Notice: Undefined index: none in /home/slavikz44/web/webzive.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 4808

Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/webzive.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 146

Notice: Undefined variable: ub in /home/slavikz44/web/webzive.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153

Deprecated: strripos(): Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /home/slavikz44/web/webzive.cz/public_html/application/classes/stalk.php on line 153
SLOUŽÍ | WEBZIVE.CZ - Tipy,Triky,Návody

Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz slouží

Jak moc být na blogu osobní?

access_time13.květen 2019personJana

V případě, že vám blog opravdu slouží jako osobní deník, pro záznamy vašich osobních zážitků, třeba z cestování, je jasné, že budete psát hodně v 1. osobě jednotného čísla, budete psát své osobní názory, co jste kdy dělali apod. Co když ale píšete blog firemní? Nebo blog, který má podpořit vaši  živnost?  Tady už možná můžeme mít pocit, že být příliš osobní se nehodí. Je to tak?Záleží určitě do jaké míry jste extrovertem a do jaké míry chcete nechat nahlédnout do svého soukromí. Rozhodně není potřeba psát o dětech, rodině, soukromí. Ale čtenáře zajímá něco o vás, něco o tom, co děláte, co si myslíte… A mělo by se to tématicky týkat blogu.Základem je říci si, proč vlastně blog píšete. Co je vaším cílem? Většinou to bude podpora vašeho podnikání, ať již v jakékoli formě. A znáte klasickou poučku „lidé nakupují u toho, koho znají“? Cílem blogu je, vytvořit s vašimi čtenáři vztah. Jen tak si u vás něco koupí. A pokud budete blog psát v neutrální rovině, kdy se lidé nebudou moci s pisatelem identifikovat, vztah se vám vytvořit nepodaří.Jaké jsou tedy nelepší způsoby, jak dosáhnout kvalitního vztahu s vašimi čtenáři?Odpovídejte na komentáře. VŽDY!  Poděkujte, napište svůj názor, nějaké doplnění k článku, nápad, odkaz… Čtenáři uvidí, že na blogu to žije a že za články stojí reálný člověk, který s nimi komunikuje a že stojí za to, komentář vůbec napsat.Tu a tam můžete napsat něco osobnějšího – nejlepší je v příspěvku přidat například svůj názor nebo svou vlastní zkušenost s předmětem, o kterém píšete. Nebo napište co zrovna děláte za projekt, za zakázku, kde jste byli na zajímavé výstavě… Ukažte lidem třeba něco ze zákulisí – jak vznikají vaše výrobky apod.Na rozdíl od textových příspěvku, mnohem větší ohlas u čtenářů mají videa. Lidé vás totiž uvidí „na živo“ a s reálnou osobou si mohou vytvořit alespoň virtuálně spíše vztah než pokud jen čtou text. Zkuste natočit nějaké video o tom, jak něco vyrábíte, nebo připravte krátkou přednášku na určité téma. Uvidíte, že video bude mít úspěch!Pokud píšete třeba za celou firmu, můžete používat 1. osobu množného čísla – byli jsme, udělali jsme… Určitě se nebojte psát i sami za sebe. Vyvarujte se ale trpného rodu. A například tiskové zprávy, strohé PR články a přímá reklama na vaše výrobky na blog nepatří!

folder_openPřiřazené štítky

Kritéria pro kvalitní webovou stránku

access_time21.březen 2020personRedakce

Asi každý obyčejný uživatel internetu si těžko představí, jak doopravdy pracuje kvalitní webová stránka. Nemá tušení, jaká je správná struktura, jak pracují odkazy a co je na internetové stránce nejpodstatnější. První, co uživatel uvidí, tedy co hodnotí, je vzhled stránky. Ale to není vše, co musí splňovat webová stránka. Je potřeba se při její tvorbě zaměřit zejména na uživatele.Barva pozadí a textuNejpodstatnější na internetových stránkách jsou informace, proto Vaši klienti či uživatelé musí najít potřebné informace rychle. Je třeba hned zezačátku si promyslet barvy, které budou použitelné na stránce. Asi sami víte, že na zelené pozadí se černá barva moc nehodí, ale i přesto tuto kombinaci hodně designerů volí. Neideálnější je výběr barev podle tematiky. V případě, že máte buissnes web, tak volte čisté barvy, nejlépe bílé pozadí s černým textem. Máte-li kadeřnictví, vybírejte barvy dle designu Vašeho kadeřnictví, nejlépe například fialovou, bílou a černou. Neexperimentujte s černou barvou. Černá barva je dost specifická a ne každý grafik ji zvládne dosadit tam, kam skutečně patří.Lehce čitelný textPokud chcete na své stránky přidávat novinky či máte blog, který neustále aktualizujete, nezapomínejte, že všechny články by měly být lehce čitelné. Nikdy na stránkách nepoužívejte vulgární výrazy, protože mohou dost ovlivnit Vaše uživatele, on by pak Vaši stránku zavřel. Vybírejte čitelné slovní spojení, které je srozumitelné pro obyčejného člověka. I když píšete pouze pro úzkou skupinu lidí, může se stát, že na Vaši stránku přijde nováček, který se chce s daným tématem seznámit, ale nesrozumitelná slova ho odradí.Nepoužívejte banneryAno, internetová stránka slouží většinou jako zdroj přivýdělku. Ale mnohdy kvůli pár tisícům za měsíc za banner přijdete o nové klienty, kterým banner vadí a ruší tak zkoumání informací. V dnešní době se jen těžko najde webová stránka, která by neměla banner. Pokud však chcete mít na svých stránkách banner, měl by být krásný a neotravný. Tvořte grafiku s místem pro banner tak, aby do něj zapadal.Skryté části na stránkách a JavaScriptPoužívejte jen s mírou pluginy, které jsou volně stažitelné na internetu. Mnohokrát se stává, že se domníváte, že přidáte třešničku na dort, ale přitom ublížíte sami sobě a hlavně Vaší internetové stránce. Hodně pluginů není dost propracovaných a mohou být jen na škodu. V případě, že chcete přidat nějakou inovaci, přenechejte tuto práci profesionálům, abyste předešli jakýmkoliv problémům.Navigace na webové stránceNavigace neboli menu je nejpodstatnější částí na internetové stránce. Chcete-li, aby uživatel po Vaší internetové stránce brouzdil, umožněte mu to bez problémů. Nenechejte uživatele hledat a přemýšlet, kam má kliknout, aby přešel dál. Vymyslete logickou navigaci, která bude pro každého srozumitelná. Používejte hlavní navigaci a vedlejší, aby nenastala situace, že všechny své stránky budete sjednocovat do jedné.Jeden tematický webMnohdy lidé, kteří vlastní internetové stránky, na něj dávají všelijaké informace, které k sobě ani nepatří. Na stránkách, na nichž se nachází vše, pak není možné nic najít. Držte se hlavní kategorie a rozvádějte je maximálně na podkategorie.Zaujměte obsahemObsah, který zaujme, vyhrává. Uživatel, který najde na stránkách co nejvíce zajímavé texty, na Vašich stránkách zůstane. Mnohdy se stává, že webmaster ví, že by měl svou stránku neustále rozvíjet, ale neví jakým způsobem. Pak tedy začne psát nesmyslné články, které nikdo nevyhledává, tedy ani nečte. Pokud nemáte nadání psát zajímavé texty, nabízíme Vám kurz copywritingu, na němž se naučíte nejen psát pro web, ale i pochopit hlavní marketingové způsoby.

