Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz facebook

Sledujte vaše oblíbené blogy – přehledně a efektivně

access_time13.květen 2019personJana

Určitě máte své oblíbené blogy. A jestli ne, jistě si jich mnoho najdete, jakmile se do blogosféry trochu více ponoříte. Určitě je dobré minimálně si najít několik blogů z vaší oblasti, a sledovat, o čem píší.Sledování blogů je ale velmi časově náročná činnost. A pokud byste měli všechny blogy proklikávat každý den a zjišťovat, co je nového, nedělali byste nic jiného.Naštěstí ale existují různé šikovné nástroje, které vám práci usnadní. Podívejme se nyní, co by vám mohlo pomoci:1. Zasílání nových příspěvků mailemVětšina blogů umožňuje, abyste se zaregistrovali a budete pak dostávat mailem každý nový příspěvek, nebo třeba týdenní shrnutí. Pokud sledujete jen pár blogů, je tento způsob v pořádku, ale jakmile máte více sledovaných blogů, budete mít zahlcenou e-mailovou schránku.2. Sledování blogů v BloggeruPokud máte svůj blog na Bloggeru, přímo na vaší domácí stránce můžete pohodlně sledovat nové příspěvky na vašich oblíbených blozích. Přidat můžete nejen blogy, které běží na Bloggeru, ale i z jiných platforem.Sledované blogy najdete v Seznamu četby. Přidávat nové blogy můžete buď pomocí funkce „Přidat“, nebo pokud jste na stránce blogu, který umožňuje přidat se pomocí sledování Google, najdete tam  ikonu s touto akcí a na tak stačí kliknout na text „Připojte se k tomuto webu“Když si sem přidáte nějaký blog, máte ho i v Google Readeru, který máte automaticky, pokud máte na Googlu účet. Takže i v případě, že nemáte svůj blog na Bloggeru, můžete použít Google Reader.3. Sledování pomocí BlogLovin‘Tato služba funguje na podobném principu, jako sledování na Bloggeru. Využijete ji, pokud nemáte účet na Bloggeru ani na Google, nebo tam nechcete z jakéhokoli důvodu sledování používat. Pokud máte Apple počítač nebo třeba iPad, můžet si stáhnout zdarma i aplikaci BlogLovin’. Pokud jste zde již zaregistrovaní, můžete si také stáhnout obyčejné nebo pěkné ilustrované ikonky na váš vlastní blog, aby vás přes BlogLovin‘ mohli jednoduše sledovat i vaši čtenáři. BlogLovin‘ vám bude zasílat denně souhrn nových příspěvků na vašich oblíbených blozích do mailu. Můžete ale i úplně vypnout zasílání souhrnů a nebo si nechat zasílat každý nový příspěvek zvlášť  (nedoporučuji, pokud máte více sledovaných blogů). Blogy ke sledování tu můžete také snadno vyhledávat pomocí funkce Search for blogs… 4. Sledování pomocí RSSRSS neboli Rich Site Summary je nástroj, pomocí kterého můžete sledovat pravidelně se aktualizující stránky (nejen blogy). Novější verzí tohoto je Atom. Na mnoha blozích najdete ikonku pro RSS. RSS příspěvky můžete sledovat také ve vaší e-mailové schránce, ale to opět nedoporučuji, budete zahlceni maily. Lepší je stáhnout a nainstalovat si nějakou RSS čtečku, kterých je na webu spousta zdarma – zapř. RSS Reader - a sledovat nové příspěvky tam.Ikonka pro RSS, kterou můžete najít na svém oblíbeném blogu, například na webživě můžete najít RSS feed na URL adrese https://webzive.cz/rss5. Facebook, TwitterAutoři blogů často dávají upozornění na nové články také na Facebook nebo Twitter. Pokud jste tedy třeba na Facebooku jako doma a váš oblíbený bloger je tam také, můžete sledovat, co je u něj nového, rovnou odtud.Seznam možností jistě není vyčerpávající, existuje i řada dalších nástrojů, jako třeba My Yahoo nebo PageFlakes… Ale s výše uvedeným seznamem byste si měli jistě vystačit. Ideální je, vybrat si jeden nástroj, a toho se držet, abyste měli vše na jednom místě a neměli ve sledovaných blozích zmatek.Máte svůj oblíbený způsob, jak sledovat blogy?

folder_openPřiřazené štítky

Jak získat čtenáře pro váš blog

access_time13.květen 2019personJana

A je to konečně tady.  Váš velký okamžik. Máte svůj blog, máte publikovaných pár prvních článků, máte vyladěný design vaší stránky. Teď nastává ten okamžik – pozvat na váš blog první čtenáře. Jak na to?Způsobů, jak získat čtenáře je mnoho. V tomto příspěvku si řekneme o těch základních, které by Vám mohly pomoci v začátcích. V první fázi se ujistěte, že články, které jste zatím na blogu publikovali jsou opravdu hodnotné a zajímavé, aby oslovily co nejvíce návštěvníků a stali se z nich vaši pravidelní čtenáři.Takže začínáme:1. Pozvěte na blog nejprve své přátele – buď osobně, pošlete jim e-mail, pozvěte své přátele z Facebooku či na Twitteru, Google+ atd. V první fázi je super, že přátelé vám mohou dát užitečnou zpětnou vazbu – je pro ně blog zajímavý? Líbí se jim design? Je blog přehledný? Nebojte se jich zeptat a poproste je také, ať vám na blog přidají nějaké komentáře k článkům. Zvýší to Vaši důvěryhodnost a motivuje další návštěvníky, aby také komentovali2. Komentujte na blozích s podobnou tématikou, jako je ten váš. Toto je klasická rada pro blogery. Ale pozor. Nedoporučuji komentovat stylem „ahoj, já mám taky svůj blog, podívej se ke mně“. Někdo by podobné příspěvky mohl považovat za spam a nikdo se pak k vám nepodívá. Lepší je, komentujete -li článek, ke kterému máte opravdu co říci, vyjádřit svůj názor a třeba odkázat na váš vlastní článek, kde dané téma rozvíjíte nebo zmiňujete. Takže například  “ahoj, skvělý článek, psal jsem o něčem podobném na www.mujblog.cz a můj názor je, že…“. Samozřejmě můžete prostě jen komentovat, nemusíte přímo nabízet návštěvu svých stránek. Pokud budete psát zajímavé komentáře, čtenáři kliknou na vaše jméno u příspěvku a dostanou se na váš blog tak jako tak. Příliv nových čtenářů není díky komentování na cizích blozích nijak závratný, jde to spíše pomalu, ale jde to.3. Spojte se s nějakým blogerem, který píše o podobné oblasti jako vy. Napište mu e-mail, povězte mu, proč rádi chodíte k němu na blog, a informujte ho o svém novém blogu . Nabídněte mu, že například napíšete článek pro jeho blog zdarma (tzv. guest post) na určité téma s tím, že součástí bude odkaz na váš vlastní blog. Pokud bude bloger souhlasit, je velká pravděpodobnost, že mnoho z jeho čtenářů se stane také vašimi čtenáři. Možná se tomu blogerovi váš blog zalíbí natolik, že o něm u sebe sám napíše.4. Mějte na svém blogu kolonku „mé oblíbené blogy“. Pokud se někdo v této kolonce najde, třeba také uvede ten váš blog na své stránce. Například Blogger umožnuje umístit do postranní lišty přímo položku „seznam blogů“ (v administraci blogu vyberte Rozvržení > Přidat miniaplikaci > Seznam blogů). Blogy můžete nechat  zobrazovat i s miniaturou nejnovějšího příspěvku, které se řadí automaticky podle toho, kde je nejnovější příspěvek. Díky tomu ostatní vidí, kde je něco nového. Přes tuto funkci mám já sama na svém blogu největší návštěvnost z ostatních blogů, které mě mají mezi oblíbenými.5. Udělejte svému blogu stránku na facebooku. Informujte tam o nových příspěvcích, přidávejte fotky, novinky, informujte o plánech… Ať stránka žije. Požádejte své přátele, ať dají vaší stránce „like“. Na svém blogu mějte ikonku pro Facebook, ať se s vámi mohou čtenáři spojit. Můžete také pod každý článek dát ikonku pro „like“ – ale o tom zase někdy jindy…

