Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz používat

Co je internetová doména

access_time13. may 2019 personRedakce

Doména je na webu základním prvkem navigace. Tvoří ji posloupnost částí oddělených tečkami. Nejvyšší doména (poslední v posloupnosti) je obvykle spravována centrálním registrem domén. Seznam nejvyšších domén spravuje IANA, respektive ICANN. Kromě národních domén jako je .cz nebo .sk existují nadnárodní domény jako je .com, .net nebo .org. Dále byl později seznam rozšířen o další domény jako je .info, .asia nebo .tel Pro .com domény je správcem taktéž ICANN, který pak skrze registrátory umožňuje registraci domén koncovým zákazníkům (užvatelům). V České Republice je centrálním správcem .cz domén sdružení CZ NIC. U něj jsou registrováni jednotliví registrátoři, kteří poskytují registraci a správu domén pro koncové uživatele. Registraci doménového jména přímo u centrálního registru nelze provést, nicméně existuje tzv. záchytný registrátor – tam se doména přesouvá v případě, že se z nějakého důvodu dostane určený registrátor do potíží nebo je mu právo poskytovat registraci a správu domén odebráno. Pro registraci domény je nutné navštívit některého z určených registrátorů. V doménových jménech s koncovkou „.cz“ lze používat pouze znaky anglické abecedy, číslice a pomlčku. U nadnárodních domén .com, .net a dalších lze používat i speciální znaky, včetně české abecedy pomocí tzv. punycode.

folder_openPřiřazené štítky

8 kroků k vlastnímu blogu

access_time13. may 2019 personJana

Založit si vlastní blog je z technického hlediska relativně snadné. Jaký blog ale vlastně založit, co je mým cílem a kdo budou mí čtenáři? Jak by měl blog vypadat a o jakých tématech budou články? To jsou otázky, které je třeba si zodpovědět dřív, než se do blogování pustíte. Podívejme se krok za krokem na to, jak začít. 1. Udělejte to sami Pokud jste nadšení pro nějaký obor, nebo si chcete psát prostě deník na internetu a nemáte žádný svůj e-shop nebo neposkytujete služby, které byste chtěli na blogu propagovat, je jasné, že blog si budete psát sami. Firmy a živnostníky ale někdy napadne, že by mohli psaní blogu outsourcovat. Nedělejte to! Jak si ukážeme v dalších příspěvcích, je důležité být i na firemním blogu osobní, aby vás zákazníci poznali a měli k vám důvěru. Takže tohle za vás nikdo jiný neudělá. 2. O čem budete psát? Nejlepší téma je to, které milujete. To, o kterém dokážete dlouho vášnivě mluvit a které vás  baví. Pokud budete psát o něčem, co vás nebaví, těžko zaujmete čtenáře. Častá chyba je, najít si nějaký blog, který se vám líbí a prostě ho zkopírovat. To málokdy funguje, protože novému blogu něco chybí – VY! Můžete se na jiných blozích inspirovat, ale pište svůj blog sami za sebe. 3. Máte co říci? Když už jste si zodpověděli otázku, co nejvíc milujete a o čem chcete psát, zamyslete se ještě, zda bude dost témat a námětů pro mnoho a mnoho článků. Blogování je totiž soustavná činnost, nemůžete napsat 3 – 4 články a nechat blog být. Články se musí objevovat pravidelně. Vemte tužku a papír a napište si alespoň 10 nadpisů příspěvku na váš budoucí blog. 4. Jaký je cíl blogu? Toto je velmi důležitá otázka. Jaký druh blogu chcete? Má to být zájmový blog, který budou číst podobní nadšenci jako vy a který vám posléze může začít vydělávat peníze díky reklamě? Nebo máte svůj malý business, firmu, e-shop, poskytujete služby a na blogu chcete informovat, seznamovat potencionální zákazníky s vámi a vaší nabídkou, a také psát o tom, co vás baví? 5. Jakou zvolit pro blog platformu? Nejčastěji používané blogové služby jsou Blogger (případně český Blog.cz) nebo WordPress. Oba mají své výhody a nevýhody, které si probereme v příštích článcích. Základní rozdíl je, že Blogger je poskytovaný přímo online a nemusíte mít vlastní doménu (ale můžete). Pokud budete chtít používat WordPress, musíte si zaregistrovat a zaplatit doménu a platit si hosting (částka v řádu několika set korun ročně). Nedoporučuji používat pro blog váš současný prostor – například v rámci e-shopu. Proč ne si vysvětlíme také později. Jedinou vyjímkou je, pokud váš současný e-shop či jiné stránky vašeho businessu již běží na WordPressu – v tom případě můžete blog jednoduše implementovat tamtéž. Pokud se však rozhodnete blogováním živit a chcete si vytvořit více jak jeden, třeba desítky blogů pak můžete využít českou platformu pro tvorbu webových stránek SocialWeb, která je sama o sobě mnohem výkonější než zmiňovaný Blogger a nebo Blog.cz a navíc je možné si vytvářet blogy jako u Wordpressu na svých vlastních doménách, avšak s tím rozdílem, že SocialWeb poskytuje webhosting pro neomezený počet vašich blogů úplně zdarma a také nabízí to co ani jedna ze zmiňovaných služeb nenabízí, což je Monetizace, tedy bude se vám starat o to aby váš blog vydělával. 6. Vyberte si jméno blogu Jméno, které zaujme, je snadno zapamatovatelné, bude se snadno číst i vyslovovat. Hodně názvů na internetu je již registrovaných, takže to nebude lehká práce. Pokud máte svůj business, je dobré blog pojmenovat stejně či podobně. Můžete také použít své vlastní jméno pro jméno blogu – tím osobější váš blog bude! 7. Začněte Poté, co jste vybrali vhodnou platformu pro blog, je jeho založení celkem snadné. Na Bloggeru vás systém provede všemi kroky. Pokud jste zvolili WordPress, jsou nutné některé kroky navíc, ale je to také celkem jednoduché (více o tom jindy). Než vydáte svůj první příspěvek, pohrajte si s designem. Můžete zvolit již hotové šablony, které platforma nabízí a různě je upravit. Pokud máte nějaké své logo či firemní barvi, můžete ho také uplatnit. Začněte publikovat články – 10 témat již máte připravených z kroku 3, že ano? 8. Najděte si publikum Váš blog pravděpodobně nebude mít stovky čtenářů přes noc. Bude růst pomalu. Ale to vám dá alespoň čas vypublikovat zajímavé články a dolatit design. Nejlepší tip na to, jak získat čtenáře je, dát jim skvělý obsah. Informace, které jinde nenajdou, nebo by je hledali těžko, něco ze zákulisí vaší firmy, něco o vás… Informujte své přátele, stávající zákazníky, informujte na Facebooku, Twitteru, že máte nový blog. Začněte také komentovat na jiných blozích. Nepište ale komentáře tipu „ahoj, já mám svůj blog, přijď se podívat“. Spíše komentujte příspěvky, ke kterým můžete vyjádřit svůj názor a třeba odkázat čtenáře na článek, který jste na podobné téma psali. Blogování je běh na dlouhou trať, žádný sprint! Pište pravidelně, buďte trpěliví a výsledky v podobě nadšených čtenářů a spokojených zákazníků se dostaví!