folder_openPřiřazené štítky

Osobní webové stránky na míru

access_time21.březen 2020personRedakce

Co jsou vlastně osobní webové stránky? Jsou to internetové stránky, kde každý člověk může podávat informace o sobě, o svém životě a jiných zajímavostech.Osobní internetové stránky můžete buď založit na stránkách zdarma, ale ne vždy se to vyplatí. Existuje hodně portálů, kde si člověk, který se chce zviditelnit na internetu, založí osobní stránku. Tyto služby jsou většinou zdarma, ale ne vždy. Často se stává, že po měsíci Vám přijde na e-mail oznámení, že Vaše měsíční lhůta vypršela, a pokud chcete dále využívat služeb webových prezentací, je třeba zaplatit poplatek, jinak bude Vaše stránka smazána. Asi nikdo nechce přijít o své informace a hlavně o svůj čas, který věnoval vytvoření projektu.Blog nebo osobní internetová stránkaLidé si často zakládají blog a myslí si, že se jedná o vhodný výběr osobní internetové stránky, ale obvykle to tak není. Blog slouží pro psaní článků na určitá témata, nikoliv pro osobní prezentaci. Blog má několik nevýhod. Hlavní nevýhodou je, že můžete většinou vkládat pouze texty, nikoliv fotografie. Osobní stránka by měla obsahovat fotogalerii, která bude rozdělena na více kategorií, aby uživatel nemusel bloudit po článcích a hledat fotografie, o něž se zajímá, mezi stovky dalšími.Co by měla obsahovat osobní webová stránka?Nejdůležitější však je biografie o Vás. Na jedné z podstránek by měl uživatel najít informace týkající se Vás. Kategorie jsou nesmírně důležité, protože člověk, který Vaši stránku navštíví, by neměl mít za úkol vyhledávat články, o které se zajímá, ručně a nudně. Rozdělte svou stránku do kategorií, jako jsou například „Přátelé, Osobní život, Koníčky, Zábava“ apod.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SEO a vyhledávače na dotaz slouží