folder_openPřiřazené štítky

6. DÍL: Jak na lepší blog – Soutěže

access_time13.květen 2019personJana

Pokud chcete udělat váš blog zajímavějším, najít nové čtenáře, potěšit ty stávající a trochu „rozvířit vody“ v běžné posloupnosti článků, jsou soutěže tím pravým řešením. Proč uspořádat na blogu soutěž?Soutěže (na anglických ale i mnoha českých blozích, hlavně módních, se setkáte s názvem giveaway) zvýší mnohonásobně, alespoň krátkodobě, návštěvnost vašeho blogu. Je velká šance, že část z tohoto množství návštěvníků zůstane vašimi stálými čtenáři. O soutěži se také začne mluvit (více o tom dále) na sociálních sítích, lidé budou vaši soutěž sdílet, a tak kromě větší návštěvnosti blogu může růst například i váš Facebook apod. A to je skvělé, ne?Tady je pár tipů, jak uspořádat vaši první soutěž.CENA DO SOUTĚŽE nemusí být v nějaké závratné finanční hodnotě. Rozhodně vás tato akce nezrujnuje. Může jít o např. knihu, nebo nějaký váš produkt. Poukázku na nákup nebo na službu. Poukázka na nákup v nějakém obchodě, který víte, že mají vaši čtenáři rádi (já jsem třeba pořádala na svém blogu o bydlení soutěž o poukázku na 500 Kč do IKEA). Cena by ale rozhodně měla souviset s tématem vašeho blogu/podnikání a měla by být dostatečně atraktivní, aby stálo čtenářům za to se do soutěže zapojit. Dobrým tipem také může být spolupořádání soutěže s nějakým sponzorem. Dejme tomu, že váš blog se zabývá kosmetikou a můžete oslovit nějakého výrobce nebo prodejce a domluvit se s ním na tom, že věnuje do soutěže cenu odměnou za odkaz na jeho web, nebo dokonce za to, že soutěžící budou muset na jeho stránce vyhledat nějakou odpověď na soutěžní otázku – win-win situace – vy máte produkt do soutěže, čtenáři krásnou cenu a sponzor pozornost.JAK SOUTĚŽIT. Vzorec nastavení soutěže může být různý. Důležité je, co soutěží sledujete – čeho chcete dosáhnout. Můžete chtít, aby soutěžící odpověděli na nějakou otázku. Nejčastěji je požádáte, aby odpověděli v komentářích pod článkem a připojili na sebe emailový kontakt pro případ výhry. V tomto případě se hodí spíše otázky názorové – co si myslíte…, co je vaše nejoblíbenější… atp. Cílem tady může být například to, že se chcete dozvědět, co by vaše čtenáře zajímalo, co mají rádi apod.Můžete položit také otázku typu „správná odpověď“ – kterou třeba čtenáři musí někde vyhledat. Zde vám jde o to, aby se lidé podívali na váš web, produkty a pod. a díky hledání odpovědi si všimli, co vlastně děláte, třeba objevili něco, co se jim líbí, co by chtěli apod. Tady je nejlepší variantou, aby soutěžící odesílali odpovědi na otázku přímo na Váš email.Další možností, je požadovat, aby se soutěžící stal vaším fanouškem na Facebooku, Google+, přihlásil se k odběru newsletteru, aby vás sledoval na Pinterestu či kdekoli jinde, kde to považujete za důležité a chcete zvýšit svou sledovanost. Tuto možnost lze kombinovat s předchozími – např. soutěžící musí odpovědět na otázku plus se stát fanouškem na Facebooku. Nebo že musí odkaz na článek se soutěží sdílet někde na sociální síti nebo na jeho vlastním blogu (tohle je opravdu dobrý nápad, soutěž se bude šířit sama :-))JAK DÁT O SOUTĚŽI VĚDĚT. Využijte svou databázi kontaktů a oznamte jim, že na blogu probíhá soutěž. Využijte své sociální sítě a napište o soutěži všude možně. Zkuste se také poohlédnout na internetu – existují stránky nebo facebookové profily, které propagují soutěže, které probíhají na internetu. Zpravidla zdarma tam můžete zadat odkaz na vaší soutěž.JAK ČASTO SOUTĚŽ POŘÁDAT. Samozřejmě nechcete, aby se váš blog stal soutěžním místem, kam budou lidé chodit jen proto, aby mohli něco vyhrát. Není tedy radno pořádat soutěže příliš často. Dejme tomu, že 2 – 4x do roka je optimální.JAK DLOUHO BY MĚLA SOUTĚŽ TRVAT. V blogovém světě je podle mého názoru ideální, aby soutěž trvala cca 1 týden. Při kratším čase se třeba ne všichni dostanou k internetu a čtení blogů, takže by jim mohla soutěž uniknout. A při delším zase hrozí ztráta nadšení a pozornosti při sdílení na sociálních sítích.Úkol pro dnešní den: Promyslete, jak potřebujete vaše čtenáře nebo potencionální čtenáře nasměrovat – zda chcete více čtenářů, více komentářů, více sledování na sociálních sítích, více kontaktů na seznamu…. Podle toho vymyslete plán, najděte ideální cenu a spusťte svou soutěž!

folder_openPřiřazené štítky

Blogování v roce 2019: je blogování mrtvé?

access_time13.květen 2019personJana

V poslední době se na internetu objevily různé zprávy a diskuze o tom, že blogování už není to, co bývalo a že klasické blogy stále častěji končí. Důvodem je pokles zájmu čtenářů. Je ale blogování opravdu mrtvé?Podle mého názoru je třeba rozlišit blogy osobní, které jejich autoři píší ve svém volném čase, jako koníček, a blogy profesionální. A u těch profesionálních je ještě třeba specifikovat, zda se jedná o blog, jehož majitel se blogováním přímo živí a nebo o blog tzv. firemní, který má sloužit jako podpora jeho jiného podnikání. Pojďme se tedy podívat, jak to s jednotlivými kategoriemi je.Osobní blogyTady bohužel musím dát šířícím se zprávám za pravdu. Boom blogování, který u nás byl před 2 -3 lety, je už opravdu minulostí. Blogy, které bývaly populární, buď jejich majitelé opustili (nejčastěji proto, že se změnila jejich životní situace  a na blog už neměli tolik času) nebo došlo k velmi vysokému úbytku čtenářů. Časy, kdy čtenáři nedočkavě čekali na nový článek a dychtivě komentovali, jsou patrně pryč. Není to ale proto, že by nechtěli slyšet či vidět, co má jejich oblíbený autor na srdci.Je to spíš vývojem doby a sociálních médií, kdy málokdo už čte obsáhlé články, ale spíše je dnes na Facebooku, Instagramu a jiných sítích. A až když na těchto sítích objeví něco zajímavého – například odkaz na článek, který ho opravdu zaujme – klikne na něj a přečte si ho na blogu.Je to také tím, že čím dál tím více lidí sleduje tyto sítě na svém chytrém telefonu, který tolik nenahrává nějakému čtení dlouhých článků nebo načítání velkého množství fotografií.Pokud máte osobní blog a chcete zůstat na blízku svým čtenářům, musíte  jít na sociální sítě, zejména Facebook, pokud tam již nejste, a soustředit svou činnost tam – nejen sdílet samotný nový článek (a udělat to několikrát, ne jen jednou), ale i na sociální síti komunikovat s vašimi čtenáři, diskutovat, rozvíjet dále své články, sdílet zajímavé související odkazy apod. Kterou sociální síť zvolit? Záleží na tom, kterou vaši čtenáři pravděpodobně využívají!A druhá věc, kterou vřele doporučuji, je začít sbírat emailové adresy vašich čtenářů – pokud jim totiž napíšete email, že vyšel nový článek, pravděpodobněji se půjdou podívat. Předpokládat, že sami přijdou (protože přeci článek vydáváte pravidelně každou středu), je hodně pošetilé.Profesionální blogyI tyto blogy postihuje stejný fenomén, jako v případě blogů osobních. Lidé jsou více na Facebooku, než aby chodili k vám pro pravidelné články. Platí pro vás tedy stejné doporučení jako výše – jděte na sociální sítě a sbírejte emailové kontakty!Je zde ale ještě jeden trend. Protože lidé málo čtou články na internetu, hodně profi blogerů přechází na jiná média než pouhopouhé textové články – nejčastěji točí videa nebo podcasty (zvukové nahrávky). Videa vládnou internetu! Na video se lidé podívají raději, než aby četli. Na video se podívají přímo na Facebooku, nemusí nikam klikat. Video je prostě nový blog! Využijte tento trend a začněte místo dlouhých textových článků točit videa.Firemní blogyFiremní blog píšete proto, že chcete podpořit svůj business. Píšete články, které mají vašim potencionálním zákazníkům (i těm stávajícím) pomoci. A zde se, podle mého názoru, nemusíte až tak výše zmíněných trendů bát. Jde tady totiž o něco jiného – o to, aby vás skrz články našli potencionální zákazníci, například přes vyhledávače. Tj. když řeší nějaký problém, zadají dotaz do vyhledávače, a vyskočí váš článek. Tím daného člověka zaujmete, bude chtít vědět více, zapíše se do vašeho newsletteru atd. atd.Proto má stále smysl psát hodnotné textové články na váš web. Nemusíte to třeba zrovna nazývat „blog“. Prostě články, užitečné rady apod. Z hlediska vaší vyhledatelnosti na internetu jsou články výborné. A také si tím budujete svou značku a pozici experta.Můžete ale také využít zmíněných trendů, a začít točit třeba videa – budete mít větší příležitost oslovit více lidí například právě na sociálních sítích – byla by škoda nevyužít toho, že velká většina vašich zákazníků tam pravděpodobně je.O tom, že musíte sbírat emailové kontakty, už ani nemluvím, jistě to už děláte :-).Celkově tedy lze říci, že blogování není mrtvé, jen se mění a je třeba se těmto změnám přizpůsobit. Jen tak si udržíte své čtenáře a budete dále rozvíjet svůj úspěšný blog.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SEO a vyhledávače na dotaz facebook