folder_openPřiřazené štítky

Sledujte vaše oblíbené blogy – přehledně a efektivně

access_time13. may 2019 personJana

Určitě máte své oblíbené blogy. A jestli ne, jistě si jich mnoho najdete, jakmile se do blogosféry trochu více ponoříte. Určitě je dobré minimálně si najít několik blogů z vaší oblasti, a sledovat, o čem píší. Sledování blogů je ale velmi časově náročná činnost. A pokud byste měli všechny blogy proklikávat každý den a zjišťovat, co je nového, nedělali byste nic jiného. Naštěstí ale existují různé šikovné nástroje, které vám práci usnadní. Podívejme se nyní, co by vám mohlo pomoci: 1. Zasílání nových příspěvků mailem Většina blogů umožňuje, abyste se zaregistrovali a budete pak dostávat mailem každý nový příspěvek, nebo třeba týdenní shrnutí. Pokud sledujete jen pár blogů, je tento způsob v pořádku, ale jakmile máte více sledovaných blogů, budete mít zahlcenou e-mailovou schránku. 2. Sledování blogů v Bloggeru Pokud máte svůj blog na Bloggeru, přímo na vaší domácí stránce můžete pohodlně sledovat nové příspěvky na vašich oblíbených blozích. Přidat můžete nejen blogy, které běží na Bloggeru, ale i z jiných platforem. Sledované blogy najdete v Seznamu četby. Přidávat nové blogy můžete buď pomocí funkce „Přidat“, nebo pokud jste na stránce blogu, který umožňuje přidat se pomocí sledování Google, najdete tam  ikonu s touto akcí a na tak stačí kliknout na text „Připojte se k tomuto webu“ Když si sem přidáte nějaký blog, máte ho i v Google Readeru, který máte automaticky, pokud máte na Googlu účet. Takže i v případě, že nemáte svůj blog na Bloggeru, můžete použít Google Reader. 3. Sledování pomocí BlogLovin‘ Tato služba funguje na podobném principu, jako sledování na Bloggeru. Využijete ji, pokud nemáte účet na Bloggeru ani na Google, nebo tam nechcete z jakéhokoli důvodu sledování používat. Pokud máte Apple počítač nebo třeba iPad, můžet si stáhnout zdarma i aplikaci BlogLovin’. Pokud jste zde již zaregistrovaní, můžete si také stáhnout obyčejné nebo pěkné ilustrované ikonky na váš vlastní blog, aby vás přes BlogLovin‘ mohli jednoduše sledovat i vaši čtenáři. BlogLovin‘ vám bude zasílat denně souhrn nových příspěvků na vašich oblíbených blozích do mailu. Můžete ale i úplně vypnout zasílání souhrnů a nebo si nechat zasílat každý nový příspěvek zvlášť  (nedoporučuji, pokud máte více sledovaných blogů). Blogy ke sledování tu můžete také snadno vyhledávat pomocí funkce Search for blogs…  4. Sledování pomocí RSS RSS neboli Rich Site Summary je nástroj, pomocí kterého můžete sledovat pravidelně se aktualizující stránky (nejen blogy). Novější verzí tohoto je Atom. Na mnoha blozích najdete ikonku pro RSS. RSS příspěvky můžete sledovat také ve vaší e-mailové schránce, ale to opět nedoporučuji, budete zahlceni maily. Lepší je stáhnout a nainstalovat si nějakou RSS čtečku, kterých je na webu spousta zdarma – zapř. RSS Reader - a sledovat nové příspěvky tam. Ikonka pro RSS, kterou můžete najít na svém oblíbeném blogu, například na webživě můžete najít RSS feed na URL adrese https://webzive.cz/rss 5. Facebook, Twitter Autoři blogů často dávají upozornění na nové články také na Facebook nebo Twitter. Pokud jste tedy třeba na Facebooku jako doma a váš oblíbený bloger je tam také, můžete sledovat, co je u něj nového, rovnou odtud. Seznam možností jistě není vyčerpávající, existuje i řada dalších nástrojů, jako třeba My Yahoo nebo PageFlakes… Ale s výše uvedeným seznamem byste si měli jistě vystačit. Ideální je, vybrat si jeden nástroj, a toho se držet, abyste měli vše na jednom místě a neměli ve sledovaných blozích zmatek. Máte svůj oblíbený způsob, jak sledovat blogy?

folder_openPřiřazené štítky

Jak moc být na blogu osobní?