Hypertextové odkazy v textech

access_time21.březen 2020personRedakce

Důležitou součástí SEO copywritingu jsou hypertextové odkazy v textu. Hypertextové odkazy jsou užitečné jak pro samotné uživatele, tak dokonce i pro vyhledávače. Hypertextové odkazy mají za úkol ukazovat cestu uživatelům na Vaše konkrétní produkty, které si mohou koupit. Zároveň však otevírají dveře robotům, které začnou stránky Vašeho webu indexovat. Pro SEO je to dobrá zpráva. Hypertextové odkazy prolinkovávají zvolená klíčová slova daného textu, aby bylo jasné, kam se uživatel dostane, když na odkaz klikne. Kurzy copywritingu Vás naučí, jak na hypertextové odkazy.V současné době rozlišujeme tři druhy odkazů:Interní hypertextový odkaz na webExterní hypertextový odkaz z webuHypertextový odkazy z PR článků a recenzíInterní hypertextové odkazy na webuInterní hypertextové odkazy se objevují buď na webu či na Vašem e-shopu. Jejich úkolem je, aby robotům odkazovaly na další stránky Vašeho webu, které se začnou indexovat. Prostřednictvím těchto odkazů můžete uživatelům nabízet související produkty, které mohou koupit. Interní hypertextové odkazy však musí odkazovat na jiné stránky webu, než jsou samy umístěny. Kurzy copywritingu Vás naučí, jak správně zakomponovat hypertextové odkazy v článku a na jaká klíčová slova je použít.Externí hypertextové odkazy z webuDalší kategorii tvoří externí hypertextové odkazy, jimiž se kurzy psaní textů také zabývají. Tyto hypertextové odkazy jsou umístěny do textu, aby sloužili uživatelům. Prostřednictvím nic odkazujeme na vysvětlení pojmů či doplňující informace o dané problematice. Externí hypertextové odkazy slouží také jako zpětné odkazy na další weby či e-shopy.Hypertextové odkazy z PR článkůPR články, samostatná kapitola, kterou nabízí také kurz copywritingu. Avšak neoddělitelnou součástí PR článků jsou hypertextové odkazy, které směřují přes klíčová slova na Vaše produkty či stránky, o nichž v PR článku píšete. Potenciální zákazník se tak dostane na místo, kde může daný produkt zakoupit a robot si zapíše další zpětné odkazy, které směřují na Vaše webové stránky. Za zmínku stojí, že například v aplikaci www.prstudio.cz si můžete v případě nákupu nahrazení klíčových slov v již existujících článcích vybrat z možnosti DOFOLLOW, NOFOLLOW a SPONSORED rel atributu.Jak má ale hypertextový odkaz vypadat?Hypertextový odkaz je vkládán do slov a měl by obsahovat zpravidla klíčové slovo cílové stránky. Tím je zajištěna lepší SEO optimalizace webových stránek. Hypertextový odkaz v textu podtrhněte, pokud to neudělá editor textu na stránkách sám.DOFOLLOW vs NOFOLLOW vs SPONSOREDZa zmínku stojí REL atribut, který může být součástí hypertextového odkazu. Na příklad základní hypertextový odkaz vypadá takto:<a href="https://mojewebovastranka.cz">nějaký text, na který lze kliknout, následně je otevřena url odresa  mojewebovastranka.cz</a>Tento hypertextový odkaz je automaticky DOFOLLOW, což znamená, že každý robot, který si web zobrazí si automaticky projde i vámi uvedenou URL adresu v hypertextovém odkazu. Pokud však vložíte atribut REL a zadáte mu hodnotu NOFOLLOW, robot by neměl procházet vámi vloženou URL adresu a pokud bude, nebude ji nijak spojovat s vaším webem, zkrátka cílová URL adresa díky vašemu zveřejnění jejich odkazu by neměla získat žádné SEO body a nebo naopak by neměla cílovou URL penalizovat.<a href="https://mojewebovastranka.cz" rel="nofollow">nějaký text, na který lze kliknout, následně je otevřena url odresa  mojewebovastranka.cz</a>A teď novinka SPONSOREDGoogle asi neumí spolehlivě rozeznávat zda konkrétní odkaz na konkrétním webu a nebo článku není odkaz, za který si například někdo zaplatil, nebo zda se nejedná o odkaz, který nemá s obsahem článku nic společného apod. proto si vymyslel atribut SPONSORED, kterým vyhledávači přiznáte fakt, že se jedná o odkaz, za který si například někdo zaplatil.<a href="https://mojewebovastranka.cz" rel="sponsored">nějaký text, na který lze kliknout, následně je otevřena url odresa  mojewebovastranka.cz</a>Díky přiznání rel="sponsored" pravděpodobně takový odkaz nebude mít ani zdaleka stejnou váhu jako DOFOLLOW ale je pravděpodobné, že bude mít větší váhu než NOFOLLOW.Co když nepřiznáte u sponzorováného odkazu SPONSORED?To je dobrá otázka, odpověďi můžou být dvě, za prvé s tím Google zatím jen vyhrožuje a nemá zatím požadované technické řešení a možnost dva je, že ho má a v případě, že se jedná o něco příliš okatého a podobný odkaz se nachází například na více webových stránkách, kdy například nemusí úplně sedět s obsahem článku vystavujete se riziku nějaké penalizace vašeho webu v SERPU vyhledávačů.Více informací o REL atributech můžete najít zde: https://moz.com/blog/nofollow-sponsored-ugc

