující. Podpůrně mohou o kvalitě webové stánky vypovědět také nástroje, které analyzují odkazový profil konkrétní stránky.Pamatujte: Zpětné odkazy jsou pořád tím nejlepším ukazatelem kvality stránek. Nikdo zatím lepší indikátor nenašel. Záleží však na kvalitě.Anchor textCo se týče tzv. anchor textu, tedy textu, v němž je vložen odkaz, i u něj platí, že jeho význam slábne. Pestrost a přirozenost anchor textů je dnes daleko lepší než jedno, stále se opakující klíčové slovo, z nějž vede stále ten samý odkaz.Odkazujte i do hlubin vašeho e-shopuPokud budete vést odkazy pouze na hlavní stránku, efekt linkbuildingu nebude velký. Mnohem přínosnější je odkazovat i na různé podstránky, tedy například na konkrétní produkty či kategorie zboží a s ohledem na to se zaměřovat na různá klíčová slova. Váš odkazový profil tak bude mnohem přirozenější a efekt příchozích odkazů (fajnšmekři mu říkají link juice) bude rovněž daleko lépe proudit skrze celou strukturu e-shopu.Přirozenost nadevšePři budování odkazového profilu je potřeba myslet především na jeho přirozenost, což patrně vyplynulo i z předchozích odstavců. Seznam ani Google totiž nevidí rádi uměle získané či dokonce koupené odkazy. Pravdou je, že v jejich odhalování je Google daleko před Seznamem. Chytré budování zpětných odkazů tak může probíhat například prostřednictvím publikování zajímavého obsahu, na který zbytek internetu ochotně odkazuje či ho sdílí na sociálních sítích. Nutno podotknout, že vliv sociálních sítí na SEO rovněž roste. Články nabité informacemi, přehledné infografiky či instruktážní videa jsou dobrým příkladem takového obsahu. Krajní polohou této techniky je tzv. linkbaiting, který spočívá ve vytváření kontroverzního, provokativního či jinak extrémně poutavého obsahu. Mějte však na paměti, že takový obsah může sice oslovit široké publikum, ale rovněž může řadu potenciálních nakupujících od nákupu navždy odradit. Proto linkbaiting využívejte s velkou opatrností a s dobrým rozmyslem.Co říct závěrem?SEO není žádné dogma a každý, kdo optimalizaci webových stránek pro vyhledávače provádí, má své vlastní techniky a upřednostňuje jiné metody. Je však třeba pamatovat, že v rámci SEO je nutné sledovat aktuální trendy, neboť to, co platilo na vyhledávače loni, dnes už dávno platit nemusí.Shora uvedený výčet metod optimalizace pro vyhledávače rozhodně neaspiruje na to být výčtem úplným. Proto máte-li své vyzkoušené metody, budeme rádi, pokud se o ně podělíte s ostatními čtenáři.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Sociální sítě na dotaz určitou kvalitu eshop

3 tipy jak na Facebook

access_time13.květen 2019personJana

Facebook je pro blog velmi dobrým způsobem, jak zůstat ve spojení se svými čtenáři, upozorňovat je na nové články, ale třeba je i „odměnit“ něčím navíc. Na druhou stranu je Facebook poněkud kontroverzní – někteří tvrdí, že Facebook jako sociální síť je na ústupu a zkoušejí například Google+. Pravdou ale je, že spousta lidí již na Facebooku je, pravděpodobně včetně vašich (potencionálních) čtenářů a proto by byla škoda toho nevyužít. Opět záleží na vašem oboru a tématice blogu – podívejte se, zda vaši potencionální čtenáři jsou na Facebooku nebo někde jinde. Připravila jsem pro vás v souvislosti s Facebookem několik tipů:1) Facebook má jednu velkou nevýhodu – vaše příspěvky totiž ve skutečnosti uvidí jen velmi malá část vašich fanoušků. Pokud chcete, aby váš příspěvek viděli všichni vaši fanoušci, musíte za to Facebooku zaplatit. Zkuste tuto nevýhodu obejít tím, že budete propagovat své příspěvky třeba několikrát během pár dní – využijte na to funkci naplánování příspěvku. Rozhodně nehrozí, že byste tím své fanoušky nudily, protože fakticky uvidí každý příspěvek jen malá část z nich2) Facebook čas od času mění design vzhledu stránek. Jedna taková změna proběhla nedávno. Mně nepotěšilo odstranění šikovných záložek pod hlavním obrázkem, ale to tu nebudu rozebírat. Novinkou je, že Facebook zobrazuje  náhled vašich nejnovějších fotek v levém sloupci – přidávejte tedy hodně (zajímavých) fotek! Využijte také možnost vytvářet alba. Takové album může být třeba tématicky zaměřené na příspěvky z vašeho blogu, na určitou kategorii příspěvků a pod. Pohrajte si s fotkami např. v některém online zdarma dostupném programu (picmonkey.com, canva.com), kde můžte velmi snadno přidat přes obrázky texty a nadpisy, aniž byste museli být zdatnými grafiky3) Nezůstávejte jen u propagace svých příspěvků z blogu. Můžete také sdílet starší příspěvky, fotky z Instagramu (a třeba tak nechat čtenáře nakouknout do vašeho zákulisí a na váš osobní život, vytváříte tak se svými fanoušky osobní vztah). Lze sdílet i příspěvky spřátelených blogerů či jiné inspirativní odkazy z internetu. Zeptejte se svých fanošků na nějakou otázku. Facebooku vám dává příležitost dále budovat vaši značku či jméno a být více nablízku vašim čtenářům.P.S. Tady najdete skvělou infografiku s ideálními rozměry vašich obrázků pro Facebook: http://www.pinterest.com/pin/139893132150245219/