access_time13. may 2019 personJana

V případě, že vám blog opravdu slouží jako osobní deník, pro záznamy vašich osobních zážitků, třeba z cestování, je jasné, že budete psát hodně v 1. osobě jednotného čísla, budete psát své osobní názory, co jste kdy dělali apod. Co když ale píšete blog firemní? Nebo blog, který má podpořit vaši  živnost?  Tady už možná můžeme mít pocit, že být příliš osobní se nehodí. Je to tak? Záleží určitě do jaké míry jste extrovertem a do jaké míry chcete nechat nahlédnout do svého soukromí. Rozhodně není potřeba psát o dětech, rodině, soukromí. Ale čtenáře zajímá něco o vás, něco o tom, co děláte, co si myslíte… A mělo by se to tématicky týkat blogu. Základem je říci si, proč vlastně blog píšete. Co je vaším cílem? Většinou to bude podpora vašeho podnikání, ať již v jakékoli formě. A znáte klasickou poučku „lidé nakupují u toho, koho znají“? Cílem blogu je, vytvořit s vašimi čtenáři vztah. Jen tak si u vás něco koupí. A pokud budete blog psát v neutrální rovině, kdy se lidé nebudou moci s pisatelem identifikovat, vztah se vám vytvořit nepodaří. Jaké jsou tedy nelepší způsoby, jak dosáhnout kvalitního vztahu s vašimi čtenáři? Odpovídejte na komentáře. VŽDY!  Poděkujte, napište svůj názor, nějaké doplnění k článku, nápad, odkaz… Čtenáři uvidí, že na blogu to žije a že za články stojí reálný člověk, který s nimi komunikuje a že stojí za to, komentář vůbec napsat. Tu a tam můžete napsat něco osobnějšího – nejlepší je v příspěvku přidat například svůj názor nebo svou vlastní zkušenost s předmětem, o kterém píšete. Nebo napište co zrovna děláte za projekt, za zakázku, kde jste byli na zajímavé výstavě… Ukažte lidem třeba něco ze zákulisí – jak vznikají vaše výrobky apod. Na rozdíl od textových příspěvku, mnohem větší ohlas u čtenářů mají videa. Lidé vás totiž uvidí „na živo“ a s reálnou osobou si mohou vytvořit alespoň virtuálně spíše vztah než pokud jen čtou text. Zkuste natočit nějaké video o tom, jak něco vyrábíte, nebo připravte krátkou přednášku na určité téma. Uvidíte, že video bude mít úspěch! Pokud píšete třeba za celou firmu, můžete používat 1. osobu množného čísla – byli jsme, udělali jsme… Určitě se nebojte psát i sami za sebe. Vyvarujte se ale trpného rodu. A například tiskové zprávy, strohé PR články a přímá reklama na vaše výrobky na blog nepatří!

folder_openPřiřazené štítky

Etiketa blogování: jak používat fotografie na vašem blogu

access_time13. may 2019 personJana

Dnes se dostáváme k  tématu, které trápí nejednoho blogera.  Kde vzít fotografie na můj blog? Blog bez fotografií může sice existovat, ale ve většině případů je alespoň jedna fotografie u každého příspěvku vhodná. Přitáhne oko čtenáře a může ho inspirovat v dalším čtení. Záleží samozřejmě na tom, v jakém oboru se pohybujete a o čem píšete. Některé blogy mají čistě literární charakter a obejdou se bez fotek. Pokud máte firemní blog, budete mít pravděpodobně zásobu fotografií z vlastních zdrojů, například fotky vašich produktů. Ne vždy to ale stačí. Používání fotografií se řídí autorským zákonem. Nemůžete tudíž jen tak zkopírovat kdejakou fotografii, kterou najdete na webu a použít je na svém blogu. Byla by to krádež a mohl by vám hrozit postih. Ale nebojte se, zas tak strašné to není… To by neexistoval jediný blog s fotkami. Jak to tedy zařídit, abychom měli blog plný inspirativních fotografií a neporušovali zákon? Máte několik možností: 1. Používat vlastní fotografie. Nejjednodušší varianta, alespoň z pohledu zákona. Ne už tak z pohledu mnohdy nepříliš zdatného fotografa. Některé blogy (např. o jídle) přímo na vlastních fotografiích autorů staví. Záleží tedy opět na tom, o čem váš blog je a zda jsou fotografie, které budete publikovat, jen ilustrativní k textům, nebo to má být vaše vlastní tvorba a deviza vašeho blogu (na téma „základy fotografie pro blogery“ připravujeme seriál tady na blogu ve spolupráci s renomovaným fotografem) 2. Pořídit fotografie z fotobanky. Není to zadarmo, ale ve fotobánkách – např.  http://www.pixmac.cznebo http://www.dreamstime.com  a spoustě dalších můžete zakoupit všechny možné fotografie a obrázky. Dobrá zpráva: lze najít v komerčních fotobankách i fotografie zdarma! Prohledejte různé fotobanky a uvidíte, co najdete. Na tomto blogu i v jiných projektech používám úžasnou fotobanku Stock Xchng - http://www.sxc.hu, kde jsou fotografie zdarma! Je jich tam opravdu velký výběr. Jen pozor, reklama je všude a tudíž v této fotobance se vám mohou objevit v horní  nebo dolní liště krásné fotografie, ale placené, většinou z fotobanky iStockphoto.com 3. Používat fotografie jiných autorů. Vážně to jde, ale… Internet je plný fotografií, plný krásných blogů. Některé blogy (jako i např. můj blog http://idesignercz.blogspot.cz) jsou založeny na poskytování vizuální inspirace čtenářům prostřednictvím fotografií. Z pohledu zákona bychom správně v případě použití fotografie, kterou najdeme na internetu, měli požádat autora o povolení s publikováním. Obávám se ale, že to bychom nedělali nic jiného. Navíc ne vždy se vám podaří vlastně dohledat původního autora fotky, která putuje po internetu. Jak to tedy vyřešit? Pokud publikujete článek a uvedete fotografii, kterou jste našli na internetu resp. na jiném blogu, musíte vždy uvést jméno blogu  a/nebo autora a odkaz na jeho stránky. Odkaz na zdroj může být uveden přímo pod fotografií, nebo hromadně pro všechny fotky v článku na jeho konci.  Ale pozor!!! V tomto případě pracujete vlastně jako novinář  a používáte fotky tzv. k editorial účelu. Nemůžete zkopírovat někde celý článek včetně fotek a publikovat ho na svém blogu! Musí to být váš vlastní článek, ke kterému najdete ilustrační fotky z různých zdrojů (článek by měl mít také nějakou přidanou hodnotu pro vaše čtenáře a nemůžete tudíž kopírovat to, co už jinde bylo napsáno, nehledě na porušování autorského zákona). A je dobré dát si tu práci, a proklikat se z fotky, kterou najdete až k jejímu původnímu autorovi, někdy to nejde, ale pokud ano, uvádějte zdroj a odkaz na původního autora, nikoli na blog, který fotku převzal. A podívejte se, zda autor nemá na svých stránkách někde informaci, že si nepřeje používání svých fotografií jinde. Někdy naopak narazíte na informaci, že fotky používat můžete, pokud uvedete odkaz zpět na blog autora – tím lépe – autor získá malou „reklamu“ a vy máte jistotu, že jste udělali vše správně. A pozor podruhé:  takto získané fotografie nesmíte použít ke komerčním účelům! To znamená ani v grafice svého webu či blogu (záhlaví, ilustrace apod.) nebo ke své vlastní reklamě či propagaci a už vůbec ne k výrobě nějakých produktů! K takovému účelu musíte použít fotky z fotobank – viz bod 2. Jak ideálně takový příspěvek vypadá se můžete podívat třeba tady: http://idesignercz.blogspot.cz/2013/03/barevne-kombinace-seda-svezi-zelena.html – článek o určitém tématu, doplněný fotkami „posbíranými“ po internetu s uvedením odkazu na zdroj fotek. 4. Fotobanky, které jsou zdarma. Například na Pixabay.com naleznete obrázky zdarma, které navíc mohou být použity i pro komerční použití! Na závěr prosím vemte na vědomí, že nejsem právník, tudíž tuto problematiku jsem se snažila popsat ze svého hlediska a svých zkušeností a podle svého nejlepšího svědomí, nicméně nepřebírám odpovědnost za jakékoli problémy, které by vám mohly s použitím fotografií vzniknout. Děkuji za pochopení :-).