folder_openPřiřazené štítky

SEO analýza webových stránek

access_time21.březen 2020personRedakce

Nyní se podíváme na SEO analýzu webových stránek, probereme, v čem spočívá a na co si dát pozor. Nejdříve si řeknem, co je vlastně SEO audit. SEO analýza je první pohled na internetovou stránku před zahájením optimalizace pro vyhledávač. Existuje více typů SEO analýzy a dnes se podíváme na technický audit internetové stránky.Technický audit pro SEOTechnický audit SEO, jak je zřejmé z názvu, slouží ke kontrole technických parametrů internetové stránky. Mnohdy lidé, kteří se chtějí zabývat optimalizací, provádějí různé techniky a metody s projektem. Tyto techniky jsou sice účinné, ale bez základu jsou k ničemu. Před hlavní optimalizací je potřeba si dát na to pozor.1. Kontrola doményJelikož vše začíná u domény, je potřeba si zkontrolovat nějaké informace týkající se názvu internetové stránky. Nejdůležitějším parametrem je stáří domény. Pokud začínáte provádět pro někoho SEO, je třeba se podívat,kdy byla doména zaregistrována a na jak dlouho. Proč je to tak důležité? Odpověď je jednoduchá. Tento parametr webové stránky totiž nemůže SEO specialista nijak ovlivnit. Na jak dlouho je registrovaná doména, jedůležitá teoretická informace, ale z praxe to má i velký vliv na optimalizaci pro vyhledávače. Vyhledávací robot uvažuje tak, že na čím delší dobu je provedena registrace stránky, tím lepší vývoj této internetové stránky je zajištěn.2. Kontrola hostinguJedná se o parametr, na který se nesmíte dívat jako na technickou věc sloužící pro umístění Vaší internetové prezentace. Hosting hodně ovlivňuje SEO. Hlavní a nejdůležitější je, aby server, na němž běží Vaše webovástránka, byl vždy přístupný. Kvůli nefunkčnosti můžete zbytečně ztrácet zákazníky a také spadnete v algoritmu vyhledávače, protože při návštěvě Vaší stránky vyhledávač indexuje chybovou hlášku 500. Druhý, neménědůležitý parametr hostingu je rychlost načítání prezentace. V dnešní době sice mají všichni vysokorychlostní internet, ale pro vyhledávač je to jeden z parametrů, který ovlivní úspěšnost Vaší stránky.3. Soubor robots.txtNezapomínejte na tento soubor, jelikož robots.txt slouží pro určení stránek, které nemají být indexovány, a to kvůli duplicitě či kvůli materiálům, které neslouží veřejnosti. Pokud nemáte stránky, jež by neměly býtindexovány, pak stačí vytvořit robots.txt a povolit přístup všem robotům.4. Validní HTML kódValidní HTML kód je to nejmenší, co můžete pro technickou stránku SEO udělat. Zkontrolujte každou Vaši stránku přes W3C validátor a opravte všechny hlavní chyby Vašeho kódu. Vyhledávače mají lepší vztah k webovým stránkám, které jsou profesionálně vytvořené, tedy bez zbytečných chyb.5. Kontrola indexu ve vyhledávačíchJestliže máte nový projekt, pak pro Vás tento krok není určený. Ale máte-li starší projekt, pak zde zjistíte, jestli je vyhledávač seznámen s touto internetovou stránkou. Zjistit to můžete snadno ve vyhledávači pomocípříkazu „site:„.6. Kontrola počtu a kvality odkazůV případě, že to není nový projekt, zkontrolujte odkazy, které vedou na danou stránku. Tato informace Vám spíš poradí, jak moc bude těžké tuto stránku optimalizovat či upozornit na odkazy, které vedou z link farm.7. Kontrola kvality textu na stránceNejdřív zkontrolujte, zda je text na stránkách unikátní. Pokud se nejedná o originální článek, tak s optimalizací ani nezačínejte. Je to zbytečné plýtvání časem a financemi. Texty na stránkách musí být naprosto unikátní,proto je dobré se obrátit na copywritery. Když máte unikátní texty, stačí je jen inteligentně optimalizovat a kvalitní kontent je hotov. Hodně textu na stránce je třeba v případě, že máte velkou konkurenci, minimální počet znaků na stránce je 2 000 znaků. Vyhledávače mají spíše raději velké texty než malé, ale vše má své meze.Toto byly nejdůležitější parametry pro SEO analýzu webové stránky.

folder_openPřiřazené štítky

Web copywriting vs. SEO copywriting

access_time22.březen 2020personRedakce

Pokud budete psát texty pro svou webovou stránku, pak byste si měli uvědomit, co je důležité, aby návštěvník na stránkách setrval. Zaměříme se tedy na základní prvky, kvůli nimž návštěvník na stránkách zůstane, nebo je rychle opustí.Klíčovými jsou při optimalizaci pro vyhledávače zejména bohaté a pestré texty na webových stránkách. Jak jich ale docílit? Pokud si texty nepíšete sami, pak můžete využít služeb zkušených copywriterů, kteří vědí, na co si při psaní textů dát pozor či co do textů naopak zakomponovat, aby zaujaly.Pokud však se psaním začínáte, měli byste číst dál. Řekneme si totiž, jaké jsou rozdíly mezi web copywritingem a SEO copywritingem. Možná se Vám může zdát, že se jedná o jedno a to samé, ale není tomu tak.Web copywritingWeb copywriting se zabývá se tvorbou reklamních textů, které jsou pro internet nezbytné.Uživatelé často nečtou celé texty, a proto je vhodné vytvořit graficky záchytné body v textu. Máme na mysli například nadpisy, odrážky, barva či velikost písma. Oči zaujme také zdůraznění textu.Nejpodstatnější informace shrňte na začátek textu, čemuž se říká perex. Čtenář se tak dozví, o čem bude článek pojednávat. Nezapomeňte na strukturu textu a jeho čitelnost.Příliš dlouhé texty nezaujmou, a proto je lepší dlouhý text rozdělit například do dvou samostatných textů.Ani příliš krátké texty nejsou vhodné. Stránky totiž pak vypadají prázdně a nedodělaně. Jeden článek by měl být o velikosti cca 2000 znaků.Každá podstrání na Vašem webu by měla mít originální obsah, samozřejmě bez pravopisných chyb. K tomu pak slouží korektura textů. Získáte si tak důvěru Vašich zákazníků.Zaměřte web na jeden tematický celek, získáte tak více návštěvníků a stránky budou působit profesionálněji.SEO copywritingSEO copywriting je komplikovanější web copywriting. SEO copywriting se zaměřuje zejména na výsledky ve vyhledávačích. Avšak texty nesmí působit příliš nápadně a přeplácaně, protože čtenáři by je pak nechtěli číst. Vyhledávače chtějí posílat návštěvníky pouze na kvalitní weby a kvalita je zajištěna právě obsahem.SEO texty jsou nejen reklamního charakteru, ale mají i informační hodnotu. Musí obsahovat takzvaná klíčová slova v různých spojeních.Rozvržení klíčových slov a jejich hustota jsou nepostradatelné faktory pro SEO copywriting.Krátké texty optimalizaci škodí, protože do nich nezakomponujeme dostatek klíčových slov.Dodržujte optimální hustotu klíčových slov, nedávejte do textu příliš mnoho klíčových slov, protože by pak pro vyhledávače působily jako SPAM.V textů může být úspěšná i prominence klíčových slov. Nejpodstatnější informace shromážděte na začátek stránky, stejně tak i klíčová slova.