folder_openPřiřazené štítky

5 důvodů, proč mít firemní Facebook stránku

access_time21.březen 2020personRedakce

Jak již bylo několikrát řečeno, Facebook je fenomenální sociální síť, na níž se nesoustředí pouze běžní uživatelé. V současné době je možné si zřídit na Facebooku firemní stránky a podporující skupiny. Možná si říkáte, že Facebook firemní stránka je naprosto zbytečná, protože máte vytvořené kvalitní webové stránky, jimž nechybí SEO optimalizace, ani validní kód. Ale jelikož lidé Facebooku doslova podléhají, neměli byste tuto skutečnost podceňovat. Rozšiřte své pole působnosti a zřiďte si firemní stránky na sociální síti, díky nimž získáte dokonalý přehled o Vašich potenciálních i stávajících klientech.1. SpojeníProstřednictvím sociální sítě Facebook budete kontaktovat určitou skupinu lidí o každodenním dění ve Vaší firmě. Můžete připomenout svým klientům Vaši přítomnost. Jakmile vložíte na firemní stránky příspěvek, ihned na něj budou uživatelé reagovat kliknutím na tradiční tlačítko „To se mi líbí“. Tím začíná komunikace mezi Vámi a potenciálními, respektive stávajícími klienty. Informujte cílovou skupinu o každodenních novinkách. Denně mějte na firemních stránkách alespoň jeden příspěvek, ale zase to s příspěvky nepřehánějte, protože by si Vás kvůli otravnému přispívání mohli lidé smazat z oblíbených stránek.2. AutoritaFacebook Vám pomáhá představit Vás samotných. Prezentuje Vás jako experta ve svém oboru. Můžete na firemních stránkách uvést veškeré informace týkající se nejen Vaší společnosti, ale také Vaší práce. Nabídněte na firemních stránkách i své služby, protože ne všichni se připojí k firemním stránkám na Facebooku prostřednictvím oficiálních webových stránek.3. ZnačkaFacebook pomáhá propagovat Vaši značku. Každá značka musí být ale zastoupena profesionálním logem, které si můžete dát jako profilový obrázek. Nesmí chybět ani profesionální záhlaví. Facebook stránka vypovídá o Vaší filozofii. Dokonce i odkazy na jiné stránky Vám pomohou vylepšit image Vaší značky. Dbejte na své klienty.4. ViditelnostNa Facebooku budete více viditelní, čímž se Vám usnadní podnikání. Facebook umožňuje komentování jednotlivých příspěvků, čímž si zajistíte komunikaci se svými klienty. Můžete jim ihned zodpovědět jejich dotazy.5. SdíleníLidé mohou na Facebooku sdílet nejrůznější odkazy, videa a také obrázky. Pokud se jim tedy zalíbí obsah Vašich firemním stránek na Facebooku, pak je mohou sdílet také. Tím si zajistíte další přísun nových klientů. Jedná se o menší reklamu.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Marketing na dotaz určitou kvalitu eshop

MŮŽE MARKETING ZMĚNIT KULTURU SPOLEČNOSTI?