folder_openPřiřazené štítky

Jakou zvolit platformu pro váš blog

access_time13. may 2019 personJana

Rozhodli jste se, že si založíte blog? Gratuluji! Možná ale počáteční nadšení vystřídala lehká panika. Jak to vlastně technicky zajistit? Jak a kde si blog vytvořím? Osobně doporučuji blog postavit na některém populárním redakčním systému. Nejčastěji se jedná o WordPress a Blogger. Založení a správa blogu na těchto systémech je velice jednoduchá a  intuitivní. Oba jsou zdarma, každý má svá specifika, výhody a nevýhody. Pojďme se na ně podívat blíže. WordPress Pravděpodobně nejpopulárnější platforma pro blogování na světě. Údajně běží na WordPressu 15% všech světových webových stránek.  Na výběr máte dvě možnosti:1) pokud nemáte vlastní doménu a prostor (webhosting), využijte WordPress.com, kde si vytvoříte blog, který bude mít název typu „mujblog.wordpress.com“. Stránka je uložena na serverech WordPressu a vy nemusíte nic řešit, pouze začít blogovat. Je ale v angličtině.2) pokud chcete vlastní doménu („www.mujblog.cz“), můžete si na tuto doménu WordPress nainstalovat a používat ho stejně, jako v prvním bodě. Navíc máte možnost zvolit z tisíců volně dostupných témat, neboli vzhledu stránek (případně koupit nějaký placený), instalovat různé doplňky (pluginy) atd. Informace a postupy najdete například na českých stránkách o WordPressu. WordPress jako takový je plně v češtině, takže mu budete rozumnět :-). Z varianty 1 můžete v případě potřeby bez problémů i s rozběhnutým blogem přejít na variantu 2. Blogger Toto je platforma poskytovaná společností Google. Pokud máte jakýkoli produkt od Google (Google+, e-mail atd.), pod stejným účtem si můžete založit také blog na Bloggeru. Pokud ne, účet si založíte nový. Práce se systémem je opět velmi jednoduchá. Trochu obtížnější je, pokud chcete změnit vzhled svého blogu nad rámec témat poskytovaných Bloggerem, či potřebujete nějaké další vychytávky. Pak už potřebujete znát něco z HTML kódování. Na druhou stranu má ale Blogger jednu velkou výhodu. Protože patří do rodiny Google, vyhledávací roboti Google mají Blogger velmi rádi a tak můžete velmi snadno se svým blogem získat přední místa ve vyhledávači, aniž byste museli nějak zásadně řešit SEO optimalizaci (tj. optimalizaci textů a klíčových slov právě pro vyhledávače). Stačí kvalitní nadpisy článků obsahující slova a slovní spojení, která pravděpodobně budou lidé ve vyhledávači zadávat. Blog zde zakládáte se jmém typu „mujblog.blogspot.com“  s tím, že v budoucnu ho můžete kdykoli převést na svou vlastní doménu typu „mujblog.cz“. Na Bloggeru také funguje zajímavým způsobem komunita a možnost sledování oblíbených blogů, kdy například vidíte, kolik má který blog sledovatelů, což jistě stojí také za zvážení. SocialWeb Jedná se o něco mezi WordPress a Blogger, kdy je možné jako v bloggeru jednoduše sestavit celý web online a jako ve WordPressu si můžete stáhnout skutečný zdrojový kód, který můžete nahrát na jakýkoliv váš webhosting. To však neznamená, že budete mít administraci pro každý váš web na každé doméně jako u WordPressu, správa všech webů probíhá přímo přes aplikaci SocialWeb. SocialWeb kromě toho, že blogy a magazíny umí vytvářet - je také komunita, to znamená, že si můžete vydělávat třeba tím, že budete psát články i do blogů jiných členů SocialWebu, můžete s ostatními členy komunikovat atd. No a to hlavní, co u ostatních nenajdete je fakt, že SocialWeb, pokud to povolíte se automaticky snaží váš web monetizovat a to různými způsoby, například publikací placených tématických PR článků přes aplikaci PRstudio.cz a nebo publikováním reklam a nebo video reklam na vašich webech, ze kterých pak získáváte provize (asi 70% z ceny, kterou někdo za marketing na vámi vytvořeném webu zaplatí). SocialWeb je však vhodný spíše pro ty, kteří to s blogováním a vyděláváním na internetu myslí opravdu vážně hlavně proto, že můžete spravovat v jednom účtu třeba sto blogu (magazínů), můžete si sestavovat vlastní týmy autorů, které můžete outsourcovat i jiným členům a tak dále. Abych to dokončila, tak jediné co se v SocialWebu platí je členský příspěvek, což je 250 Kč/měsíc, ale za to máte přístup ke všm funkcím, všem šablonám, všem datům a můžete vytvořit a spravovat jak jsem řekla třeba 100 webových stránek včetně všech 100 webhostingů a třeba 1000 emailových schránek zdarma. A ten členský příspěvek tedy lehce uhradíte z toho co vám SocialWeb každý měsíc vydělá. Dobře si promyslete, jakému účelu má váš nově zakládaný blog sloužit, jak má vypadat, jak se chovají potencionální čtenáři a jaké blogy již nyní sledují, a také jak plánujete s blogem nakládat do budoucna. Pokud plánujete blog používat i pro podnikání a třeba vytvořit členskou sekci, jakýkoli placený produkt apod., lze spíše doporučit WordPress, který je flexibilnější co se týče vzhledu stránek i různých dodatečných vylepšení a doplňků (pluginů).  Pokud ale chcete vytvářet a spravovat více jak jeden blog, ze kterého chcete mít i příjem pak je vhodné zvážit SocialWeb.cz, na kterém jede třeba i tento web WebŽivě.cz a nabízí funkce, které ani WordPress nenabízí. Pokud plánujete blog spíše formou koníčku a nechcete se v budoucnu nořit do složitějších projektů, můžete vyzkoušet Blogger. Také o něm uvažujte, pokud na stejném systému běží spřátelené či naopak konkurenční blogy a vyskytují se tam vaši potencionální čtenáři. Existuje samozřejmě spousta dalších blogovacích systémů, například Joomla, Drupal nebo Tumblr (ten zvažte, pokud plánujete zveřejňovat hlavně obrázky či videa a minimum textu) V českých vodách můžete narazit například na Blog.cz – ten ale opravdu nedoporučuji. Blogy na tomto systému vytvořené jsou většinou nevzhledné a je velmi těžké vzhled nějak přizpůsobit k obrazu svému.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SEO a vyhledávače na dotaz používat