folder_openPřiřazené štítky

Nejčastější chyby optimalizace pro vyhledávače

access_time22.březen 2020personRedakce

Nejčastější chyby optimalizace pro vyhledávače1. Neexistuje soubor robots.txtTento soubor slouží k definování části internetových stránek, které by vyhledávač neměl indexovat. Často se stává, že vyhledávač indexuje stránky pro tisk a tím vzniká zbytečná duplikace obsahu na internetových stránkách. Taktéž je naprosto zbytečné a nesmyslné, když se indexují stránky s vyhledávajícími výsledky.2. Duplicita hlavní stránkyMnohdy a to celkem často se setkáváme s internetovými stránkami, kde není odstraněná duplicita hlavní stránky domény. Potom se stává že vyhledávač zaindexuje stránku jako http://www.mojedomena.cz a také http://mojedomena.cz a mnohdy i http://www.mojedomena.cz/index.html atd. Potom podrážíte sami svůj projekt. Při tvorbě webových stránek, můžete upozornit vývojáře na tyto problémy, aby se jim předešlo.3. Nepřesné stavové kódy serveruJednoduše řečeno je dost podstatné pro vyhledávač, aby když náhodou nějaká stránka nebude funkční, neboli nebude existovat, může se to stát z důvodu, že taková stránka ani nikdy neexistovala a je na ní odkaz omylný nebo jste danou stránku smazali, musí na ní vést stavový kód 404. Když na špatnou neboli na nefunkční stránku bude vést kód 200 znamená to, že je vše v pořádku a pro Vás to bude znamenat jen jedno, že vyhledávač zaindexuje stránku se špatným obsahem což může vést jak k duplicitě tak i k vyloučení stránky z vyhledávaných výsledku.4. Mapa stránek neboli sitemapMapa stránek je pomůcka jak pro uživatele tak i pro vyhledávajícího robota. Mapou stránek umožnujete se dostat na jakoukoliv Vaši stránku. Proto není třeba procházet pomalu celý Váš web, když to občas není možné buď z důvodu, špatné struktury webové stránky, nebo záměrného skrytí stránek před uživateli. Mapa stránek může být a většinou je ve formátu .xml. Tuto mapu stránek neboli sitemap můžete poslat Vyhledávači Google přes Webmaster Tools, pro Seznam.cz je třeba se odkázat na sitemap přes zmíněný robots.txt5. Flash a obrázková internetová stránkaV případě že se chcete zaměřovat na optimalizaci pro vyhledávače tak i tvorba webových stránek tomu musí odpovídat. Vyhledávač je robot, který plní roli uživatele, proto jeho hlavní cíl je navštěvovat internetové stránky a číst texty. V dnešní době vyhledávače ještě nejsou tak inteligentní, aby rozpoznávaly obrázky i když se o to pokouší, ale zatím jenom jako experiment. Proto je dost podstatné vědět, že pro úspěch je především důležité používat textovou formu webové stránky s grafikou. Ale v žádném případě nepouživat Flash webové stránky, které slouží jen pro zábavu a neobsahují textovou podobu. Jsou samozřejmě techniky jak optimalizovat Flash web pro vyhledávač, ale o tom někdy přístě. V žádném případě nepoužívejte menu, které je uděláno z obrázku tam ztrácíte textovou hodnotu odkazu. O textové hodnotě se můžete dozvědět v předešlém článku Důležitost odkazů pro vyhledávače.