access_time05.červenec 2019personZdenek Slavik

V moderní konzumní společnosti se mnoho věcí řídí diktátem trhu a jeho jazyk nás  tak často může ovlivňovat i v běžném životě. Je pravda, že marketing může ovlivnit naši společenskou kulturu? A jak velké má prostředí trhu vliv na nás samotné?Marketing má v dnešní době nepochybně veliký vliv jak na jednotlivce, tak i na celou společnost a způsob, jakým komunikujeme. Určitě se proto vyplatí zamyslet se nad tím, do jaké míry jsme jím ovlivněni i my sami. Pro dobrý příklad významného vlivu trhu na naše kulturní prostředí nemusíme chodit daleko. Mnoho firem cílí na konkrétní část společnosti a podle toho také upravují způsob, jakým komunikují. Stačí se podívat na známou americkou firmu Apple a styl, jakým propaguje své produkty po celém světě. Pro firmu Apple je především důležitý jednoduchý design a kvalita. Pro jejich marketing je pak hlavní způsob, jakým zmíněné hodnoty prezentují na trhu a představují zákazníkům. Dnes již není pochyb o tom, že se z jejich produktů stal také sociální symbol či identifikátor statusu či určité subkultury.Kolik mladých podnikatelů či vysokoškolských studentů například vysedává s MacBookem po kavárnách a průběžně sledují na svých iPhonech dění na Instagramu? V České republice je tento fakt ještě umocněn tím, že díky poměrně vyšší pořizovací částce na Apple produkty nedosáhne každý. Vlastnit iPhone dnes s sebou vskutku přináší také určitou společenskou prestiž. Marketing se stává kulturou a zákazník si již nepořizuje produkt jen pro jeho reálné kvality jako je dobrý výkon nebo výdrž, ale také pro přidanou hodnotu, kterou jeho vlastnictvím získá. Je osloven vábením značky, která ho láká a slibuje mu trochu té exkluzivity, na které ona sama staví svou image.Stejným stylem marketing také ovlivňuje například kulturu vzhledu, kde je jeho vliv na první pohled dobře patrný. Že mnoho kosmetických značek cílí historicky převážně na ženskou část populace není nic nového. Ženy kosmetiku hojněji nakupují a statisticky o sebe pečují více než opačné pohlaví. V posledních letech se ale stále více firem zaměřuje na péči o muže. Podle Katheryne Sloane, ředitelky vývoje u SGK, se trh na tuto skutečnost dlouhé roky nezaměřoval. To se ovšem v dnešní době rychle mění. S tím vznikají ve společnosti nové termíny jako „metrosexuál“ nebo „lumbersexuál“, jimiž je v dnešní době titulována část mužské populace, která se o sebe pečlivě stará a pěstuje si určitou image. Součástí marketingu značek pak není jen samotný prodej všemožných prostředků a produktů jako jsou kvalitních košile nebo holicí strojky, ale také prezentace a propagace životního stylu, který se díky jejich propagaci stává trendy.Závěrem je dobré zmínit, že podobných případů, kdy marketing ovlivňuje kulturu je bezpočet. Všichni jsme vystaveni reklamě každý den od okamžiku, kdy ráno prolétneme noviny, během cesty do práce či školy, až do chvíle, kdy koukáme před spaním na televizi. Po celou tuto dobu se nás snaží oslovit celá řada firem a prodat nám právě ten svůj kousek kultury, který se rozhodla prezentovat. A my si v reakci na to necháváme narůstat vousy či vlasy, šetříme na počítač, kterým bychom se mohli blýsknou před okolím a napjatě sledujeme, co bude další sezónu trendy.

