Výsledky vyhledávání v sekci E-shopy a šablony na dotaz emaily

Co by měl umět úspěšný eshop

access_time11. june 2019 personZdenek Slavik

Pokusím se sepsat článek o tom jak vytvořit úspěšný eshop. Spíš to bude takový bodový výpis co by podle mého měl mít úspěšný eshop. Spravuji, nebo jsem byl aktivně u tvorby okolo deseti eshopů. Poslední dobou přemýšlím nad tím jak by měl vypadat zaručeně úspěšný eshop. Vycházejí mi z toho tyto hlavní body. Nepočítám v nich s tím že by měl být eshop přehledný s jednoduchou objednávkou atd.., tedy použitelnost. Pokud se eshop staví na hotových řešeních většinou co se týče frontendu je na dobré úrovni. Problém je ale zákulisí eshopu. V dnešní době každý produkt prodává nejméně 5 eshopů, né-li stovkou konkurenčních eshopů viz. příklad na heuréce http://goo.gl/13RO2. Proto je dnes opravdu důležité se trochu odlišit a dělat svou práci kvalitně. 1. Kvalitní komunikace Pokud chce být úspěšný musíme se zákazníkem komunikovat. To znamená nemít vypnutý telefon, odpovídat na emaily ideálně do 1h. Informovat zákazníka pokud je s objednávkou problém. To jsou asi základní věci potřebné pro kvalitní komunikaci. 2. Sklad, sklad a zase sklad Pokud chce dnes prodávat na internetu neobejdeme se bez toho aniž by jsme neměli velkou část sortimentu skladem. Ideální je stav kdy nabízíme vše skladem. Zákazník má rád když má zboží doručené hned. A taky si tím ušetříte spousty práce s komunikací se zákazníkem. Ano někdy to je problém držet všechny produkty skladem, ale na druhou stranu se vám to na obchodu více než vrátí. Podle zjištění je u takových eshopů i méně vratek. 3. Udržování stálých zákazníků Nejnákladnější je vždy získat klienta. Proto se vyplatí udržovat kontakt se zákazníky co už jste jednou získaly. Může to být slevou za registraci, zasíláním newsletteru s nabídkou slev, nabídnout časovou slevu formou poukazu k objednávce atd. U větších objednávek se nám vyplatilo po přijetí zboží kontaktovat zákazníka jak je spokojen, zákazníka to vždy mile překvapí.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci Webové stránky na dotaz emaily

4. DÍL: Jak na lepší blog – kontakty

access_time13. may 2019 personJana

Jsme ve čtvrtém dnu naší blogové výzvy pro váš lepší blog. Mnoho a mnoho internetových stránek bylo popsáno úvahami nad důležitostí vybudování si vlastního seznamu emaIlových kontaktů na své čtenáře. Ano, je to totiž opravdu opravdu důležité. I když si teď možná říkáte, že blogujete jen tak, pro zábavu, a nevidíte důvod, proč si budovat nějakou databázi kontaktů, věřte mi – důvodů je několik. I když totiž třeba zatím neplánujete nic prodávat na internetu, co když jednou chtít budete? Ať už vás napadne napsat e-knihu, pořádat nějaký webinář, e-kurz, nebo prostě jen budete chtít napsat lidem, že jste vydali článek, na který jste opravdu pyšní a který jim může hodně pomoci – seznam emailů na vaše věrné a nadšené čtenáře se bude více než hodit. Pokud už podnikáte, není o čem diskutovat. Sama jsem si ověřila, že moje databáze kontaktů (o kterou je třeba pečovat – posílat jim tu a tam alespoň nějaký newsletter, který ale není prodejní, nýbrž pomáhá, radí, informuje…) je tím naprosto nejlepším a hlavně koupě schopným obecenstvem. Čekají na moje emaily, jsou za ně vděční, že jim posílám nějakou tu inspiraci a když mám něco na prodej, jsou to ti první, kteří okamžitě koupí. Takže co můžete udělat pro to, abyste v tomto roce začli budouvat svou databázi kontaktů? Předně si musíte o emailovou adresu svým čtenářům říct. Nepředpokládejte ale, že vám ji jen tak dají. Musíte nabídnout něco na oplátku. Tady je několik možností: 1) Newsletter. Mnohdy stačí pouhá nabídka toho, že jim budete pravidelně, např. jednou týdně nebo jednou za měsíc, posílat shrnutí toho nejlepšího, co vyšlo na vašem blogu. Ti, kteří si nechtějí nechat ujít jediný článek, vám rádi svou emailovou adresu svěří. 2) Něco ke stažení. Zkuste vymyslet, co byste čtenářům mohli dát na oplátku za to, že vám dají email. Často to může být nějaký soubor (nejčastěji PDF) – může to být celá e-kniha, ale mě se osvědčilo i velmi krátké PDF – konkrétně PDF, které mělo celé 2 strany a obsahovalo 5 nástrojů, které používám při navrhování interiérů. Můžete také zkusit podívat se na svůj blog – jaké byly nejúspěšnější nebo nejdůležitější články? Zkuste z nich sestavit své PDF a nabídnout ho za email. Já jsem svou e-knihu psala podle návodu Stáni Mrázkové – pokud nevíte jak správně e-knihu vytvořit a potřebujete trochu „nakopnout“, tak vřele doporučuji. 3) Online kurz. Takto jsem dříve velmi úspěšně sbírala kontakty na svých stránkách janapekna.cz. Nabízela jsem za emailovou adresu 4 dílný emailový kurz. Po vložení emailu automaticky čtenář dostane v rozmezí cca 10 dnů 4 emaily obsahující hodnotné informace o tom, jak si zařídit bydlení. Tak mě napadá, že dobrým způsobem, jak sbírat kontakty na tomto blogu, by třeba mohl být kurz, který bych vytvořila z této 7 denní blogové výzvy A teď k technické stránce věci. Nástrojů, díky kterým můžete sbírat kontakty (a zároveň odeslat automaticky nějaký produkt nebo link na stažení nebo automaticky odesílali předem nastavenou řadu emailů) je mnoho. Já osobně používám dva. Český Smartemailing – výhodou je, že je v češtině, navíc s podporou na telefonu nebo emailu, pokud byste něčemu nerozumněli. Navíc, pokud budete prodávat nějaké online produkty, můžete Smartemailing napojit i na prodejní systém (Fapi), affiliate program (Affilbox) apod. Program je na zkoušku zdarma, pak placený. V angličtině je Mailchimp – mám ho ráda z důvodu elegantnější obsluhy a tvorby samotných newsletterů.  A je do 2000 kontaktů zdarma (ale nemůžete zdarma posílat automatické emaily, takže například stažení produktu musíte promyslet jinak) Jak to ve výsledku vypadá se můžete podívat třeba přímo tady na blogu v pravém sloupci. Celá „věda“ sbírání kontaktů, komunikace s databází atd. je trochu komplexnější. Existuje také mnoho tipů a triků, jak čtenáře ještě více nalákat (nebo v dobrém slova smyslu „donutit“) vložit svůj email. Máte zájem o více detailnější pohled na věc? Napište mi do komentářů, zda a co přesně by vás zajímalo! Každopádně v rámci naší Blogové výzvy se pro dnešek zamyslete, co byste svým čtenářům nabídli za emailový kontakt a udělejte si na svém blogu formulář na sběr kontaktů!

folder_openPřiřazené štítky