Proč je dobré být anonymní

access_time13. may 2019 personRedakce

Pročítám si tak internet, narazím na Technet a v něm na článek s názvem “Podnikavec prodává doménu pro další povodně v roce 2011″. Nedokážu to říci s určitostí, mám ale dojem, že už sem ho viděl dříve. Tento článek již vyšel v roce 2010 v době povodní a informoval o tom, že si jistý “podnikavec” zaregistroval doménu povodne2011 .cz a tak předpokládal, že k další povodni určitě dojde i “příští rok”. A už to jelo. Majitele je třeba pranýřovat. Takže nám Technet, jak je u iDnesu zvykem, sdělil že si tuto doménu zaregistroval jistý Michal Řehoř. Ano, majitel domény se dá běžně zjistit ve whois databázích. To ale neznamená, že by se mělo jméno používat k pranýřování. Navíc iDnes zachází ještě dále. Informuje, že majitel má ve svém portfoliu i další projekty a že spolupracuje s warez fórem ( Technet pro méně informované projistotu vysvětlil že jde o fórum s nelegálními filmy, hudbou a programy ). Ano, byly využity veřejné informace. Z jakého důvodu byl ale tento člověk pranýřován? Celý článek je napsán “moralistickým” duchem. Tento zpravodajský server se snaží manipulovat s veřejným míněním a toto je další ukázka, jak to udělat. Všichni by měli nejspíše ukázat prstem a říci: “Řehoři, jsi nemorální hovado!”. Proč ale po tomto všem obhajovat veřejné registry, kde se tyto informace dají vyhledat? V současné době se spoustu zíjmových skupin snaží razit heslo, že “kdo nic nekalého nedělá, nemá se za co stydět”. Oranžády chtějí zavést akcie na majitele a lidé se diví majitelům zahraničních společností, kde se nedá dohledat majitel v obchodním rejstříku. Není se jim co divit, když se podíváme jak s těmito informacemi novináři pracují.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Operační systémy a Aplikace na dotaz používat

Smazali jste omylem poznámku v iPhone?

access_time22. may 2019 personRedakce

Aplikace Poznámky je v iOS hodně oblíbená aplikace, díky které si píšete poznámky a nejrůznější zápisky přímo do iPhonu nebo iPadu a následně je máte ve všech dalších zařízeních. Díla této aplikace je poměrně velká a každý se ji naučí používat podle svého, což je rozhodně velice dobře. Pokud máte v aplikaci Poznámky důležitá data, můžete si je zaheslovat, což jsme si ukázali v nějakém z minulých článků – zaheslovat je můžete jak v OS X, tak i v iOS. Nicméně někdy se bohužel stane, že poznámku omylem smažete. Jak postupovat v takovém případě? Obnovení smazané poznámky v aplikaci Poznámky Pojďme se tedy společně podívat na rychlý a krátký návod, díky kterému v iOS můžete obnovit již smazané poznámky, což Vám mnohdy může zachránit hodně starostí a také ušetřit hodně času. Stejně jako je tomu u aplikace Fotky v iOS, tak i v aplikaci Poznámky máte 30 dní na obnovení smazaných poznámek, což jsou fakta, o kterých bohužel moc uživatelů neví. Po uplynutí této doby budou data nenávratně zmazány. Položku pro obnovení uvidíte hned v seznamu Složky pod jednotlivými „rubrikami“ – nebo jsou vidět v „Naposledy smazané“. Stačí tedy postupovat podle tohoto návodu: Tapněte na položku „Naposledy smazané“. Dále tapněte na „Upravit“, které je v pravém horním rohu. Stačí označit poznámku, kterou chcete ve svém iOS obnovit. Následně v levém horním rohu tapněte na „Přesunout do…“. Vyberte složku, do které budete chtít danou poznámku přesunout.   Díky tomuto rychlému návodu můžete po dobu 30ti dní od smazání poznámky v aplikaci danou poznámku obnovit, což je ideální řešení, pokud se překliknete, nebo z nějakého dalšího důvodu omylem poznámku smažete. V aplikaci Poznámky si lidé píší jednak věci které je napadnou, ale na druhou stranu také i důležité věci, o které by nebylo dobré přijít. Díky tomuto návodu v několika málo krocích můžete obnovit omylem smazanou poznámku a dále ji používat, což je skvělé zjištění.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SocialWeb na dotaz používat