folder_openPřiřazené štítky

Google ban a jak mu předejít

access_time22.březen 2020personRedakce

Asi každý SEO specialista již slyšel o Google ban neboli o Google filtrech, jimiž Google nechává projít internetové stránky. Cílem filtrů je zjistit, zda se jedná o podvod či manipulaci s výsledky, neboli zda porušily internetové stránky zákon.Všechny Google filtry nemají však oficiální potvrzení, a proto se vychází pouze ze zkušeností SEO specialistů. Doporučujeme však, abyste se nedostali do situace, kdy dostanete Google ban. Abyste totiž z této pokličky vyšli, bude to pro Vás těžká práce, která však může být neúspěšná.V případě, že dostanete Google ban, doporučujeme Vám držet se následujících postupů, které Vám pomohou z této nepříjemné situace.1. Aktivní přidání unikátního kontentu na Vaši webovou stránku.2. Časté obnovení webové stránky. Nejideálnější by bylo, kdyby byla Vaše stránka obnovována každý den, pokud jste dostali ban od Google. Je třeba ji tedy obnovovat i dvakrát denně.3. Získání nových odkazů z populárních internetových zdrojů, které mají dobré jméno u vyhledávače.4. V případě, že to vyhledávač umožňuje, doporučujeme napsat helpdesku přes panel webmaster.Nejznámější Google banSandboxTento filtr slouží hlavně pro nové webové stránky. Google chce předejít, aby při tvorbě webových stránek stačila pouze hlavní optimalizace, protože se pak stránky zobrazují při konkurenčních výsledcích. Sanbox může trvat od tří měsíců do několika let. Standardní období však je půl roku, ale to neznamená, že by Vaši stránku nikdo nenašel. Někdy ano, ale pod klíčovými slovy, která nejsou tak populární. Existuje domněnka, že období, během něhož je stránka v Sandboxu, není pro každý web individuální, ale je pro skupiny.Existují hlavní příznaky toho, že je Vaše stránka v Sandboxu:1. Stránka je v indexu Google a pravidelně navštěvována robotem.2. Vaše stránka se normálně objeví při vyhledávání specifických výrazů a frází či při hledání částech textu.3. Ve výsledcích se Vaše stránka zobrazuje se správnými nadpisy a popisky.4. Vaše internetová stránka není mezi prvními tisíci výsledky při zadání hlavního klíčového slova.Proto, aby Vás Google pustil ze Sanboxu, doporučujeme získávat nové odkazy z ověřených zdrojů. Odkazy musí být inteligentní, žádné z link farem.Filtr „doplňující výsledky“Při kontrole, kolik je indexovaných stránek ve vyhledávači, se můžete setkat na poslední stránce s možností zobrazení doplňujících výsledků. Tyto výsledky jsou pro vyhledávače bezvýznamné. Stává se to z toho důvodu, že tyto stránky neobsahují zajímavý obsah či jsou obdobné s jiným webem. Tento filtr či ban se dostává pro jednotlivé podstránky, nikoliv na celou webovou stránku. Abyste docílili jeho odstranění, pak stačí dát pár odkazů z vnitřních stránek.Ban BombingTento ban dostanete v případě, že je na Vaší stránce příliš odkazů se stejným textem neboli anchorem. V tomto případě doporučujeme při kupování nebo získávání odkazů z jiných zdrojů používat unikátní text odkazu, tedy synonyma.Filtr BowlingBan neboli filtr Bowling není ani sám o sobě ban. Je to název pro černou metodu SEO. Používá se konkurencí na Vaši webovou stránku. Konkurence tedy odkazuje na Vaši webovou stránku z link farem. Nedoporučujeme používat tuto metodu proti konkurenci. Pamatujte, že snadnější je dostat stránku do TOPu, než ji dát pryč.Filtr „Stáří domény“Podle názorů spousty optimalizátorů hraje velkou roli v optimalizaci pro vyhledávače zejména stáří domény. Čím je Vaše doména starší, tím méně na Vás bude tento filtr působit. Není to však vždy pravidlem. Webová stránka, která je vytvořena profesionálně, není už v Sandboxu, nemusí být ani stará, aby se mohla stát lepší než konkurence.Ban „Duplicita obsahu“Tento ban je nejsilnější, který můžete dostat. Google a jiné vyhledávače se snaží předejít, aby se kopíroval obsah z jiných stránek. Google ban proto dostanete buď Vy, nebo jiné zdroje, pokud kopírují obsah. Doporučujeme, abyste si nechali psát originální texty, zachovávejte si unikátní kontent a hlídejte si také, aby nikdo Váš obsah stránek nekopíroval. V případě, že zjistíte, že byl Váš kontent ukraden, obraťte se na Google či jiný vyhledávač.Google Ban -30Tento ban může internetová stránka dostat v případě, že využívají černé metody optimalizace. Nikdy nepoužívejte způsoby, jako jsou „doorway“, to znamená, že pro vyhledávače máte jednu stránku, která je optimalizována na určitá klíčová slova, kdežto pro uživatele máte druhou stránku. V praxi to znamená, že když Vaši stránku zaindexuje vyhledávač, a bude obsahovat všechny potřebné metody, budete umístěni na dobrých pozicích. S pomocí například JavaScriptu můžete uživatele přesměrovat na jinou stránku, kde bude jiná informace. V dnešní době s tím umí vyhledávače bojovat a snadno tento podvod odhalí. Z toho Google banu se těžko dostává, proto ještě jednou nedoporučujeme používat černé metody.Pokud dostanete tento ban, Vaše stránka se bude objevovat ve výsledcích až o třicet pozic níže. V případě, že dostanete tento ban, ihned odstraňte přesměrování.Ban „Ponížení ve výsledcích“Tento Google ban můžete dostat kvůli následujícím příčinám:1. Malé množství vnějších stránek na Vaši internetovou stránku;2. Opakující se Title a jiné meta-tagy;3. Duplicita obsahu z jiných zdrojů;4. Malé nebo žádné prolinkování vnitřních stránek.Dejte pozor na tyto faktory, které dost ovlivňují pozice ve vyhledávačích, a dbejte hlavně na meta-tagy.Tématický Google BanDnes Google velmi přísně sleduje odkazy, které vedou na Vaši internetovou stránku. V případě, že na Vás budou odkazovat porno stránky či stránky s dost jinou tématikou, dostanete Tématický ban, který Vaši stránku dost ovlivní při výsledcích. Také ji může zcela odstranit z vyhledávání. Dejte si velký pozor na stránky, ze kterých kupujete odkazy.Ban „Change Links“Jedná se o dost starou metodu, jak ovlivnit pozice ve vyhledávačích, ale v dnešní době je dost neefektivní. V žádném případě nepoužívejte metodu výměny odkazů a nemějte žádné stránky partnerů a další. V případě, že jste se rozhodli pro nelegální získání odkazu, kupujte jednosměrný odkaz, nebo používejte kruhovou výměnu odkazů.Ban „Hodně odkazů najednou“Tento Google ban můžete dostat v případě, že na Vaši internetovou stránku budete mít hodně odkazů. Pokud nechcete dostat tento ban, kupujte odkazy přirozeným způsobem.Ban „Přeoptimalizovaná stránka“Znamená to, že zneužijete legální optimalizaci, a budete používat černé metody. Vždy dbejte na hustotu klíčových slov v textu, nikdy nedávejte za každou cenu klíčové slovo do textu. Nepoužívejte často tag „strong“. Pamatujte si, že vše musí mít své meze, a to i optimalizace pro vyhledávače.Ban „Nefunkční odkazy“Dbejte na to, aby na Vaší internetové stránce nebyly odkazy na nefunkční stránky. Je to totiž známka toho, že stránka není monitorována a není profesionální. Občas musíte kontrolovat, jestli si odkazujete na zdroje, které jsou funkční. V případě, že máte hodně podstránek, využijte Web Master tools.Filtr „Dlouhé načítání stránky“Pokud se Vaše stránka dlouho načítá a obsahuje zbytečné efekty, které ovlivňují načítání stránky, nemusí se Vaše stránka zaindexovat. Dejte si pozor také na funkčnost Vašeho hostingu, abyste se mohli vždy na svou stránku dostat.Uvedli jsme Vám přehled hlavních Google ban. Tyto filtry byly ověřeny a potvrzeny SEO specialisty.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SocialWeb na dotaz slouží