5-způsobů, jak získat více čtenářů

access_time21.březen 2020personRedakce

Važte slov. Víte, že musíte přilákat lidí, kolik potřebujete. Jestliže se budete snažit přesvědčit kroucenými frázemi, které nakonec nedávají smysl, pak Vaše články nebude nikdo číst. Neobjeví se u článku žádný komentář, žádná odezva, ani se nebude sdílet na sociální síti Facebook. Pak je Vaše psaní k ničemu, protože čtenář, který článek otevře, jej raděj ihned po přečtení pár řádků zavře. Vy se pak ptáte proč? Dáváte tomu za vinu nezkušenost? Myslíte si, že je potřeba věnovat se copywritingu minimálně 10 tisíc hodin, abyste své psaní zdokonalili? Pravděpodobně ne. Ve skutečnosti je řešení jednodušší, než si můžete myslet.Pište kratší texty, nikoliv několikastránkové slohy, stylizujte je, čímž se stanou články lépe čitelnější. Můžete si tak získat a udržet pozornost čtenářů.1. Mezera mezi řádkyExistuje hned několik způsobů, jak udělat svůj obsah čitelnějším. I složitý obsah se může stát srozumitelnější, pokud zavedete prázdná místa, respektive mezery mezi jednotlivými řádky. Rozdělujte text do odstavců a hlavně dlouhá souvětí rozdělujte do srozumitelných vět. Zkuste napsat několik odstavců jednou větou. Jak by na Vás takový text působil?2. Nezapomínejte na podnadpisyNadpis by měl být poutavý, protože právě nadpis přiláká nové čtenáře. Další pevné podnadpisy udržují čtenáře ve čtení. Musíte však jednotlivým podnadpisům přizpůsobit celý obsah článku. Podnadpisy musí být nejen zajímavé, ale i informativní, aby čtenářovi napověděli, co se v další části článku dočte.3. Používejte odrážky- Čtenáři nemohou odolat odrážkám.- Jsou snadno čitelné a vše sdělíte v pár bodech.- Liší se od ostatního textu, tudíž si čtenář odpočine od čtení souvislého textu.4. Přidávejte relevantní odkazyRelevantní odkazy vylepší reputaci Vaší stránky. Externí odkazy prokazují, že jste si zjistili informace o daném tématu, a chcete upozornit na další odborníky. Dobrý obsah by měl mít odkazy na stránky, které rozšíří pochopení čtenářům.5. Používejte formátováníPřidejte důraz na Váš web a použijte tučné písmo u důležitých pojmů. Čtenář si tak prohlédne nejprve text a zjistí, o čem vůbec text bude, protože se mu zobrazí důležité informace hned při prvním otevřením článku – tučným písmem. Nezdůrazňujte však všechen text, ale používejte tučné písmo s mírou. Měli byste používat tučné písmo na klíčová slova.

folder_openPřiřazené štítky

Registrace do katalogů a SEO

access_time22.březen 2020personRedakce

V současné době můžete svůj web propagovat mnoha způsoby. Mezi nejjednodušší způsoby propagace se však řadí registrace do katalogů, nákup zpětných odkazů či linkovací systémy. Udělejte pro svou internetovou stránku co nejvíce a zviditelněte ji, jak je to jen půjde. Je však náročné vytvořit originální a zajímavý obsah stránky, na který budou odkazovat sami lidé. Opět se dostáváme ke slovu NÁPAD, který tvorba webových stránek, respektive tvorba obsahu webu vyžaduje. Dnes si však řekneme, proč budovat zpětné odkazy a jak je získat.Budování zpětných odkazůSEO optimalizace se dostala na český web poměrně rychle a stala se velmi vyhledávaným pojmem. Dnes SEO optimalizaci vyhledávají majitelé webových stránek, který ji chtějí zviditelnit pro vyhledávače. Provozovatelé webů tak začínají dodržovat určitá pravidla, jež jsou daná vyhledávači. Je potřeba nejen vhodně zvolit titulek, ale i sestavit správný text. Další části jsou dnes standardem každého webu. Základy už nepostačí na to, abyste porazili konkurenci ve vyhledávání. Dnes jsou univerzální cestou budování zpětných odkazů, díky nimž svůj web prosadíte.Registrace do katalogůVelmi jednoduchým způsobem se stala registrace do katalogů. Dnes katalogy ale ztrácí na vlivu zejména kvůli masivnímu používání sociálních sítí. Vznikají takzvané linkfarmy, které však již nejsou pro vyhledávače nikterak důležité. Je potřeba si najít kvalitní registrátory do katalogů, protože kvalita je při registraci vždy na prvním místě.PR článkyStále fungující činností, která Váš web zviditelní, je vkládání článků na PR portály. Dnes mají klasické PR weby poměrně mizivou návštěvnost, proto je lepší použít nějaký nástroj, například PRstudio.cz, které umožňuje vkládání placených PR článků ale také nabízí vkládání PR článků zdarma. Díky aplikaci PRstudio.cz si budete moct vložit odkazy do textů vlastních textů, které budou následně zveřejněny na vámi vybraném webu, a proto články na čtenáře nebudou působit neobaleně. Dnes nabízí i možnost prezentace PR článků mnoho podnikatelů, kteří vlastní weby s poměrně vysokou návštěvností. Pak už záleží pouze na Vás, kolik jste ochotni do PR článků investovat. Vždy platí pravidlo: „Kvalitní text prodává“ a také „Není PR článek jako PR článek“ a nebo „Není web jako web“.Sociální sítěDnes je nejznámějšími sociálními sítěmi Facebook a Twitter. Jedná se o nepřímý linkbuilding, který se Vám však může vyplatit. Stačí, když šikovně oslovíte tisíce lidí, kteří jsou na sociálních sítích registrováni.Mikrostránky a podpůrné miniwebyVelmi oblíbeným a hlavně levným způsobem, jak si zařídit stálé zpětné odkazy jsou mikrostránky. Můžete je aktualizovat jednou za čas. Podpůrné weby však potřebují více aktivity, protože je potřeba vybudovat komunitu, která se bude na Váš web zaměřovat, pro tohle doporučujeme vyzkoušet aplikaci SocialWeb.cz, která umožňuje tvorbu takových webů jednoduše a rychle.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Sociální sítě na dotaz facebook

Kolik tváří má Facebook?

access_time13.květen 2019personRedakce

Když sem dříve používal internet, často sem si říkal, že by bylo vhodné, kdyby existovala nějaká služba pro jednotné sdílení fotek a toho co kdo dělá. Moje myšlenky byly vyslyšeny a za chvíli přišel MySpace. To nebylo jenom sdílení fotek, to byla celá kompletní sada služeb. Místo statusu, co kdo dělá, se daly posílat aktualizace. Dalo se přidávat do skupin, dalo se sdílet fotky a spoustu dalšího. Na roztříštěném internetu konečně začala existovat jedna služba. Všichni se stávali vzájemně přátelé a tyto aktualizace posílali.Dlouho to vypadalo jako konečný stav, než přišel Facebook. Stačí se zaregistrovat a každý může na internetu doslova představit svoji tvář. Může nahrát svoji fotku. Poté se může přidat do všech možných skupin a tím vyjadřit svoje politické a jiné postoje, no a také může posílat za svoji zeď zmíněné statusy. Bude se na Facebooku takovýto uživatel chovat stejně jako ve skutečnosti, nebo vznikne další virtuální tvář? Bude se bát, že si o něm tyto data někdo vyhledá a proto bude klidnější? Nebo se naopak přidá k velkému zástupu lidí a bude nadávat Rytmusovi? Dám mu sice Like, ale hned si pomyslím, jestli by toto dokázal i ve skutečnosti. Jaká bude jeho virtuální tvář?Co administrátoři stránek? Zde se ukazuje naplno falešná tvář. Tito se snaží, aby jim do stránek vlezlo co nejvíce lidí. Těmto lidem se dá poté dobře posílat reklama. Co ale uživatelé? Zamýšleli jsme se někdy jestli jim tato reklama vadí? Podle toho že neodchází, tak asi moc ne.A co samotný Facebook? Opravdu neprodává data o svých uživatelích reklamním agenturám? Je u něj někdo, kdo obsluhuje požadavky FBI o náhledu do soukromého rozhovoru komukoli na světě? Usměvavý Mark Zuckerberg nám sice říká, že tohle by si nikdy nedovolil, ale … kolik tváří má Facebook?