Jak a proč jsem vytvořil SocialWeb.cz a PRstudio.cz

access_time25. april 2019 personRedakce

Položili jste si někdy otázku, jak za co nejméně peněz propagovat novou službu, webovou stránku a nebo třeba internetový obchod? Asi si řeknete reklamou, jenže reklamou získáte dočasný zájem o produkt a nebo službu, aby jste tuto návštěvnost udrželi, bude váš business vlastně na reklamě závislí a vám tak nezbude, než neustále zlepšovat svou strategii, cílení a obsah takového reklamního sdělení a vlastně se také budete muset smířit s tím, že velkou část vašeho zisku budete průběžně vyplácet poskytovatelům těchto reklam, například Google a nebo Facebooku. Neříkám, reklama může být zdrojem nových zákazníků, nicméně já bych marketingový model stavěl trochu jinak. Mě vždy nejvíce zajímalo to, jak se dostanu do výsledků vyhledávání na konkrétní klíčová slova na první místa, například v Google a nebo Seznamu, hned pod ty, kteří za to aby na prvním místě byli platí. Protože je to zdarma a je to trvalé. Dříve existovala spousta technik jak to zajistit, například jste do komentářů na různých webech vkládali URL adresy vašeho webu což byl vlastně SPAM, pak jste mohli přidávat PR články do webů, kde je přidávali také všichni ostatní, které vlastně nikdo kromě robotů nečetl a desítky dalších technik – díky kterým si roboti vyhledávačů, mysleli, že se o vašem webu píše a váš web je populární, proto vás řadili na přední místa. Priorita Google a dalších vyhledávačů je však pro hledaný dotaz nabídnout co možná nejrelevantnější výsledek, což jak jistě chápete se o webech, které se na první místa dostali díky těmto technikám říci nedalo, proto Google a další upravovali své algoritmy tak, aby tyto techniky prodejnímu webu na místo pomoci, uškodili (penalizovali) – proto je tohle dávno minulost a nic z toho již nefunguje. Aby jste se v dnešní době dostali na první místa ve vyhledávání, podle mě existuje jen jeden i do budoucna funkční způsob jak to zařídit. Publikovat články na různé weby a magazíny, které jsou navštěvované a které obsahují tématické články, zkrátka nevykazují žádné známky toho, že na těchto webech dochází k publikaci třeba i jen publikaci PR článků za peníze a mezi tyto tématické články infiltrujete váš článek, který však musí být unikátní a měl by být blízký tématům vámi vybraného webu. Pak existuje druhý způsob a to ten, že každý z článků na těchto tématických webech obsahuje mnoho klíčových slov, mezi nimi i právě ty, které vás zajímají, nebylo by tak krásné tyto klíčová slova, na která se chcete dostat ve vyhledávání nahradit ahref zpětným odkazem na váš produkt a nebo službu? A tak robotům vyhledávačů a vlastně i čtenářům dát najevo, že se v článku píše právě o vašem produktu a nebo službě? Možná se mnou souhlasíte, pokud ano, pak nastává otázka jak to zrealizovat, na internetu existují miliony webů, jak najdete ten správný web, jak oslovíte majitele toho webu, jak s ním budete vyjednávat cenu, jak mu budete fakturovat….? Před dvěma lety jsem si tyhle otázky sám položil, sám bych preferoval, když bych s novým produktem nebo internetovým obchodem tuto formu propagace mohl využít, nicméně v té době žádný jiný způsob, než skutečně kontaktovat majitele webů nebyl a to si myslím, že je stejné i dnes. Rozhodl jsem se tedy, že místo vytváření internetového obchodu a nebo jiných aktivit (protože jsem tenkrát přemýšlel co budu dělat) vytvořím aplikaci, která právě tyhle věci bude umět řešit a to jsem udělal, vytvořil jsem marketingový nástroj https://Prstudio.cz, tento systém tak nyní dokáže nahrazovat klíčová slova v článcích zpětnými odkazy, umí vkládat PR články do desítek webových stránek a magazínů, také umí vkládat SEO komentáře do těchto webů – zkrátka všechno co bych si dříve býval přál. Problém však nebyl vytvořit takový marketingový nástroj, skutečný problém byli ty samotné webové stránky, do kterých by tento marketingový nástroj mohl lidem, jenž o takové služby budou mít zájem umožnil publikovat. Aby to tedy bylo možné, samozřejmě první jsem si nainstaloval WordPress a přemýšlel jsem jak to propojím a nebo zrealizuji, taky jsem trochu experimentoval s Drupalem i Joomlou, nicméně ani jedno z těchto řešení nebylo pro můj plán vhodné, mohl bych jmenovat desítky důvodů proč ne, ten hlavní však byl ten, že jsem si uvědomoval, že sám budu muset vytvořit desítky takových webů a nedokázal jsem si představit, že každý budu muset složitě instalovat, nainstalovat pluginy, nainstalovat šablonu.. to bych snad ještě zvládl, jenže když jsem si představil (zejména kvůli množství), co všechno mě čeká, když budu potřebovat nějakou novou funkci, když budu chtít publikovat článek a nebo, když budu muset něco upravit… no zkrátka, než abych tohle dělal, tak bych to nakonec ignoroval, weby by zůstali neudržované, bez nového obsahu a já bych vlastně byl tam kde jsem začal. Z tohoto důvodu jsem tehdy začal pracovat na systému, který by splňoval všechny mé požadavky, podotýkám, že v této době jsem neřešil myšlenku, že by tento systém mohl používat i někdo jiný. Toto první řešení fungovalo na vždy dvou databázích, tedy ta první byla toho konkrétního webu a ta druhá byla databáze systému, proto aby to fungovalo z části jako jeden celek, takhle jsem vlastně vytvořil asi dva weby, pak jsem si uvědomil, že mě ani tohle nebaví, zjistil jsem hlavně také to, že bych potřeboval další lidi, kteří by mi pomáhali tyto weby vytvářet a stávající řešení, kdy ve zdrojovém kódu byli přístupy do obou databází znamenalo, že bych nikoho nemohl nechat upravovat zdrojový kód jeho konkrétního webu, takže i když myšlenka byla dobrá, technicky to bylo špatně. Tehdy jsem začal od začátku, na jehož konci (po asi 2 kompletních přepsáních a asi 200 aktualizacích) je dnes systém https://SocialWeb.cz, ten se však po asi roce a půl každodenního fulltime vývoje změnil ze systému, který měl jeden úkol a to rychle vytvářet tématické weby k systému, který je plnohodnotný a všestranný, který dokáže kromě publikací na weby publikovat i do sociálních stránek, vytvářet mobilní aplikace, předregistrovat domény, procházet volné expirované domény… a stovky dalších funkcí, které mají za cíl, každého kdo tento systém začne používat posunout daleko před ostatní, kteří mají podobný plán ale rozhodli se ho realizovat za pomocí opensource řešení, třeba díky WordPressu. SocialWeb je dnes velmi výkoný nástroj pro tvorbu a správu digitálního obsahu s napojením na Prstudio.cz a nebo Adclick.cz, které těmto webům automaticky zajišťují monetizaci. To hlavní ale zůstalo, každý může vytvářet neomezené množství webových stránek včetně webhostingu, který je také 100% zdarma. Jediná věc, která se platí je členský příspěvek 350 Kč za měsíc, který je však odečítán z příjmů, které vám díky systému Adclick.cz a Prstudio.cz systém SocialWeb.cz automaticky přičítá do zůstatku na SocialWeb účtu. Na závěr bych ještě asi zmínil, že bez jakékoliv reklamy je k dnešnímu dni v aplikaci Prstudio.cz zaregistrováno 43 lidí, tito lidé jsou z většiny marketingový specialisté, možná majitelé marketingových firem, to co nemám je tedy nouze o poptávku mnou nabízených marketingových služeb. Ve skutečnosti je nyní mým problémem to, že slibuji publikaci do stovek webů a mám jich nyní asi 30, proto jsem zatím žádnému registrovanému uživateli v Prstudiu.cz neumožnil dosud přihlášení, mám zkrátka příliš málo webů a sám je nejsem schopný tvořit dostatečně rychle a to třeba i proto, že mým úkolem je celý systém SocialWeb neustále vylepšovat, vytvářet nové nástroje a funkce. Proto jsem se rozhodl, že prvním 20ti lidem, kteří se rozhodnou do SocialWebu zaregistrovat dám členství na první rok úplně zdarma. Ještě před tím, než se rozhodnete do systému SocialWeb vstoupit, se však podívejte na tyto videa, která mají 4 hodiny a kde se pokusím alespoň trochu popsat základní funkce systému SocialWeb.   1. Podívejte se na video o tom co je SocialWeb 2. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb zaregistrujete doménu a vytvoříte webhosting 3. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb vytvoříte webovou stránku 4. Podívejte se na video jak do webové stránky a na sociální sítě můžete publikovat články 5. Podívejte se na video jak pracovat s moduly, jak upravit homepage (úvodní stránky webů)   Není paráda, že vida z webu iPřednášky.cz je díky embed kódu možné vkládat i do úplně jiných webů? I toto jsou funkce, které https://socialweb.cz obsahuje.