Víte co dělají návštěvníci na vašich webových stránkách?

access_time08.květen 2019personRedakce

Pokud máte webovou stránku, pak jistě víte jak důležité je používání analytických nástrojů a sledování návštěvnosti.Předpokládám, že většina z vás používá Google Analytics.Ne však lidé, kteří se rozhodli vytvářet webové stránky, microsites, blogy a nebo třeba internetové obchody přes aplikaci SocialWeb, my co používáme SocialWeb nepoužíváme primárně žádné služby Google, tedy ani Google Analytics, ikdyž jako majitel webu samozřejmě máte možnost vložit do svého webu Google Analytics tracking kód.Děláme to proto, ne že by nás jimi zpracovaná data o návštěvnících nezajímala ale, že zkrátka nechceme Google bezplatně dávat žádné informace o našich návštěvnících.Podívejte se na to tak, že pokud všechny weby budou používat Google Analytics (nebál bych se říct, že tak dnes činí 60% všech webů), tak že kdomě toho, že majitelům a správcům těchto webů poskytnou poměrně přesné data o jejich návštěvnosti Google získává něco ještě cennějšího.Google dokáže tímto způsobem podle mě monitorovat celou aktivitu každého konkrétního uživatele internetu, vlastně si vytváří takový tajný profil každého uživatele, který zahrnuje všechny navštívené webové stránky, délky návštěv, časy příchodu/odchodu, prostě cokoliv z čeho lze něco následně vydedukovat (zvyky, zájmy, koníčky), to pak logicky využívá pro své reklamní aktivity (Google Ads), trénování AI a bůh ví k čemu dalšímu.Takže vlastně, čím méně webů Google Analytics bude používat, tím více děr v tomto sledování o návštěvních bude Google mít a to je dle mě jenom dobře.Tento článek však nepíši proto abych kritizoval služby Google, chtěl jsem jen poukázat na fakt, že SocialWeb nepoužívá ani aktivně nepodporuje žádné služby třetích stran a veškeré data, které mi získáváme slouží vždy a jen za účelem zlepšení webových stránek konkrétního uživatele jím samotným (žádná uměla inteligence, žádné vyhodnocování o co by mohl mít konkrétní návštěvník zájem..).Před několika měsíci mi na Facebooku začala vyskakovat reklama na aplikaci, která se jmenuje HotJar, celkem mě zaujal počet komentářů a interakcí, jenž jejich reklama získala. Víte, díky analytickým nástrojům jako je Google Analytisc získáváte data o návštěvnících, jejich IP adresy, město, obec, které stránky si zobrazili, jejich počty, odkud přišli a tak dále, z těchto dat se pak dají generovat různé grafy (tohle umí i SocialWeb)… nicméně nikdy nezjistíte co na vašem webu udělali, kam klikali, na kterou část webu se nejvíce zaměřují a kterou naopak zcela ignorují,..Právě k tomu slouží třeba tato služba HotJar, která zkrátka zachycuje každou interakci návštěvníka na webu jenž má tuto službu implementovanou, díky tomu pak majitel webu může zjistit, co je pro web dobrý a co je tam zbytečný, nebo třeba na co uživatelé klikají a nic se jim nezobrazí, nebo jak se jim web na jejich zařízení zobrazil.Já jsem majitel a autorem systému SocialWeb, který umožňuje vytvářet webové stránky, magazíny, blogy členům systému SocialWeb a to tak, že si tyto weby dělají sami uživatelé, můžou si zkrátka každý web sestavit jak chtějí a právě proto mi tato služba přišla zajímavá a to proto, že by pak mohli uživatelé SocialWebu lépe porozumět tomu jak se návštěvníci na jejich webech chovají a co tam dělají.A zase stejný problém, chci aby získával někdo kdo za systémem HotJar stojí všechna data, všech návštěvníků všech webů, které byli vytvořeny systémem SocialWeb? .. Samozřejmě, že ne!A tak začal vývoj nové funkce systému SocialWeb, kterou jsem pojmenoval Vizualizace návštěvnosti, která by uměla to samé, co nabízí placená služba HotJar, bezplatně, bezpracně, automaticky, pro každého a úplně zdarma.A výsledek?Právě se můžu dívat na svém monitoru na to jak právě teď a tady pohybujete kurzorem myši a vidět přesně to co vidíte vy.Můžu vidět veškeré tahy kurzorem od nějakého data k nějakému datu na konkrétní stránce i třeba tohohle webu a tak zjistit které části právě tohoto webu lidi zajímají.Mohu se podívat na části webu, které vzbuzují největší zájem, na kterékoliv stránce v jakémkoliv období.Můžu sledovat veškeré kliky a nebo si můžu přehrávat zpětně každou návštěvu, včetně téhle vaší a tohle může dělat každý kdo vytváří webové stránky systémem SocialWeb!Pokud vás to nějak rozrušilo, tak vás mohu uklidnit, já skutečně nemám čas abych sledoval co kdo na mých webech dělá, mám rozpracované další zajímavé a unikátní funkce o kterých bych rád pokud budu mít chvilku čas zde opět napsal nějaký článek a co se jiných uživatelů SocialWebu týká, tak tahle funkce slouží jen k tomu aby své weby neustále zlepšovali a to tak aby byli pro majoritu uživatelů co nejužitnější.Pokud se vám líbí mé funkce, to jak tenhle systém neustále zdokonaluji a chcete tyto a stovky dalších funkcí začít používat, pak vás rád přivítám do svého systému, komunity SocialWeb, protože já tyhle funkce nevytvářím pro sebe ale pro své lidi a partnerské marketingové firmy!