folder_openPřiřazené štítky

3 tipy jak na Facebook

access_time13.květen 2019personJana

Facebook je pro blog velmi dobrým způsobem, jak zůstat ve spojení se svými čtenáři, upozorňovat je na nové články, ale třeba je i „odměnit“ něčím navíc. Na druhou stranu je Facebook poněkud kontroverzní – někteří tvrdí, že Facebook jako sociální síť je na ústupu a zkoušejí například Google+. Pravdou ale je, že spousta lidí již na Facebooku je, pravděpodobně včetně vašich (potencionálních) čtenářů a proto by byla škoda toho nevyužít. Opět záleží na vašem oboru a tématice blogu – podívejte se, zda vaši potencionální čtenáři jsou na Facebooku nebo někde jinde. Připravila jsem pro vás v souvislosti s Facebookem několik tipů:1) Facebook má jednu velkou nevýhodu – vaše příspěvky totiž ve skutečnosti uvidí jen velmi malá část vašich fanoušků. Pokud chcete, aby váš příspěvek viděli všichni vaši fanoušci, musíte za to Facebooku zaplatit. Zkuste tuto nevýhodu obejít tím, že budete propagovat své příspěvky třeba několikrát během pár dní – využijte na to funkci naplánování příspěvku. Rozhodně nehrozí, že byste tím své fanoušky nudily, protože fakticky uvidí každý příspěvek jen malá část z nich2) Facebook čas od času mění design vzhledu stránek. Jedna taková změna proběhla nedávno. Mně nepotěšilo odstranění šikovných záložek pod hlavním obrázkem, ale to tu nebudu rozebírat. Novinkou je, že Facebook zobrazuje  náhled vašich nejnovějších fotek v levém sloupci – přidávejte tedy hodně (zajímavých) fotek! Využijte také možnost vytvářet alba. Takové album může být třeba tématicky zaměřené na příspěvky z vašeho blogu, na určitou kategorii příspěvků a pod. Pohrajte si s fotkami např. v některém online zdarma dostupném programu (picmonkey.com, canva.com), kde můžte velmi snadno přidat přes obrázky texty a nadpisy, aniž byste museli být zdatnými grafiky3) Nezůstávejte jen u propagace svých příspěvků z blogu. Můžete také sdílet starší příspěvky, fotky z Instagramu (a třeba tak nechat čtenáře nakouknout do vašeho zákulisí a na váš osobní život, vytváříte tak se svými fanoušky osobní vztah). Lze sdílet i příspěvky spřátelených blogerů či jiné inspirativní odkazy z internetu. Zeptejte se svých fanošků na nějakou otázku. Facebooku vám dává příležitost dále budovat vaši značku či jméno a být více nablízku vašim čtenářům.P.S. Tady najdete skvělou infografiku s ideálními rozměry vašich obrázků pro Facebook: http://www.pinterest.com/pin/139893132150245219/

folder_openPřiřazené štítky

5 důvodů, proč mít firemní Facebook stránku

access_time21.březen 2020personRedakce

Jak již bylo několikrát řečeno, Facebook je fenomenální sociální síť, na níž se nesoustředí pouze běžní uživatelé. V současné době je možné si zřídit na Facebooku firemní stránky a podporující skupiny. Možná si říkáte, že Facebook firemní stránka je naprosto zbytečná, protože máte vytvořené kvalitní webové stránky, jimž nechybí SEO optimalizace, ani validní kód. Ale jelikož lidé Facebooku doslova podléhají, neměli byste tuto skutečnost podceňovat. Rozšiřte své pole působnosti a zřiďte si firemní stránky na sociální síti, díky nimž získáte dokonalý přehled o Vašich potenciálních i stávajících klientech.1. SpojeníProstřednictvím sociální sítě Facebook budete kontaktovat určitou skupinu lidí o každodenním dění ve Vaší firmě. Můžete připomenout svým klientům Vaši přítomnost. Jakmile vložíte na firemní stránky příspěvek, ihned na něj budou uživatelé reagovat kliknutím na tradiční tlačítko „To se mi líbí“. Tím začíná komunikace mezi Vámi a potenciálními, respektive stávajícími klienty. Informujte cílovou skupinu o každodenních novinkách. Denně mějte na firemních stránkách alespoň jeden příspěvek, ale zase to s příspěvky nepřehánějte, protože by si Vás kvůli otravnému přispívání mohli lidé smazat z oblíbených stránek.2. AutoritaFacebook Vám pomáhá představit Vás samotných. Prezentuje Vás jako experta ve svém oboru. Můžete na firemních stránkách uvést veškeré informace týkající se nejen Vaší společnosti, ale také Vaší práce. Nabídněte na firemních stránkách i své služby, protože ne všichni se připojí k firemním stránkám na Facebooku prostřednictvím oficiálních webových stránek.3. ZnačkaFacebook pomáhá propagovat Vaši značku. Každá značka musí být ale zastoupena profesionálním logem, které si můžete dát jako profilový obrázek. Nesmí chybět ani profesionální záhlaví. Facebook stránka vypovídá o Vaší filozofii. Dokonce i odkazy na jiné stránky Vám pomohou vylepšit image Vaší značky. Dbejte na své klienty.4. ViditelnostNa Facebooku budete více viditelní, čímž se Vám usnadní podnikání. Facebook umožňuje komentování jednotlivých příspěvků, čímž si zajistíte komunikaci se svými klienty. Můžete jim ihned zodpovědět jejich dotazy.5. SdíleníLidé mohou na Facebooku sdílet nejrůznější odkazy, videa a také obrázky. Pokud se jim tedy zalíbí obsah Vašich firemním stránek na Facebooku, pak je mohou sdílet také. Tím si zajistíte další přísun nových klientů. Jedná se o menší reklamu.

folder_openPřiřazené štítky

Sbírání fanoušků na Facebooku

access_time21.březen 2020personRedakce

Sbírání fanoušků na Facebooku je dnes diskutovatelné téma. Bez fanoušků jako by samotná stránka ani neexistovala. Facebook je sociální síť, na níž se můžete registrovat nejen jako samostatný uživatel, ale také zde můžete prezentovat svou firmu na firemních stránkách.Cílem sociální sítě je udržovat lidi v kontaktu. Jestliže však nemáte na své firemní stránce žádné fanoušky, pak kontakt s nikým nenavážete. Otázkou však zůstává: „Jak sbírat fanoušky na Facebook?“Jestliže jste silnou společností, pak Vás lidé znají, ale menší firmy by se také neměly vzdávat. Dnes existuje hned několik cest, jak získat své fanoušky. V tomto článku se podíváme, jak postupovat přizískávání fanoušků na firemní stránky Facebook.Nejbližší okolí a Like BoxLidé se hlásí zejména ke stránkám, která již bude nějaké fanoušky mít, než k té, která je zcela prázdná. Jakmile tedy vytvoříte firemní stránky Facebook, pak poproste své zaměstnance, rodinu či známé, aby Vaši stránku podpořili a stali se jejími prvními fanoušky. Budete tak mít základ pro budování další komunity. Lidem, kteří se stanou Vašimi fanoušci, se na zdi zobrazí informace o tom, že se stali fanoušky Vaší firemní stránky. To znamená, že jejich přátelé se tak mohou k Vaší stránce jednoduše přidat.Dalším pomocníkem pro získávání fanoušků na Facebooku je přidání Like Boxu na Vaši webovou stránku. Like Box dnes má celou řadu verzí a existuje spousta generátorů. Přidávejte si Like Box nejen na úvodní stránku, ale také do kontaktů či jiných podstránek.Vlastní zdrojePokud již podnikáte, pak jistě máte své stávající zákazníky, kteří se na Vás obrací. Oslovte je speciálním e-mailem, v němž sdělíte, že začíná budovat komunitu i na Facebooku. Motivujte je, abyse stali Vašimi fanoušky. Motivaci hledejte například v tom, že jim vysvětlíte, jaké benefity získají, pokud se stanou fanoušky. Například:„Už víte, že máme firemní stránku na Facebooku? Staňte se našimi fanoušky, díky čemuž se dozvíte všechny důležité informace týkající se naší firmy jako první. Nabízíme slevy pro nejrychlejší z Vás...“„Ovlivněte naši nabídku jako fanoušci na Facebooku. Dostanete také jako první ochutnávku z našeho nového katalogu.“Facebook je dnes silným marketingovým nástrojem, díky němuž se lidé mohou dozvědět, že existujete. Začněte si budovat komunitu na Facebooku i Vy.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Operační systémy a Aplikace na dotaz facebook