folder_openPřiřazené štítky

Jak vydělávat na internetu se systémem SocialWeb

access_time25. april 2019 personRedakce

Před týdnem jsem se přidal do několika Facebook skupin na téma Práce online, vydělávání z domu a tak podobně. Od té doby se mi na Facebooku zobrazuje mnoho nabídek na téma jak vydělávat z domu a vlastně ani u jedné z nich jsem si skutečně nedokázal představit, že bych takhle mohl vydělávat. Je tomu dva roky, kdy jsem se rozhodl nebýt zaměstnaný jako programátor webových aplikací a dnes jsem autorem unikátního systému, který se jmenuje SocialWeb a k němu přiřazených marketingových aplikací jako PRstudio a nebo Adclick, tyhle systémy mají jeden cíl, chtějí skutečně zrealizovat vydělávání na internetu každému. Moje práce spočívala v tom, vymyslet způsoby, funkce a nástroje, díky kterým každý jedinec bez předešlých znalostí a zkušeností ze světa IT dokáže dělat věci lépe, než ostatní, kteří se spoléhají na různé programátory a agentury, díky tomu otevírám všem úplně novou dimenzi pro jakékoliv jejich aktivity. Ne, bez práce to nebude. Vaším úkolem by mělo být se zaměřit na nějaké odvětví, kterému i třeba rozumíte a následně vytvořit několik webových stránek díky systému SocialWeb na vámi vybrané téma ‚niche‘. Následně by jste měli vytvářet sociální stránky a skupiny na konkrétní a příbuzná témata vámi vybraného ‚niche‘. Tím si budete budovat vliv a pokud si vytvoříte vliv v konkrétním oboru a nebo odvětví, pak je velmi jednoduché tento vliv obracet v profit - ze jména od těch, kteří si ve vámi vybraném oboru a nebo odvětví konkurují a ti pak mohou využívat marketingové nástroje - třeba  Prstudio.cz, díky kterému na vašem webu vytvořeném přes systém SocialWeb budou moct publikovat tzv. PR články - ze kterých získáváte profit 70%. Tohle však ani zdaleka není jediný způsob jak na základě webových stránek můžete vydělávat peníze, můžete využívat další marketingové nástroje, například affiliate marketing, publikování reklam a nespočet dalších možností, které se vám jako majiteli webové stránky a správci skupin a facebook stránek s vlivem otevřou - a pak pokud tohole dokážete, můžete zvážit publikaci i těch nabídek, které stejně jako já v různých Facebook skupinách na téma vydělávání online vídáte. Co tedy vlastně já dělám a čeho můžete být součástí? Já jsem autorem systému, který umožňuje zapojeným lidem vytvářet webové sítě, mobilní aplikace, webové stránky, spravovat sociální stránky.. jedná se o komunitu lidí, která tvoří a navzájem si pomáhá - j za účelem zisku. Hlavním cílem je budovat vliv, díky kterému můžeme firmám a nebo i třeba marketingovým agenturám pomáhat ovlivňovat společnost a nebo ovlivňovat vyhledávaše jako je Google a Seznam.  Reklamy a přímí marketing jsou dle mě již neefektivní, budujeme úplně nový druh marketingu, skrytý, nedekovatelný a právě o to víc agrasivní - za který jsou nejen marketingové firmy ochotné platit velké peníze a který dosud ani v minulosti neexistoval.. Ale to neznamená, že své weby vytvořené systémem SocialWeb nemůžete používat pro své vlastní aktivity a že se musíte zapojit do marketingových aplikací jako je PRstudio.cz. Jaké jsou možnosti růstu? Můžete mít třeba tisíc webů, na různá témata, spravovat stovky sociálních sítí, zaměstnávat vlastní copywritery a nebo to samé můžete dělat v jakékoliv jiné zemi, protože SocialWeb je kompletně multijazyčný.   Jaké jsou požadavky pro to abych mohl začít? -Musíte vlastnit domény a nebo mít peníze k tomu aby jste si nějaké mohli zaregistrovat (socialweb vám pomůže najít skvělé volné domény) -Musíte si vymyslet téma, niche ve kterém se chcete angažovat -Musíte se podívat na videa, ve kterých vysvětluji základní fungování systému SocialWeb a pochopit o čem mluvím -Musíte být gramaticky schopný – tedy umět psát články a nebo umět překládat články ze zahraničních webů.   Podívejte se na mnou vytvořené videa: 1. Podívejte se na video o tom co je SocialWeb 2. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb zaregistrujete doménu a vytvoříte webhosting 3. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb vytvoříte webovou stránku 4. Podívejte se na video jak do webové stránky a na sociální sítě můžete publikovat články 5. Podívejte se na video jak pracovat s moduly, jak upravit homepage (úvodní stránky webů)    

folder_openPřiřazené štítky

Víte co dělají návštěvníci na vašich webových stránkách?