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Marketing na dotaz slouží

E-mail marketing internetových obchodů

access_time21.březen 2020personRedakce

V zahraničí je zcela běžné, že Vám jeden internetový obchod rozešle během měsíce deset až patnáct e-mailových nabídek. V České republice by ihned zákazník někoho takového zařadil do spamlistu. Co si ale myslet o dnešních českých internetových obchodnicích, kteří ještě neobjevili kouzlo e-mailového marketingu? Kde u nich nastala chyba?Americký internetový obchod odešle průměrně svým zákazníkům během měsíce mnohem více e-mailů, než je u nás. V běžných měsících se pohybují nabídky mezi čísly devět až deset, ale v prosinci stoupne toto číslo až na patnáct e-mailů za měsíc. To znamená, že dostanete do své schránky od internetového obchodu nabídkový e-mail každý druhý den.Obchodníci však navíc očekávají, že tento počet bude ještě stoupat, a proto by mohli zákazníci v zahraničí dostávat mnohem více reklamních a nabídkových e-mailů za měsíc. Ale význam těchto nabídkových e-mailů je poměrně pomalý, ale jedná se o stále levnější cestu, jak inzerovat nabídku svého sortimentu.Tržby e-mailového marketinguInternetoví obchodníci během roku 2008 utratili za přímou reklamu 183 miliard dolarů. Nejčastěji se jednalo o kontextové odkazy, stejně jako se dnes jedná u nás. Tato přímá reklama pak vydělala asi 2 200 miliard USD tržeb, tedy koruna, kterou obchodník investoval do reklamy, vynesla 10 Kč v tržbě. Co se týče e-mailového marketingu, zde jsou čísla zcela jiná. Náklady se vyčíslují na 700 milionů dolarů, avšak tržby jsou vyčísleny na 32 miliard dolarů. V takovém případě na jednu korunu spadá tržba 44 Kč.Přímá reklama ale zajišťuje nové klienty, což se o e-mailovém marketingu říct nedá. V případě rozesílání e-mailů se jedná pouze o stávající klienty.Jak je na tom ČR?Česká republika je však oproti USA „sto let za opicemi“. Internetový obchod si zde nedovolí rozesílat reklamní e-mail svým klientům více než jednou týdně a málokdy je toto číslo porušeno během vánoční sezóny. Na druhé straně ale většina internetových obchodů ani netuší, k čemu e-mailový marketing slouží. Nejspíš jsou čeští obchodníci spokojeni se svými tržbami na e-shopu, když nestojí o zvýšení svých tržeb prostřednictvím e-mailového

folder_openPřiřazené štítky

Podstata internetu a internetového marketingu

access_time22.březen 2020personRedakce

Mnoho definic uvádí, že internet je globální počítačová síť, kterou využívá několik milionu účastníků. Internet poskytuje nejrůznější služby, ale hlavní činností je poskytnutí přístupu k hypertextovým dokumentům, elektronické poště a také je jeho cílem přenášení datových souborů apod. Internet propojuje autonomní sítě, které umožňují komunikaci připojených počítačů. Internet nikdo nevlastní, ani neřídí. Přesně takhle je popsána definice internetu.A internetový marketing je naopak soubor činností, který se zaměřuje na trh. Jeho základem je směna hodnot a realizuje se, pokud existují alespoň dvě strany, které mají neuspokojené potřeby. Jakmile však marketing a internet propojíme, dojde k uplatnění marketingových principů na internetu. Máme tím na mysli reklamu na internetu, ale i marketingový výzkum na internetu. Díky marketingu můžete na internetu obchodovat a provádět další činnosti.Uplatnění internetu v marketinguV současné době slouží internet hned k několika marketingovým účelům, a to nejen k reklamě a jednostranné komunikaci s adresáty. Firmy mohou v současné době nabízet prostřednictvím webu služby svým klientům. Zákazník by měl mít možnost na internetu komunikovat s firmou, sdělovat své názory apod. Pokud poskytuje firma špičkové produkty či služby, nemusí se názorů klientů obávat. Internet nabízí množství informací ve dvou směrech. Jednak zákazník před koupí produktu bude lépe informován i o konkurenčních produktech, jednak internet zajistí přísun množství informací i o dodavatelích.Akce na internetuVelkou výhodou je, že můžete prostřednictvím internetu provádět různé marketingové akce. Nabízí se možnost představit týdenní slevy na své produkty, podpoříte také prodej konkrétního výrobku zvýrazněním na úvodní stránce. Internet můžete používat k zefektivnění distribučních toků, ale také je vhodný pro interní komunikaci firmy.Nezavrhujte internetový marketing, protože právě on Vám může pomoci zviditelnit Vás ve svém oboru.

folder_openPřiřazené štítky