Díky InsTrack budete mít pod kontrolou svůj instagramový účet

access_time22.květen 2019personRedakce

Instagram se stal v posledních letech velikým fenoménem a hned vedle Facebooku a Twitteru je jednou z nejvíce používaných sociálních sítí na světě. Aplikace se poprvé objevila na App Store 6. Října 2010 a od té doby prošla řadou změn. V roce 2012 ji odkoupil Facebook a aplikace se stala ještě známější. Instagram je aplikace určena pro sdílení fotografií s ostatními uživateli, během prvních jedenácti měsíců od spuštění služby, aplikace zaznamenala neuvěřitelných 9 miliónů nových uživatelů. Tento článek ale není o instagramu, nýbrž o aplikaci InsTrack, která s ním má mnoho společného.Zjistěte, kdo vás již nesleduje a kdo teprve začalDíky InsTrack budete mít přehled o vašich odběratelích. Základní verze zdarma vám ukazuje, kdo vás v posledních pár dnech začal sledovat, kdo vás sledovat přestal, dále vám ukáže ty, kteří vás sledují, ale vy je ne a naopak. Aplikace však umí i více zajímavých funkcí, ale pokud je chcete využívat, musíte si připlatit od 1,99 euro až po 9,99 euro. Pokud si připlatíte, můžete sledovat, kdo si vás blokl, kdo zrušil „lajky“ u vašich fotografií a spoustu dalších zajímavých funkcí.Přehled dalších užitečných funkcí v aplikaci InsTrack PRO:Skrytí sledovateléSkrytí obdivovateléNejlepší sledovateléLidé, kteří nejčastěji lajkují vaše příspěvkyLidé, kteří vám nejčastěji komentují příspěvkyNejčastěji aktivní uživateléNejpopulárnější uživateléNejčastěji vámi olajkované uživateléLidé, které jste přestali sledovat… a spoustu dalšíchDesign aplikace neurazíAplikace InsTrack je velice jednoduchá, takže se v ní opravdu každý vyzná. Na hlavní stránce se vám zobrazuje kolik lidí vás sleduje a kolik lidí sledujete vy a dále jsou zobrazeny další funkce, které stačí pro větší podrobnost jen rozkliknout. Vlevo nahoře se nachází tlačítko, po jež stisknutí se zobrazí správa vašeho účtu. Vpravo nahoře je pak tlačitko pro aktualizaci informací. Aplikace je celkově velmi povedeně propracovaná a věříme, že si své spokojené uživatele najde.

folder_openPřiřazené štítky

Díky funkci Najít přátele už ty své nikdy neztratíte z dohledu

access_time22.květen 2019personRedakce

V době chytrých mobilních zařízení nemůžeme čekat příliš soukromí. Spousta aplikací v našich telefonech o nás vědí, kde a jak dlouho se nacházíme. Například nedávno se tato funkce objevila v aplikaci Facebook  a říkají tomu „Přátelé v okolí“. A věděli jste, že podobná funkce se už nějakou dobu nachází i v iOS zařízeních? Ať už máte iPhone, iPod touch, nebo iPad, jistě je na vaší ploše aplikace „najít přátele“.K čemu je aplikace  „Najít přátelé“ dobrá, jak funguje a jaký je závěr?Pokud mají vaši přátelé zařízení od Applu s aktualizovaným operačním systémem, můžete sledovat jejich polohu a naopak i oni tu vaší. Pokud tedy budete potřebovat vědět, kde se někdo nachází, můžete si ho okamžitě najít v této aplikaci. Má to ale háček. Nejenže můžete sledovat pouze přátele, kteří mají iOS zařízení, ale musí být navíc připojeni k internetu. Pokud nebudou, celá tato aplikace je k ničemu, avšak tomu se předejít nedá.Pokud jsou ale vaši přátelé připojeni k internetu, stačí otevřít aplikaci. V ní se vám ukáže mapka a seznam vašich přátel. Okamžitě při spuštění se bude aplikace snažit o aktualizaci informací. Na mapce nahoře pak uvidíte, v jakých částích České republiky, či dokonce světa, se vaši přátelé nacházejí. Aplikace také dokáže vypsat vzdálenost vašeho přítele od vás.A jaký je závěrečný dojem z této funkce, kterou naše jablečná zařízení obsahují. Pokud vám nevadí, že vás bude někdo sledovat, můžete aplikaci s klidem využívat, avšak musíte počítat s tím, že vaši přátele, se kterými budete sdílet svou polohu, budou vždy vědět, kde se nacházíte. Pokud tedy máte například ve zvyku vašim přátelům říkat nepřesné informace o místech, kde se nacházíte, aplikace pro vás asi nebude tou pravou. Nicméně pokud chcete třeba své přátele překvapit na nezvyklém místě, aplikace vám ráda pomůže. Je tedy jen na vás, zda chcete mít tuto funkci ve svém zařízení puštěnou. Jedno vám ale garantuji. Pokud ji vyzkoušíte, velice rádi se občas podíváte, kdepak se vaši přátelé nacházejí.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci SocialWeb na dotaz facebook

Jak vydělávat na internetu se systémem SocialWeb

access_time25.duben 2019personRedakce

Před týdnem jsem se přidal do několika Facebook skupin na téma Práce online, vydělávání z domu a tak podobně.Od té doby se mi na Facebooku zobrazuje mnoho nabídek na téma jak vydělávat z domu a vlastně ani u jedné z nich jsem si skutečně nedokázal představit, že bych takhle mohl vydělávat.Je tomu dva roky, kdy jsem se rozhodl nebýt zaměstnaný jako programátor webových aplikací a dnes jsem autorem unikátního systému, který se jmenuje SocialWeb a k němu přiřazených marketingových aplikací jako PRstudio a nebo Adclick, tyhle systémy mají jeden cíl, chtějí skutečně zrealizovat vydělávání na internetu každému.Moje práce spočívala v tom, vymyslet způsoby, funkce a nástroje, díky kterým každý jedinec bez předešlých znalostí a zkušeností ze světa IT dokáže dělat věci lépe, než ostatní, kteří se spoléhají na různé programátory a agentury, díky tomu otevírám všem úplně novou dimenzi pro jakékoliv jejich aktivity.Ne, bez práce to nebude.Vaším úkolem by mělo být se zaměřit na nějaké odvětví, kterému i třeba rozumíte a následně vytvořit několik webových stránek díky systému SocialWeb na vámi vybrané téma ‚niche‘.Následně by jste měli vytvářet sociální stránky a skupiny na konkrétní a příbuzná témata vámi vybraného ‚niche‘.Tím si budete budovat vliv a pokud si vytvoříte vliv v konkrétním oboru a nebo odvětví, pak je velmi jednoduché tento vliv obracet v profit - ze jména od těch, kteří si ve vámi vybraném oboru a nebo odvětví konkurují a ti pak mohou využívat marketingové nástroje - třeba  Prstudio.cz, díky kterému na vašem webu vytvořeném přes systém SocialWeb budou moct publikovat tzv. PR články - ze kterých získáváte profit 70%.Tohle však ani zdaleka není jediný způsob jak na základě webových stránek můžete vydělávat peníze, můžete využívat další marketingové nástroje, například affiliate marketing, publikování reklam a nespočet dalších možností, které se vám jako majiteli webové stránky a správci skupin a facebook stránek s vlivem otevřou - a pak pokud tohole dokážete, můžete zvážit publikaci i těch nabídek, které stejně jako já v různých Facebook skupinách na téma vydělávání online vídáte.Co tedy vlastně já dělám a čeho můžete být součástí?Já jsem autorem systému, který umožňuje zapojeným lidem vytvářet webové sítě, mobilní aplikace, webové stránky, spravovat sociální stránky.. jedná se o komunitu lidí, která tvoří a navzájem si pomáhá - j za účelem zisku.Hlavním cílem je budovat vliv, díky kterému můžeme firmám a nebo i třeba marketingovým agenturám pomáhat ovlivňovat společnost a nebo ovlivňovat vyhledávaše jako je Google a Seznam. Reklamy a přímí marketing jsou dle mě již neefektivní, budujeme úplně nový druh marketingu, skrytý, nedekovatelný a právě o to víc agrasivní - za který jsou nejen marketingové firmy ochotné platit velké peníze a který dosud ani v minulosti neexistoval..Ale to neznamená, že své weby vytvořené systémem SocialWeb nemůžete používat pro své vlastní aktivity a že se musíte zapojit do marketingových aplikací jako je PRstudio.cz.Jaké jsou možnosti růstu?Můžete mít třeba tisíc webů, na různá témata, spravovat stovky sociálních sítí, zaměstnávat vlastní copywritery a nebo to samé můžete dělat v jakékoliv jiné zemi, protože SocialWeb je kompletně multijazyčný. Jaké jsou požadavky pro to abych mohl začít?-Musíte vlastnit domény a nebo mít peníze k tomu aby jste si nějaké mohli zaregistrovat (socialweb vám pomůže najít skvělé volné domény)-Musíte si vymyslet téma, niche ve kterém se chcete angažovat-Musíte se podívat na videa, ve kterých vysvětluji základní fungování systému SocialWeb a pochopit o čem mluvím-Musíte být gramaticky schopný – tedy umět psát články a nebo umět překládat články ze zahraničních webů. Podívejte se na mnou vytvořené videa:1. Podívejte se na video o tom co je SocialWeb2. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb zaregistrujete doménu a vytvoříte webhosting3. Podívejte se na video jak v systému SocialWeb vytvoříte webovou stránku4. Podívejte se na video jak do webové stránky a na sociální sítě můžete publikovat články5. Podívejte se na video jak pracovat s moduly, jak upravit homepage (úvodní stránky webů)  

folder_openPřiřazené štítky

Co je SocialWeb? ..vytváření privátních webových sítí.