access_time08. may 2019 personRedakce

Pokud máte webovou stránku, pak jistě víte jak důležité je používání analytických nástrojů a sledování návštěvnosti. Předpokládám, že většina z vás používá Google Analytics. Ne však lidé, kteří se rozhodli vytvářet webové stránky, microsites, blogy a nebo třeba internetové obchody přes aplikaci SocialWeb, my co používáme SocialWeb nepoužíváme primárně žádné služby Google, tedy ani Google Analytics, ikdyž jako majitel webu samozřejmě máte možnost vložit do svého webu Google Analytics tracking kód. Děláme to proto, ne že by nás jimi zpracovaná data o návštěvnících nezajímala ale, že zkrátka nechceme Google bezplatně dávat žádné informace o našich návštěvnících. Podívejte se na to tak, že pokud všechny weby budou používat Google Analytics (nebál bych se říct, že tak dnes činí 60% všech webů), tak že kdomě toho, že majitelům a správcům těchto webů poskytnou poměrně přesné data o jejich návštěvnosti Google získává něco ještě cennějšího. Google dokáže tímto způsobem podle mě monitorovat celou aktivitu každého konkrétního uživatele internetu, vlastně si vytváří takový tajný profil každého uživatele, který zahrnuje všechny navštívené webové stránky, délky návštěv, časy příchodu/odchodu, prostě cokoliv z čeho lze něco následně vydedukovat (zvyky, zájmy, koníčky), to pak logicky využívá pro své reklamní aktivity (Google Ads), trénování AI a bůh ví k čemu dalšímu. Takže vlastně, čím méně webů Google Analytics bude používat, tím více děr v tomto sledování o návštěvních bude Google mít a to je dle mě jenom dobře. Tento článek však nepíši proto abych kritizoval služby Google, chtěl jsem jen poukázat na fakt, že SocialWeb nepoužívá ani aktivně nepodporuje žádné služby třetích stran a veškeré data, které mi získáváme slouží vždy a jen za účelem zlepšení webových stránek konkrétního uživatele jím samotným (žádná uměla inteligence, žádné vyhodnocování o co by mohl mít konkrétní návštěvník zájem..). Před několika měsíci mi na Facebooku začala vyskakovat reklama na aplikaci, která se jmenuje HotJar, celkem mě zaujal počet komentářů a interakcí, jenž jejich reklama získala.   Víte, díky analytickým nástrojům jako je Google Analytisc získáváte data o návštěvnících, jejich IP adresy, město, obec, které stránky si zobrazili, jejich počty, odkud přišli a tak dále, z těchto dat se pak dají generovat různé grafy (tohle umí i SocialWeb)… nicméně nikdy nezjistíte co na vašem webu udělali, kam klikali, na kterou část webu se nejvíce zaměřují a kterou naopak zcela ignorují,.. Právě k tomu slouží třeba tato služba HotJar, která zkrátka zachycuje každou interakci návštěvníka na webu jenž má tuto službu implementovanou, díky tomu pak majitel webu může zjistit, co je pro web dobrý a co je tam zbytečný, nebo třeba na co uživatelé klikají a nic se jim nezobrazí, nebo jak se jim web na jejich zařízení zobrazil. Já jsem majitel a autorem systému SocialWeb, který umožňuje vytvářet webové stránky, magazíny, blogy členům systému SocialWeb a to tak, že si tyto weby dělají sami uživatelé, můžou si zkrátka každý web sestavit jak chtějí a právě proto mi tato služba přišla zajímavá a to proto, že by pak mohli uživatelé SocialWebu lépe porozumět tomu jak se návštěvníci na jejich webech chovají a co tam dělají. A zase stejný problém, chci aby získával někdo kdo za systémem HotJar stojí všechna data, všech návštěvníků všech webů, které byli vytvořeny systémem SocialWeb? .. Samozřejmě, že ne! A tak začal vývoj nové funkce systému SocialWeb, kterou jsem pojmenoval Vizualizace návštěvnosti, která by uměla to samé, co nabízí placená služba HotJar, bezplatně, bezpracně, automaticky, pro každého a úplně zdarma. A výsledek? Právě se můžu dívat na svém monitoru na to jak právě teď a tady pohybujete kurzorem myši a vidět přesně to co vidíte vy. Můžu vidět veškeré tahy kurzorem od nějakého data k nějakému datu na konkrétní stránce i třeba tohohle webu a tak zjistit které části právě tohoto webu lidi zajímají. Mohu se podívat na části webu, které vzbuzují největší zájem, na kterékoliv stránce v jakémkoliv období. Můžu sledovat veškeré kliky a nebo si můžu přehrávat zpětně každou návštěvu, včetně téhle vaší a tohle může dělat každý kdo vytváří webové stránky systémem SocialWeb! Pokud vás to nějak rozrušilo, tak vás mohu uklidnit, já skutečně nemám čas abych sledoval co kdo na mých webech dělá, mám rozpracované další zajímavé a unikátní funkce o kterých bych rád pokud budu mít chvilku čas zde opět napsal nějaký článek a co se jiných uživatelů SocialWebu týká, tak tahle funkce slouží jen k tomu aby své weby neustále zlepšovali a to tak aby byli pro majoritu uživatelů co nejužitnější. Pokud se vám líbí mé funkce, to jak tenhle systém neustále zdokonaluji a chcete tyto a stovky dalších funkcí začít používat, pak vás rád přivítám do svého systému, komunity SocialWeb, protože já tyhle funkce nevytvářím pro sebe ale pro své lidi a partnerské marketingové firmy!

folder_openPřiřazené štítky