folder_openPřiřazené štítky

JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

access_time05.červenec 2019personZdenek Slavik

Dnešní doba je bezesporu dobou internetu. Kavárny s wifi se staly běžnou věcí a my díky zdokonalujícím se technologiím máme tu možnost být online 24/7. To způsobilo, že se nemálo institucí jako je školství,  média atd., musely tomuto trendu přizpůsobit, aby takzvaně udržely krok s dobou. Není tomu jinak ani v případě marketingu, kde sociální sítě mohou být rozhodujícím faktorem mezi vaším úspěchem a neúspěchem. V tomto článku se tedy zaměříme na pár aspektů, které je třeba vzít v potaz při budování brand image na sociálních sítích, které v dnešní době jsou nedílnou součástí našeho soukromého i pracovního života.Vybrat správnou platformuMůže se to jevit jako zcela banální krok, ale vybrat v nepřeberném množství sociálních sítí tu pravou, není tak jednoduché. Mezi ty největší se řadí bezpochyby Facebook, Instagram, Twitter ale i Snapchat či Pinterest. Ačkoliv mají leccos společného, každá z těchto sítí přináší rozdílné možnosti a strategie jak zaujmout zákazníka. Zatímco Facebook vám umožňuje budovat díky komentářům silné pouto se svými klienty, Instagram se dá výborně využít pro product placement a díky vhodně zvoleným hashtagům tak můžete dosáhnout i ke klientům, kteří by na vás nikdy neměli šanci narazit. Snapchat zase přináší určitou real-time exkluzivitu, jelikož nahrané fotky či videa po 24h mizí, což vytváří u vašich followerů chuť vás sledovat pravidelně, aby jim nic neuniklo. Je tedy velice důležité, abyste pochopili, jaké jsou přednosti té či oné sociální sítě a podle toho posléze budovali vaší marketingovou strategii.Cílová skupinaNeméně důležité je si ujasnit, na jaké publikum se chcete zaměřit. Budou vaše příspěvky mířeny pouze na domácí zákazníky, či máte ambice expandovat i do zahraničí? Bude váš feed v češtině, v angličtině nebo vytvoříte pro každý jazyk svůj vlastní profil. Dalším faktorem je i věk vašeho publika. Mladá generace je velkým informačním konzumentem a proto bude vyžadovat velkou kvantitu příspěvků a to i několikrát denně.ContentJak už bylo řečeno výše, každá platforma přináší rozdílné možnosti a tudíž se bude lišit i váš obsah. Zatímco na Instagramu jde především o fotky a tudíž o vizuální stránku, na Twitteru jde spíše o trefnost a smysluplnost vašich příspěvků, jelikož jste limitováni počtem slov. Na Facebooku se pak zase můžete více rozepsat a samozřejmě sdílet fotky ale i vytvářet události, na které můžete zvát vaše sledující. Zamyslete se taky nad různorodostí vašich příspěvků. Deset tweetů denně o slevě na oblečení rozhodně začne vaše followery nudit. Neopomíjejte ani délku textů. To se týká především Facebooku. Žijeme v uspěchané době a tudíž post se sáhodlouhým textem může snadno odradit vaše zákazníky od přečtení. Volte tedy stručná a jasná sdělení. Co se týče například klíčových slov na Instagramu, snažte se na začátku vyhýbat originálním hashtagům typu #taktotojeopravduneuveritelnanabidka, jelikož si tím snižujete pravděpodobnost na vybudování si potřebné fanouškovské základny. Avšak pokud již máte velký počet followerů, tak vám nikdo v psaní podobných hashtagů bránit nebude.Čas publikaceI když jsme si na začátku řekli, že v dnešní době jsme online 24/7, je nutné zdůraznit, že i vaši followeři musí někdy spát a že i oni čas od času vypnout a jdou se bavit s rodinou či kamarády. Je tedy potřeba zvážit čas, kdy se rozhodnete publikovat vaše posty. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že lehce po půlnoci můj facebook usíná a přestává se na něm cokoliv dít. To samé by se dalo říct o pátku a sobotě. Vyvaroval bych se tedy publikacím na konci týdne a spíše bych se zaměřil na pondělí, úterý a středu. Co se času týče, řekl bych, že nejvíce lidí je online mezí 18 až 22 hodinou ale nebál bych se ani publikovat v dopoledních hodinách – myslím, že každý z nás zná ten moment v práci či škole, kdy se strašně nudí a tak zkontroluje, co je “nového ve světě”. Pro lepší přehled o tom, kdy publikovat na sociálních sítí, Microsoft vypracoval podrobnou tabulku, kterou naleznete zde.Do sociálních sítí je rozhodně dobré investovat váš čas, jelikož mají široký dosah, rychlou působnost a co víc, nemusíte do nich investovat tolik peněz. Umožní vám rychle vejít do povědomí vašich zákazníků, udržet si jejich zájem, získat si jejich důvěru atd. Důležité je být kreativní a vytvářet pravidelně kvalitní a srozumitelný obsah, který budou moci vaši followeři sdílet a lajkovat.

folder_openPřiřazené štítky