access_time20.květen 2019personRedakce

SocialWeb není úplně vhodný pro jednotlivce, jejichž zájem je vytvořit si portfólio a nebo jednoduchou webovou prezentaci a to hned z několika důvodů:1. Firemní a nebo osobní webová prezentace se dá lépe postavit například přes WordPress a nebo X online nástrojům (Webnode,Wix….)2. Takový jednotlivci systém SocialWeb zkrátka nevyužijí a pro jiné uživatele systému SocialWeb jejich aktivity jak si povíme níže mají nulovou hodnotu.Takže, SocialWeb zkrátka není určen pro obyčejné uživatele, kteří si chtějí pouze sestavit svou webovou prezentaci a nebo jednoduchý blog.Teď asi nastává otázka pro koho je tedy SocialWeb určen?Víte pro koho je SocialWeb určen?- Marketingové agentury, PR agentury, dokonce i webdesign firmy pro budování microsites.- Pro majitele internetových obchodů pro budování podpůrných tématických webů.- Pro jednotlivce s ambicí stavět a spravovat několik, třeba i desítky webových stránek. Některé ze základních funkcí systému SocialWeb pro tvorbu a správu webových stránek:Vytváření a správa libovolného počtu webových stránek v jednom uživatelském účtu.Správa webhostingů, instalace SSL certifikátů, správa serverů a IP adres zcela automaticky a zdarma.Registrace domén přímo a automaticky z okamžitým nastavením DNS přímo na vám přiřazený server a IP adresu, kdy do několika minut automaticky můžete na zaregistrované doméně stavět web bez žádné akce z vaší strany.Wedos Wapi podpora, kdy můžete SocialWeb využívat jen jako registrační nástroj - tedy, že SocialWeb domény budete registrovat přes váš Wedos účet na vaše fakturační údaje a vše bude fungovat automaticky.Zobrazení a vyhledávání volných domén, SocialWeb monitoruje veškeré expirované domény a následně u nich zjišťuje zda jsou volné, pokud ano, můžete si kteroukoliv volnou expirovanou doménu ihned zaregistrovat, stejně tak můžete ve fulltextu vyhledávat domény, které obsahují konkrétní klíčové slovo. (Nyní je v databázi asi 80 000 CZ volných domén.).Monitoring expirujících domén a roboti pro předregistraci domén, kteří se budou snažit zaregistrovat doménu dříve než spekulanti a nebo jiní roboti za cenu registrace domény (jako alternativa k Daukce.cz, kde pokud doménu chcete, tak jim vlastně o ní řeknete a pak máte možnost si ji vydražit… což mě osobně přišlo vždy jako celkem sprosté.Několik šablon webů, které pak můžete libovolně sestavovat.Tvorba mobilních aplikací.Správa sociálních sítí a účtů, publikace na sociální sítě, plánování publikace…Blog, kategorie, sekce, příspěvky..25 modulů, které lze pro kteroukoliv šablonu použít.Sharelock (zamknutí obsahu, vyžadované sdílení před odemknutím), Agelock (zamknutí obsahu pro návštěvníky mladší X let.Push notifikace, shromažďování uživatelů pro každý z vašich webů, následně rozposílání upozornění v případě vložení nového článku.Pro publikaci automatické generování klíčových slov z obsahu článku (pokud nejsou vyplněny manuálně)Slideshow publikace, Video publikace, YouTube publikace, Publikace na X sociálních sítí, plánování publikace….SEO monitoring a počítání nefunkčních odkazů, kdy systém sleduje všechny URL adresy, které skončili na stránce 404 a management těchto odkazů (přesměrování, BAN…)Automatické opravy nefunkčních odkazů s tím, že se systém snaží najít vhodný článek na základě tagů článků.Kompletní jazykové mutace, weby je možné stavět pro jakoukoliv zem.Tvorba mobilních aplikací…..Slideshow editor (tvorba slideshow pro konkrétní weby)Video editor (stříhání, nahrávání videa i z URL adres) kompilace videa….CSS editor – web staváte na základě nějaké šablony, kdy pak ještě máte možnost šablonu webu překódovat CSS editorem.0% branding, nikde na žádném vašem webu není ani zmínka (ani v řádné URL adrese) o SocialWebu.100% minifikace zdrojového kódu.Možnost stažení zdrojového kódu pro webhosting vašich webů na vašich (Apache,Nginx) serverech.Tvorba a správa emailvých adres pro jakékoliv vaše domény.Vizualizace návštěvnosti a sledování návštěvnostiNewsletter řešení.A další funkce a řešení… Dobře, takže asi chápete, že SocialWeb obsahuje celou řadu nástrojů a funkcí, které komukoliv umožní vytvářet weby, pak je spravovat a také do nich publikovat plus celou řadu nástrojů, které žádná jiná služba nenabízí.Řekněme, že máte firmu a chcete díky SocialWebu vytvořit několik webů, SocialWeb umožňuje kromě výše zmíněných věcí také sestavit si tým, v tomhle ukázkovém případě budou mým týmem tři lidé.Jeden z těchto lidí v týmu se jmenuje Tom a ten také jako jediný umí pracovat se systémem SocialWeb, takže vlastně jeho úkolem a cílem bude celou vaši privátní síť sestavit.- Zaregistruje domény- Vytvoří wwbhostingy- Vytvoří SSL certifikáty- Nastaví PUSH notifikace- Vytvoří weby- Vytvoří a vloží logo pro každý z nich- Vytvoří kategorie a sekce- Sestaví moduly pro každý web- Vytvoří Sociální stránky a účtyTakže Tom vlastně všechno nachystá, pokud vytvoří pouze dvě webové stránky s jednou, která bude přesměrovaná na sekci jiného webu, struktura toho co Tom může nachystat může vypadat třeba takhle:Takže možná již začínáte chápat, že SocialWeb nejsou pouze nástroje pro tvorbu a správu webových stránek, SocialWeb je hlavně koncept vytváření webových sítí.SocialWeb nekonkuruje těm co weby vytváří, online nástrojům pro tvorbu webů, kde máte možnost si vytvořit web a administraci, SocialWeb jsou struktury a vztahy mezi jednotlivými službami a to tak aby všechno bylo maximálně automatizované a jednoduché – tedy aby Tom nepotřeboval znalost programování, zkrátka aby to zvládl téměř každý, tohle je skutečně velmi jednoduchá síť, kterou lze systémem SocialWeb vytvořit, skutečné sítě pak jsou mnohem složitější, sestavené z desítek webů a stovek sociálních účtů a stránek. Teď v týmu máme Janu, ta vůbec neví co je SocialWeb, ani nechápe jak SocialWeb funguje a vlastně to ani nepotřebuje vědět, jejím jediným úkolem je přečíst si zadání a napsat článek, přiložit obrázek (video), zvolit z nabídky sociální sítě a stránky na kterých si přeje tento článek publikovat a vlastně jen kliknout na tlačítko publikovat, to co Jana takto udělá pak vypadá asi tak:Jana dostala úkol publikovat článek na web magazin21.cz na téma Krabičková dieta.Jana článek sepsala a u článku zvolila, že chce tento článek publikovat také na dvou Facebook stránkách, jedné Twitter stránce a do nějaké Pinterest nástěnce.Také u článku zatrhla rozeslat PUSH notifikaci a také rozeslat Email newsletter.Takže zatrhla a sepsala, nic víc dělat nemusela, výsledek?1. Článek byl publikován na web Magazin21.cz do kategorie Hubnutí a styl2. Bylo rozesláno upozornění (PUSH notifikace) všem odběratelům tohoto webu (1013 lidí)3. Byli upozorněni lidé, kteří mají nainstalovanou ios aplikaci webu Magazin21 (800 lidí)4. Byli upozorněni lidé, kteří mají nainstalovanou android aplikaci webu Magazin21 (3200 lidí)5. Bylo odesláno 540 emailů 540 odběratelům newsletteru o novém článku6. Článek byl publikován do Facebook stránky Jíme zdravě (1000 členů)7. Článek byl publikován do Facebook stránky Magazin21 (250 lajků)8. Článek byl publikován do Twitter stránky Magazin21 (250 odběratelů)9. Článek byl publikován na Pinterest, Instagram, LinkedIn… (X dalších sledujících/odběratelů) Takže jedním publikovaným článkem na jeden web Jana hned oslovila nejméně strovky lidí..Články, která vykazují vysokou počáteční návštěvnost, mají i mnohem vyšší průběžnou čtenost a jsou také rychleji zaindexovány ve vyhledávačích. Takže tohle je SocialWeb?Do teď jsem hovořil o vytváření privátních sítí, jenže tito majitelé firem se svými sítěmi jsou vlastně součástí další sítě, která přináší spoustu výhod, jen bych ještě rád upozornil na to, že využívání těchto komponentů SocialWebu je zdela dobrovolné.Podívejme se na 4 koncepty různých uživatelů SocialWebu:1. To je síť kterou jsem popsal výše, tři členové týmu, dva weby.2. Tohle je síť uživatele, jenž nemá členy týmu ale má 8 webových stránek.3. Uživatel, který nemá ani webové stránky ani členy týmu.4. Uživatel, jenž nemá žádné webové stránky ale má členy týmu. Výhoda – Tvorba obsahu a copywritingUživatel číslo jedna, je vlastně soběstačný, má svůj tým a své weby a vlastně vůbec tuto výhodu nepotřebuje.Uživatel dva má velké množství webů, do kterých by měl neustále dodávat nějaký obsah, jenže pochopitelně na to nemá čas ani kapacitu a přesně z toho důvodu může v SocialWebu existovat uživatel 3 a 4, kteří se vlastně živý copywritingem a dodávají obsah na webové stránky jiných uživatelů.Takže takhle se v SocialWebu může v cloudu tvořit obsah webových stránek.O tom jak funkce pro výkup článků v systému socialweb funguje jsem napsal zde článek.Obsah je velmi důležitý, stejně tak jako to, že každý z webů má návštěvnost, jen tak je pak možné tyto weby efektivně využívat pro SEO, linkbuilding, marketing a PR publikaci.Takže teď již máme webové stránky, strukturu, tým, obsah, návštěvnost a na závěr chci ukázat jak SocialWeb dokáže pomáhat například reklamce a nebo PR agentuře.Výhoda - využívání webů jiných uživatelů pro vaše potřebyTakže vaše privátní síť obsahuje dva weby, ty můžete využívat pro co chcete a jak chcete.Co když budou vaši klienti chtít publikaci PR článků na více jak vašich dvou webech?Co když je váš klient někdo, kdo chcete udělat PR na niche, který se k žádnému z vašich webů nehodí?Tohle se právě v SocialWebu dá skvěle řešit, tímto způsobem můžete propagovat služby, produkty zkrátka vytvářet publikace na jiných webech uživatelů SocialWebu, kteří to v nastavení každého jejich webu a nebo v nastavení kategorie povolí.Pro tyto případy existují tři scénáře.1. Agentura, která má své weby a chce publikovat také na jiných webech (dle obrázku)V této variantě máte zase několik možností, jedna z nich je, pokud chcete publikovat na jiných webech jiných uživatelů umožnit také publikaci jiným subjektům na vaše weby – tak můžete pokrývat náklady za publikaci na jiné weby tzv PR exchange.Nebo můžete mít tolik webů, že nebudete potřebovat další, takže si můžete umožněním publikace jiným přivydělávat a nebo můžete využívat jiné weby a platit za to..2. Agentura, která chce využívat webové stránky pro PR a linkbuilding avšak nemá své weby- V tomto případě existuje služba Prstudio.cz, ve které si můžete zakoupit kredit a vyhledávat weby pro publikaci a nebo prohledávat články pro nahrazení klíčových slov SEO odkazem – SocialWeb tak vlastně vůbec nepotřebujete.3. Agentura / Jednotlivec, který nemá o publikaci zájemNemusíte nic nikam publikovat, můžete jen vytvářet weby a tak na vašich webech vydělávat.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Marketing na dotaz facebook

DIGITÁLNÍ SCHOPNOSTI, KTERÉ NA TRHU POTŘEBUJE KAŻDY

access_time05.červenec 2019personZdenek Slavik

Trh se s nástupem moderních technologií rychle vyvíjí a každý, kdo v tomto novém prostředí chce uspět, musí držet krok s dobou. Není žádnou novinkou, že se velká část trhu již přesunula do online prostředí. A tato migrace dosud pokračuje. To znamená, že se stále významnější část marketingové komunikace odehrává ve virtuálním světě. Jaké digitální dovednosti by měl v současnosti mít každý pracovník marketingu, aby v tomto prostředí obstál? A jak může firemní marketing této situace využít ve svůj prospěch?V dnešní době je téměř samozřejmé, že si každá značka buduje svou online image. To se nevztahuje jen na samotné internetové stránky, které představují firmu a její služby jako takové, ale také na sociální média, díky kterým může firma snadno komunikovat s veřejností a zákazníky. Mezi naprosto základní dovednosti v dnešním digitálním světe tedy nepochybně patří dobrá znalost sociálních sítí. Jak se na nich pohybovat? V čem se liší komunikace přes Facebook od té na Twitteru či LinkedInu? Jaké kampaně jsou momentálně populární a mohly by vám pomoci v budování vaší vlastní značky? A jak pro ně vytvořit ten správný obsah, který na první pohled zaujme? Tyto a podobné otázky se stávají pro marketingové týmy denním chlebem a znalost komunikace přes sociální sítě je nedílnou součástí jejich každodenní práce. Mnoho firem využívá tyto kanály právě proto, že díky sociálním sítím mohou oslovit mnohem větší počet lidí a ihned reagovat na jejich dotazy či přání.Dalším důležitým slovem, které by měl zkušený marketingový team ovládat, je SEO, neboli optimalizace pro internetové vyhledávače. Ta již byla několikrát prohlášena za překonanou, ale tak tomu rozhodně není. Vyhledávače pouze používají jiné způsoby pro hodnocení obsahu stránek. Ten, kdo v současnosti dokáže vytvořit či optimalizovat stránky tak, aby se umisťovaly na předních pozicích Googlu či jiných vyhledávačů, je o krok napřed před konkurencí, a to především v době, kdy lidé stále častěji s různými dotazy míří přímo na Google nebo Seznam. První stránka odkazů, která je jim nabídnuta vyhledávačem tak výrazně ovlivňuje jejich rozhodování.V neposlední řadě s sebou éra digitálního trhu také přináší mnoho příležitostí pro placenou reklamu, které může využít marketing pro prezentaci svých služeb. V době, kdy mnoho lidí tráví na internetu hodiny denně, se firmám naskytuje celá řada příležitostí, jak tyto uživatele úspěšně oslovit. Umět pracovat s online reklamami a vymyslet poutavou PPC kampaň je tedy další z dovedností, které se vám mnohonásobně vyplatí. Podobné reklamy nemusí prezentovat jen vaši značku jako takovou, ale umožňují vám také šikovně propagovat například konkrétní balíček služeb, který můžete navíc snadno zacílit na požadovanou skupinu potenciálních klientů.V  neposlední řadě pak právě online aktivity či reklamy přinášejí firmám celou škálu cenných informací. Schopnost pracovat s digitální analytikou představuje pro firmy jedinečnou možnost získat stěžejní údaje o lidech, kteří je v online světě sledují. Na Facebookové  stránce například snadno zjistíte, jací lidé si prohlížejí váš profil, a to vám může velmi pomoci třeba při cílení nových kampaní. Stejně tak najdete ve WordPressu celou řadu rozšíření pro měření návštěvnosti. Digitální technologie celkově dovolují firmám pohybovat se a mapovat digitální trh snadno a efektivně.

folder_openPřiřazené štítky

JAK VYUŽÍT SOCIÁLNÍ SÍTĚ V MARKETINGU

access_time05.červenec 2019personZdenek Slavik

Dnešní doba je bezesporu dobou internetu. Kavárny s wifi se staly běžnou věcí a my díky zdokonalujícím se technologiím máme tu možnost být online 24/7. To způsobilo, že se nemálo institucí jako je školství,  média atd., musely tomuto trendu přizpůsobit, aby takzvaně udržely krok s dobou. Není tomu jinak ani v případě marketingu, kde sociální sítě mohou být rozhodujícím faktorem mezi vaším úspěchem a neúspěchem. V tomto článku se tedy zaměříme na pár aspektů, které je třeba vzít v potaz při budování brand image na sociálních sítích, které v dnešní době jsou nedílnou součástí našeho soukromého i pracovního života.Vybrat správnou platformuMůže se to jevit jako zcela banální krok, ale vybrat v nepřeberném množství sociálních sítí tu pravou, není tak jednoduché. Mezi ty největší se řadí bezpochyby Facebook, Instagram, Twitter ale i Snapchat či Pinterest. Ačkoliv mají leccos společného, každá z těchto sítí přináší rozdílné možnosti a strategie jak zaujmout zákazníka. Zatímco Facebook vám umožňuje budovat díky komentářům silné pouto se svými klienty, Instagram se dá výborně využít pro product placement a díky vhodně zvoleným hashtagům tak můžete dosáhnout i ke klientům, kteří by na vás nikdy neměli šanci narazit. Snapchat zase přináší určitou real-time exkluzivitu, jelikož nahrané fotky či videa po 24h mizí, což vytváří u vašich followerů chuť vás sledovat pravidelně, aby jim nic neuniklo. Je tedy velice důležité, abyste pochopili, jaké jsou přednosti té či oné sociální sítě a podle toho posléze budovali vaší marketingovou strategii.Cílová skupinaNeméně důležité je si ujasnit, na jaké publikum se chcete zaměřit. Budou vaše příspěvky mířeny pouze na domácí zákazníky, či máte ambice expandovat i do zahraničí? Bude váš feed v češtině, v angličtině nebo vytvoříte pro každý jazyk svůj vlastní profil. Dalším faktorem je i věk vašeho publika. Mladá generace je velkým informačním konzumentem a proto bude vyžadovat velkou kvantitu příspěvků a to i několikrát denně.ContentJak už bylo řečeno výše, každá platforma přináší rozdílné možnosti a tudíž se bude lišit i váš obsah. Zatímco na Instagramu jde především o fotky a tudíž o vizuální stránku, na Twitteru jde spíše o trefnost a smysluplnost vašich příspěvků, jelikož jste limitováni počtem slov. Na Facebooku se pak zase můžete více rozepsat a samozřejmě sdílet fotky ale i vytvářet události, na které můžete zvát vaše sledující. Zamyslete se taky nad různorodostí vašich příspěvků. Deset tweetů denně o slevě na oblečení rozhodně začne vaše followery nudit. Neopomíjejte ani délku textů. To se týká především Facebooku. Žijeme v uspěchané době a tudíž post se sáhodlouhým textem může snadno odradit vaše zákazníky od přečtení. Volte tedy stručná a jasná sdělení. Co se týče například klíčových slov na Instagramu, snažte se na začátku vyhýbat originálním hashtagům typu #taktotojeopravduneuveritelnanabidka, jelikož si tím snižujete pravděpodobnost na vybudování si potřebné fanouškovské základny. Avšak pokud již máte velký počet followerů, tak vám nikdo v psaní podobných hashtagů bránit nebude.Čas publikaceI když jsme si na začátku řekli, že v dnešní době jsme online 24/7, je nutné zdůraznit, že i vaši followeři musí někdy spát a že i oni čas od času vypnout a jdou se bavit s rodinou či kamarády. Je tedy potřeba zvážit čas, kdy se rozhodnete publikovat vaše posty. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že lehce po půlnoci můj facebook usíná a přestává se na něm cokoliv dít. To samé by se dalo říct o pátku a sobotě. Vyvaroval bych se tedy publikacím na konci týdne a spíše bych se zaměřil na pondělí, úterý a středu. Co se času týče, řekl bych, že nejvíce lidí je online mezí 18 až 22 hodinou ale nebál bych se ani publikovat v dopoledních hodinách – myslím, že každý z nás zná ten moment v práci či škole, kdy se strašně nudí a tak zkontroluje, co je “nového ve světě”. Pro lepší přehled o tom, kdy publikovat na sociálních sítí, Microsoft vypracoval podrobnou tabulku, kterou naleznete zde.Do sociálních sítí je rozhodně dobré investovat váš čas, jelikož mají široký dosah, rychlou působnost a co víc, nemusíte do nich investovat tolik peněz. Umožní vám rychle vejít do povědomí vašich zákazníků, udržet si jejich zájem, získat si jejich důvěru atd. Důležité je být kreativní a vytvářet pravidelně kvalitní a srozumitelný obsah, který budou moci vaši followeři sdílet a lajkovat.

folder_openPřiřazené štítky

TYPY MARKETINGU, KTERÝM BYCHOM MĚLI VĚNOVAT POZORNOST

access_time05.červenec 2019personZdenek Slavik

S nástupem nových technologií se svět vyvíjí a mění rapidním tempem a s ním i prostředí marketingu. Marketingové teamy tak musí neustále upravovat, měnit a vylepšovat své strategie, aby obstály před konkurencí. Existují typy marketingu, které vám pomohou zlepšovat obraz vaší značky a produktů a určitě se vyplatí na ně zaměřit pozornost. Které to jsou?V první řadě je důležité rozlišit, jestli se jedná o marketing B2B nebo B2C. Jiné strategie se uplatní v komunikaci s businessem a jiné přímo s koncovými klienty. Pojďme se prvně podívat na možnosti, které můžete využít v rámci marketingu B2C.Marketing zaměřený na spotřebiteleJaké strategie se osvědčily na trhu firmám při komunikaci a oslovování zákazníků? Marketingová společnost Weidert Group publikovala studii, která nabízí hned několik možností. Mezi stále populárnější strategie patří například společenská odpovědnost firem. Podle studie až 64 procent zákazníků chce, aby byla firma aktivní a odpovědná v rámci své komunity. Mnoho značek podporuje řadu projektů, které cílí na ochranu životního prostředí či boj za rovnoprávnost občanů. Mezi firmy, které dlouhodobě sází na podobné strategie patří například IBM nebo PwC. Díky této angažovanosti pak mohou marketingové teamy snadněji cílit na emoce zákazníka.Marketing mezi společnostmiPro B2B nemusí sloužit pouze oficiální setkání. Mnohem více businessu se často děje mimo meetingové místnosti. Úspěšné značky jsou si tuto skutečnost uvědomují a v rámci svých marketingových teamů vytvářejí také teamy eventové. Termín „networking“ se pak postupně dostává i do češtiny. Právě tímto způsobem se mnoho firem může dopracovat k zajímavým nabídkám a zakázkám. Podle studie Weidert Group až 67 procent návštěvníků podobných událostí představuje potenciální pracovní příležitost pro přítomné firmy. Zaměřit se na eventový management je tedy rozhodně strategií, která se může mnohonásobně vyplatit.Bez digitálního marketingu to dnes nejdePoslední strategií, kterou stojí za to zmínit jsou strategie digitální. Prostředí online světa nabízí bohatou škálu možností, jak se můžete snadno a skvěle prezentovat na trhu. Ať už se jedná o malou firmu, která se zaměřuje na grafický design nebo o korporátní společnost s mnohaciferným rozpočtem na marketing, každý si zde přijde na své.Založení sociálních sítí například firmy nic nestojí a ty mohou pak snadno vytvářet obsah, komunikovat s veřejností a budovat svou značku. Placené reklamy pak mohou být snadno cílené na předem vytipovanou skupinu potenciálních zákazníků. Neplatíte tak za billboard, kolem kterého denně projdou tisíce lidí bez povšimnutí, ale ušijete reklamu na míru přímo pro skupinu lidí, která má potenciálně o vaše služby zájem.Čísla mluví jasněPodle studie publikované společností Weidert Group až 97 procent lidí dnes hledá firmy online. Málokdo dnes získává informace z jiných zdrojů. Vytvořit si tedy silnou online prezenci a online marketingový plán je jedním z klíčových kroků k úspěchu. Až 76 procent firem dnes již používá sponzorované příspěvky na sociálních sítích jako je Facebook nebo Instagram a 54 procent společností pak dodává, že získaly tržby právě díky sociálním médiím. Digitální strategie jsou již dnes velké téma a v budoucnosti bude jejich vliv dále růst. Naučit se s nimi efektivně pracovat se tedy rozhodně vyplatí.

folder_openPřiřazené štítky

Budování vztahů se zákazníky

access_time21.březen 2020personRedakce

Neoddělitelnou součástí internetového marketingu je marketing v sociálních sítích a médiích. Sociální technologie mají poslání budování vztahů mezi uživateli sociální sítě, ale dokáže budovat i vztahy mezi uživateli a společnostmi.Vlastníte-li společnost a chcete si zajistit pravidelnou komunikaci se svými klienty, využijte komunikace na sociálních sítích či publikaci v sociálních médiích. Vybudujete si tak dlouhodobé vztahy mezi Vaší společností a zákazníky. Díky pravidelné komunikaci si získáte důvěru klientů a vybudujete si na trhu své místo. Lidé preferují obchodování s podnikateli, jimž důvěřují. Udělejte ze sebe experta v oblasti, v níž podnikáte.BlogováníProstřednictvím blogu se z pasivního účastníka (čtenáře) stává aktivní člen konverzace. Máte-li nějaké nápady, postřehy či rady, prezentujte je na svém blogu, který podporuje Váš web. Lidé tak mohou okamžitě reagovat na dané téma pod článkem prostřednictvím komentáře. Blogování zajišťuje budování pevných vztahů se zákazníky, a to nejen s těmi existujícími, ale i potenciálními.Webové stránky Vaší firmyTaké Vaše stránky musí propagovat vytváření vztahu mezi Vámi a Vašimi zákazníky. Je potřeba, aby vyzařovala z Vašich internetových stránek přátelská atmosféra, díky níž se bude zákazník cítit na stránkách pohodlně. Nabídněte svým návštěvníkům užitečné informace, ebooky, ale i reporty či prezentace, které jim přiblíží Vaši činnost a služby, které nabízíte. Snažte se internetové stránky přizpůsobit tak, aby byly přehledné a aby se v nich návštěvních snadno orientoval. Pamatujte, že čím je problematika struktury webové stánky jednodušší, tím Vám budou zákazníci vděčnější. Tvorba webových stránek nemusí mít jako výsledek složitou prezentaci. I jednoduché stránky zaujmou.Sociální sítěDnes jsou sociální sítě ideální cestou, jak se spojit se svými stávajícími a budoucími zákazníky. Máme na mysli například sociální sítě Facebook či LinkedIn. Na těchto sítích se soustředí tisíce lidí různých charakteristik, zájmů a potřeb. Je tedy nemožné, abyste nenarazili na své potenciální klienty.

folder_openPřiřazené štítky